2025-10-03, 22:19
Medlem
Samma på tradera, många annonser är nu gjorda av AI å det syns skit lätt, ofta är texten exakt lika.
Citera
2025-10-03, 23:31
Medlem
Vore intressant att se alla dessa inlägg på fb granskade. Ofta långa inlägg med tips och tricks om i mitt fall mc relaterade saker. Ofta kan man se när de är ai genererade då tipsen blir väldigt allmäna. Men en del verkar nästan skrivna av något Intelligent.
Citera
2025-10-04, 01:30
Medlem
Håller med om att det är ett problem. Man skriver ett noga författat inlägg på 300 ord som analyserar ett visst ämne. Så kommer nån jävel och bara dunkar in en hel sida automatgenererad, knappt relevant text som svar i debatten. Det känns helt fel.
Citera
2025-10-04, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin
Hej - det behövs inte en åtgärd på det då det inte kan bedömas vara ett problem utifrån rådande omständigheter.

Om du ändå tycker det kanske du kan ha egna förslag?
Hur tänker du då, att det inte kan bedömas vara ett problem utifrån rådande omständigheter?

Ett tekniskt förslag för att minska problemet:

Det ska inte gå att klistra in text i editorn, om man inte klistrar in url eller citat inom en quote, indent, eller kod-tagg. Obs då ska det inte gå att ta bort taggarna sen om inte textinnehållet oxå försvinner.

Kanske svårt att programmera?
Senast redigerad av LaneHaj 2025-10-04 kl. 03:59.
Citera
2025-10-04, 05:53
Medlem
ReijoHervonens avatar
AI idag är samma skräp som datavirus var där runt 2000. Man får hoppas det kommer AntiAI program som upptäcker och rensar bort AI genererad skit så man slipper se den. Annars lär internet dö ut.
Citera
2025-10-04, 08:35
Medlem
Vit-Brandbils avatar
De gånger jag plockar en text från ChatGPT eller google AI så skriver jag alltid vart informationen kommer ifrån.
Ser inget fel med det då man många gånger hjälper TS med ett svar.
Citera
2025-10-04, 10:27
Medlem
Flabbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
De gånger jag plockar en text från ChatGPT eller google AI så skriver jag alltid vart informationen kommer ifrån.
Ser inget fel med det då man många gånger hjälper TS med ett svar.

Om TS vill ha ett AI svar, då hade den själv använt AI.
Citera
2025-10-04, 10:29
Medlem
Hur avgör man vad som är ai och inte?
Citera
2025-10-04, 10:42
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Håller med här också. Det är irriterande ÄVEN om medlemmen erkänner att han/hon bara kopierat ett AI-svar.

Jag tror tyvärr att denna lättillgängliga AI får många att sluta tänka själva och sluta formulera sig själva... Inte bra för folkbildningen.
Förklara vad som är irriterande/felaktigt/dumt/whatever.

Det jag kan tycka är irriterande är att gång på gång få anklagelser för att använda AI trots att det sällan sker.

Här var poängen att låta en AI tillämpa en metod som jag spenderade cirka fem timmar på att ta fram.
Här kan du som sagt se bakgrunden till den: (FB) För mycket AI-inlägg

Men du kanske tycker juristerna ska upphöra med en rimlig mottagare också?

Här har du en kortare FAQ: (FB) AI:s bekräftelsebias
Senast redigerad av Mr.RedHat 2025-10-04 kl. 10:55.
Citera
2025-10-04, 10:46
Medlem
FB-Wannabes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
AI idag är samma skräp som datavirus var där runt 2000. Man får hoppas det kommer AntiAI program som upptäcker och rensar bort AI genererad skit så man slipper se den. Annars lär internet dö ut.
PRECIS! Bara ta Youtube som exempel, har fan svämmat över av AI klipp.
Jag väntar på en AIBlock Plus...
Citera
2025-10-04, 10:58
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
Hur tänker du då, att det inte kan bedömas vara ett problem utifrån rådande omständigheter?

Ett tekniskt förslag för att minska problemet:

Det ska inte gå att klistra in text i editorn, om man inte klistrar in url eller citat inom en quote, indent, eller kod-tagg. Obs då ska det inte gå att ta bort taggarna sen om inte textinnehållet oxå försvinner.

Kanske svårt att programmera?
Framför allt ställer det till en hel del andra problem med texter som ska klistras in.
Citera
2025-10-04, 11:01
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Förklara vad som är irriterande/felaktigt/dumt/whatever.

Det jag kan tycka är irriterande är att gång på gång få anklagelser för att använda AI trots att det sällan sker.

Här var poängen att låta en AI tillämpa en metod som jag spenderade cirka fem timmar på att ta fram.
Här kan du som sagt se bakgrunden till den: (FB) För mycket AI-inlägg

Men du kanske tycker juristerna ska upphöra med en rimlig mottagare också?

Här har du en kortare FAQ: (FB) AI:s bekräftelsebias
Jag förstår att man inte vill ha inlägg som är så uppenbart AI-författade, men du gjorde ju det sunda och använde AI som ett verktyg och det har i alla fall jag absolut inga problem med. Du hade så klart kunnat göra det för hand - men det hade tagit ohyggligt mycket mer av din tid och hade dessutom bara kommit fram till precis samma sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in