• 1
  • 2
2025-10-03, 12:18
Medlem
asa-nesses avatar
Telias webmail fungerar inte för vare sig mig eller min fru. I mitt vanliga epostprogram, Thunderbird, funkar inkommande epost men inte utgående. Där kommer bara felmeddelande när man försöker skicka. Någon annan som har problem?
Citera
2025-10-03, 14:56
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asa-nesse
Telias webmail fungerar inte för vare sig mig eller min fru. I mitt vanliga epostprogram, Thunderbird, funkar inkommande epost men inte utgående. Där kommer bara felmeddelande när man försöker skicka. Någon annan som har problem?
Jag har i veckan haft liknande problem. Mail med Outlook så har inkommande mail inte fungerat och sedan någon dag senare så funkar det igen.
Samma med mailen i min iPhone där den klagade på fel lösenord trots att jag skrev in rätt lösenord igen och sedan ett par dagar senare så funkade den igen.

mail typ. (xx är istället för mitt namn)

xxxx.xxxxx@telia.com

Men webmailen har funkat hela tiden.
Citera
2025-10-03, 16:15
Medlem
asa-nesses avatar
Nu har jag fått klart för mig att något hände med Telias webmail den 1 oktober. De börjar ta betalt för den tjänsten med 9 kr per månad. Men det måste ha hänt mer för jag kan överhuvudtaget inte logga in på webmailen. Får bara denna info när jag försöker: "Inloggningsinformationen är felaktig. Kontrollera inloggningsinformationen och försök igen."
Och mitt anv namn och lösenord är exakt detsamma som tidigare.
Telefonkön till Telias support var 40 minuter. Jag avvaktar att de ringer upp mig. Grrrr
Citera
2025-10-03, 16:17
Medlem
asa-nesses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Jag har i veckan haft liknande problem. Mail med Outlook så har inkommande mail inte fungerat och sedan någon dag senare så funkar det igen.
Samma med mailen i min iPhone där den klagade på fel lösenord trots att jag skrev in rätt lösenord igen och sedan ett par dagar senare så funkade den igen.

mail typ. (xx är istället för mitt namn)

xxxx.xxxxx@telia.com

Men webmailen har funkat hela tiden.

Har du loggat in på webmailen efter den 1 oktober?
Citera
2025-10-03, 16:20
Medlem
Duvlorts avatar
Går inte längre att nås via webbläsargränsnitt? 🤔
Citera
2025-10-03, 16:27
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Provade webmailen precis nu 16:25 och det fungerade
Citera
2025-10-03, 16:28
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Och provade även med datorn och Outlook. Funkar både att ta emot och skicka
Citera
2025-10-03, 16:40
Medlem
asa-nesses avatar
Suck!
Citera
2025-10-03, 16:43
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Suck!
Du får ringa till deras support.
Citera
2025-10-03, 16:57
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Nu har jag fått klart för mig att något hände med Telias webmail den 1 oktober. De börjar ta betalt för den tjänsten med 9 kr per månad. Men det måste ha hänt mer för jag kan överhuvudtaget inte logga in på webmailen. Får bara denna info när jag försöker: "Inloggningsinformationen är felaktig. Kontrollera inloggningsinformationen och försök igen."
Och mitt anv namn och lösenord är exakt detsamma som tidigare.
Telefonkön till Telias support var 40 minuter. Jag avvaktar att de ringer upp mig. Grrrr
Det är väl bara ett år sedan dom började skicka ut meddelande om att om man inte var kund hos Telia så skulle deras mail att upphöra vara gratis. Logga in på dina sidor och se om du valt e-mail som en tilläggstjänst.
Citera
2025-10-03, 17:02
Medlem
Lukas-s avatar
Det räcker att ha sett Telias pinsamma TV-reklam för att ta beslutet att inte ha med dem att göra. Gå över till Google Mail. Har haft dem sedan de startade, och aldrig haft ett enda problem.

Citat:
Citera
2025-10-03, 17:55
Medlem
Svartskäggs avatar
De har ändrat adressen till https://old-webmail.telia.com/cp/index.jsp .
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in