Citat:
Ursprungligen postat av
Putinhater
Nej följer en tjej frivilligt med till toa för att ha sex är det helt orimligt att kräva att mannen ska vara tankeläsare och fatta att hon egentligen inte vill, isåfall kan vem som helst dömas för våldtäkt med dessa tankelagar
I dessa tider och med dessa lagar speciellt om du upplever att vem som helst kan bli dömd för våldtäkt så skulle jag om jag vore man
anpassa mig så här:
Använd inte droger eller alkohol som både på kort och lång sikt kan ändra din hjärna så att du inte längre klarar av att uppfatta nyanserna i en annan människas kommunikation, både med ord och kroppsspråk.
Lär dig ordentligt vad lagen numera säger om våldtäkt och samtycke så du vet vad du har att förhålla dig till.
Ha inte sex med någon som du inte känner väl. Några få kan ha ett bagage eller ren illvilja eller önskar skadestånd mm (detta tror jag är extremt få, men om man tror att det är många kvinnor som anmäler pga detta så är det ju detta tips ett säkert/säkrare kort)
J, har inte anpassat sig till råd 1 och 3, det är ju bevisat. Hur mycket han kunde om lagen vet vi inte. Men det verkar ju som om att han inte var påläst.
Följ dessa råd så blir inte vem som helst dömd, jag lovar!