2025-10-05, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
De muckar genom att försöka ta plats i svarta havet och få med Moldavien på snabbspår i EU och därmed närma sig Nato. De för ett proxykrig med ryssland genom att ge dom vapen och långdistansrobotar som ska användas för mål in i ryssland etc.

Trump vill att EU taggar ner och sköter sitt. Jag håller med. Det göder bara mer önödigt dödande och dränerar våra pengar.

Ja kamrat! Analogt med ditt (och putains) "resonemang" så hade det givetvis varit bäst om de allierade från den civiliserade världen under WW" inte hade "muckat" och istället "taggat ner" och inte lagt sig i konflikter som inte rörde dem genom att motsätta sig den Böhmiske korpralens "rättmätiga" krav på "lebensraum" och annektering av andra länder. Då hade det inte funnits något Ukraina att bråka om överhuvudtaget (och inget bolsjevikiskt ryssland heller). Alla hade levt i högsta välmåga under det välvilliga tredje rikets ledning (förutom en del slaviska Untermenschen, inklusive den psykotiske dvärgen i kreml, men det hade väl bara varit positivt)?
Citera
2025-10-05, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillåpotatis
Jag upplever kognitiv dissonans av dina kommentarer. Du ställer frågor till mig samtidigt som du påstår dig skita i vad jag tycker. du är såååå mystisk hahahhahhaha

Nääää, jag respekterar, vad får dig att tro att jag inte gör det? Tycker synd om dem,de kämpar tappert.
Du kan ju inte ens svara på vilka som för "proxikrig" mot Ryssland, så det visar ju iafall vilken inteligensnivå du ligger på
Senast redigerad av RusskijNjet 2025-10-05 kl. 20:16.
Citera
2025-10-05, 20:28
Medlem
Citat:
Vad är det exakt du (och ni andra) vill?
Ha ett storkrig med Ryssland?
Vi vill bli av med Putin. Ingen fred innan han avsatts. Han kommer att kriga på tills han återupplivat Sovjetstaten, vars fall han tyckte var det värsta som hänt. Detta är väldokumenterad i många av hans tal.
Citera
2025-10-05, 20:31
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Ja kamrat! Analogt med ditt (och putains) "resonemang" så hade det givetvis varit bäst om de allierade från den civiliserade världen under WW" inte hade "muckat" och istället "taggat ner" och inte lagt sig i konflikter som inte rörde dem genom att motsätta sig den Böhmiske korpralens "rättmätiga" krav på "lebensraum" och annektering av andra länder. Då hade det inte funnits något Ukraina att bråka om överhuvudtaget (och inget bolsjevikiskt ryssland heller). Alla hade levt i högsta välmåga under det välvilliga tredje rikets ledning (förutom en del slaviska Untermenschen, inklusive den psykotiske dvärgen i kreml, men det hade väl bara varit positivt)?
Just ja . . WW2 argumentet. Hade vi nästan glömt. "precis som hitler". Tack för att du påminde oss om 2013 igen

Jag tror inte du förstår vad som är på gång i Europa.
Senast redigerad av 526 2025-10-05 kl. 20:33.
Citera
Medlem
Samtidigt försöker USA expandera sitt territorium.
De vill ha Grönland. Samt Venezuela pga av landets olja.
Citera
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Nej det gjorde dom inte, det är bara dina feberdrömmar att någon George Soros ondskans makter gjorde något mot Ukraina.

Ryssland och Ukraina var fö inte alierade heller.

Och för det tredje så skulle sverige aldrig invadera Finland i syfte att ”Svenskifiera” anektera och begå folkmord på lokalbefolkningen.

Så din jämförelse haltar.

Enda anledningen till Invasionen är Putins maktgalenhet, som om Ryssland inte vore stort nog redan.
Jo miljarder pumpades in och antiryska blev de. Alla exempel på antisvenskhet som jag hade i exemplet var sådant som skedde i Ukraina.

"for Ukraine to achieve its European aspirations. We've invested over five billion dollars to assist Ukraine in these and other goals that will ensure a secure and prosperous, and democratic Ukraine." - Victoria Nuland 2013
https://www.facebook.com/objectifdef...6293265252877/

"A 2006 archived USAID website proudly claims the agency "supported" revolutions in Ukraine, Georgia, Lebanon, and Kyrgyzstan."

"2000 Ukrainian journalists trained"
"NGO Development Associates training 100 000 commissioners for the 2004 elections"
https://x.com/KanekoaTheGreat/status...22808130035896

"Nearly 90% of Ukrainian media survived thanks to grants. According to her information, 80%, and perhaps more, of Ukrainian media worked with USAID." - Oksana Romaniuk, director of the Institute of Mass Information
https://imi.org.ua/en/news/oksana-ro...-grants-i66314

"Sen. Chris Murphy talks about the U.S. overthrowing Ukraine's government in 2014: -I think it was our role, including sanctions and threats of sanctions, that forced, in part, Yanukovych from office."
https://x.com/KanekoaTheGreat/status...89829707555072

"Your fight is our fight, 2017 will be the year of offense. All of us will go back to Washington and we will push the case against Russia. Our fight is not with the Russian people but with Putin." - Lindsey Graham i Ukraina
https://odysee.com/@MyPrivateChannel...r-in-Ukraine:b
Citera
2025-10-05, 20:32
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lont
Vi vill bli av med Putin. Ingen fred innan han avsatts. Han kommer att kriga på tills han återupplivat Sovjetstaten, vars fall han tyckte var det värsta som hänt. Detta är väldokumenterad i många av hans tal.
Hur tänker du att det ska ske?
Citera
2025-10-05, 20:35
Medlem
Citat:
Du borde tala om att Svarata havet inte är så viktigt. Både Putin och Kaja Kallas borde få ta del av dina insikter. De verkar tycka motsatsen.
https://www.dagensps.se/varlden/konf...-svarta-havet/

Ja kanske men varför skulle de göra det? Möjligen om Moldavien går med Nato.
Kaja Kallas har sagt att de vill ge Moldavien snabbspår in i EU.

Det blir jobbigt

De muckar genom att försöka ta plats i svarta havet och få med Moldavien på snabbspår i EU och därmed närma sig Nato. De för ett proxykrig med ryssland genom att ge dom vapen och långdistansrobotar som ska användas för mål in i ryssland etc.

Trump vill att EU taggar ner och sköter sitt. Jag håller med. Det göder bara mer önödigt dödande och dränerar våra pengar.

Du hänvisar till en artikel om att Svarta Havet är viktigt för länderna med kust mot det? Ja, jag har aldrig påstått något annat. Om Ryssland vill bedriva krig mot Ukraina, Rumänien etc så är det naturligtvis bra med en flotta i Svarta Havet och självklart kan den upplevas som ett allvarligt hot av övriga kuststater. Något annat har jag aldrig hävdat.

Jag har bara påstått att den ryska flottan är instängd i havet och därför inte fyller någon större funktion i ett krig med Väst/Nato. Då kommer den inte ut, utan ryssarna kommer ha stort besvär med att skydda den mot bombflyg, missiler och drönare. Redan Ukraina har ju sänkt betydande delar av flottan, trots att Ukraina saknar flotta. Vid ett krig mot Nato skulle jag inte vilja vara besättning inom den ryska Svarta Havsflottan.
Senast redigerad av Auric 2025-10-05 kl. 21:07.
Citera
2025-10-05, 20:42
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Jo miljarder pumpades in och antiryska blev de. Alla exempel på antisvenskhet som jag hade i exemplet var sådant som skedde i Ukraina.

"for Ukraine to achieve its European aspirations. We've invested over five billion dollars to assist Ukraine in these and other goals that will ensure a secure and prosperous, and democratic Ukraine." - Victoria Nuland 2013
https://www.facebook.com/objectifdef...6293265252877/

"A 2006 archived USAID website proudly claims the agency "supported" revolutions in Ukraine, Georgia, Lebanon, and Kyrgyzstan."

"2000 Ukrainian journalists trained"
"NGO Development Associates training 100 000 commissioners for the 2004 elections"
https://x.com/KanekoaTheGreat/status...22808130035896

"Nearly 90% of Ukrainian media survived thanks to grants. According to her information, 80%, and perhaps more, of Ukrainian media worked with USAID." - Oksana Romaniuk, director of the Institute of Mass Information
https://imi.org.ua/en/news/oksana-ro...-grants-i66314

"Sen. Chris Murphy talks about the U.S. overthrowing Ukraine's government in 2014: -I think it was our role, including sanctions and threats of sanctions, that forced, in part, Yanukovych from office."
https://x.com/KanekoaTheGreat/status...89829707555072

"Your fight is our fight, 2017 will be the year of offense. All of us will go back to Washington and we will push the case against Russia. Our fight is not with the Russian people but with Putin." - Lindsey Graham i Ukraina
https://odysee.com/@MyPrivateChannel...r-in-Ukraine:b

Inte en enda länk till en trovärdig källa.
Citera
2025-10-05, 20:45
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lymerus
Samtidigt försöker USA expandera sitt territorium.
De vill ha Grönland. Samt Venezuela pga av landets olja.

Jo men ring mig när Trump börjar bomba Grönland med kyrssningsmissiler en gång i veckan.
Då kan jag köpa ditt narrativ.

Venezuela har misslyckats som land, och Ryssland har misslycktas med att styra upp Venezuela till något vettigt. Kanske dags att någon annan får chansen?
Citera
2025-10-05, 20:46
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Inte en enda länk till en trovärdig källa.
Jo de flesta länkar innehåller direkta videokällor till citaten där du kan se och höra orden yttras. Men förstås, inga källor duger för en som redan bestämt sig för att det måste vara på ett visst sätt. Hjärntvätten sitter hårt.
Citera
2025-10-05, 20:53
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Jo de flesta länkar innehåller direkta videokällor till citaten där du kan se och höra orden yttras. Men förstås, inga källor duger för en som redan bestämt sig för att det måste vara på ett visst sätt. Hjärntvätten sitter hårt.

Nä men jag orkar inte lyssna på massa rysk propganda som postats på x det fattar du väl själv.
Och tillbaka till din jämförelse med Finland.

Historien skulle enligt dig gå till såhär?
- En prorysk grupp gör uppror och giper makten i Helsingfors, och begär utträde ur nato och EU.
- Sverige invaderar genast och anekterar Åland.
- Sverige startar flera år senare en invasion där man försöker ta över olika städer i Finland mha prosvenska grupper i landet.
- Samtidigt bombar sverige Helsingfors med kryssningsmissiler en gång i veckan i syfte att få civilbefolkningen att ge upp.
- Man ockuperar ett kärnkraftverk och level jävel där.
- Vi bygger en bro till Åland.
- Vi rekryterar Jackie Arklöv och medlemmar av Bandidos från fängelser och skickar dem till fronten i Finland.
- Vi förbjuder all kritik mot "den speciella militäroperationen" som inte får kallas för krig.
- Vi arresterar folk som pratar negativt om kriget på flashback.
- Vi isolerar oss totalt från omvärden och hotar med kärnvapen som vi tydligen hade kvar i något bergrum någonstans.
- Efter bara 3 år har en halv miljon unga svenskar dött i meningslösa strider i Finland.

Vet du vad detta påminner mig om? 30 åriga kriget under Carl den XII och slaget vid Poltava.
Då hade sverige en diktator likt Putin som trodde att krig i Ukraina var lätt att vinna.
Senast redigerad av bithax 2025-10-05 kl. 21:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in