2026-02-19, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Magoo21
Ett litet sidospår, någon har gett ett mindre bra betyg för Hotell Gutebagge/Hotell Stenugnen. Såg även att hotellet inte tar emot bokningar längre.

Inte mer än rätt.
Synd bara att ingen märkte och postade sådant innan detta hände
2026-02-19, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
På vilket sätt skulle det vara krystat att en tjej frivilligt ligger med en kille på dass? Det är den enkla förklaringen sen ångra hon sig mådde dåligt kände sig billig men det gör det ju inte till våldtäkt när hon helt frivilligt följt med för att knulla

Fast det ÄR ju inte enda förklaringen. Du har fått hennes och massa andras tankar och åsikter.
Du har också fått det faktum att han inte ens själv påstår att han hade samtycke förrens polisen serverar honom möjligheten att påstå det.

Vad som är krystat är att du vägrar se att alla de faktorerna är mer sannolikt än det enda trångsynta alternativet du vill se i ditt misogyna sinne
2026-02-20, 08:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Purplepanic
Fast det ÄR ju inte enda förklaringen. Du har fått hennes och massa andras tankar och åsikter.
Du har också fått det faktum att han inte ens själv påstår att han hade samtycke förrens polisen serverar honom möjligheten att påstå det.

Vad som är krystat är att du vägrar se att alla de faktorerna är mer sannolikt än det enda trångsynta alternativet du vill se i ditt misogyna sinne

Som sagt era förklaringar är krystade, förklaringen att hon var frivillig men ångra sig efteråt är enkel och därav betydligt troligare
2026-02-20, 09:26
Medlem
Citat:
Som sagt era förklaringar är krystade, förklaringen att hon var frivillig men ångra sig efteråt är enkel och därav betydligt troligare

Så som jag läser både i fup och dom så framstår det absolut inte som frivilligt. Det är ju inget hot om våld som förmår henne att inte avvika utan en stark press från J. Jag tror inte det är så att hon har ångrat sig, hon ville ju inte detta från början.

Frågan är väl däremot om J borde ha förstått att hon inte ville, fast än hon följde med in på sina egna ben.
2026-02-20, 09:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ficuscarica
Så som jag läser både i fup och dom så framstår det absolut inte som frivilligt. Det är ju inget hot om våld som förmår henne att inte avvika utan en stark press från J. Jag tror inte det är så att hon har ångrat sig, hon ville ju inte detta från början.

Frågan är väl däremot om J borde ha förstått att hon inte ville, fast än hon följde med in på sina egna ben.

Nej följer en tjej frivilligt med till toa för att ha sex är det helt orimligt att kräva att mannen ska vara tankeläsare och fatta att hon egentligen inte vill, isåfall kan vem som helst dömas för våldtäkt med dessa tankelagar
2026-02-20, 15:54
Medlem
Citat:
Nej följer en tjej frivilligt med till toa för att ha sex är det helt orimligt att kräva att mannen ska vara tankeläsare och fatta att hon egentligen inte vill, isåfall kan vem som helst dömas för våldtäkt med dessa tankelagar

I dessa tider och med dessa lagar speciellt om du upplever att vem som helst kan bli dömd för våldtäkt så skulle jag om jag vore man anpassa mig så här:

Använd inte droger eller alkohol som både på kort och lång sikt kan ändra din hjärna så att du inte längre klarar av att uppfatta nyanserna i en annan människas kommunikation, både med ord och kroppsspråk.

Lär dig ordentligt vad lagen numera säger om våldtäkt och samtycke så du vet vad du har att förhålla dig till.

Ha inte sex med någon som du inte känner väl. Några få kan ha ett bagage eller ren illvilja eller önskar skadestånd mm (detta tror jag är extremt få, men om man tror att det är många kvinnor som anmäler pga detta så är det ju detta tips ett säkert/säkrare kort)

J, har inte anpassat sig till råd 1 och 3, det är ju bevisat. Hur mycket han kunde om lagen vet vi inte. Men det verkar ju som om att han inte var påläst.

Följ dessa råd så blir inte vem som helst dömd, jag lovar!
2026-02-20, 16:22
Avstängd
Citat:
I dessa tider och med dessa lagar speciellt om du upplever att vem som helst kan bli dömd för våldtäkt så skulle jag om jag vore man anpassa mig så här:

Använd inte droger eller alkohol som både på kort och lång sikt kan ändra din hjärna så att du inte längre klarar av att uppfatta nyanserna i en annan människas kommunikation, både med ord och kroppsspråk.

Lär dig ordentligt vad lagen numera säger om våldtäkt och samtycke så du vet vad du har att förhålla dig till.

Ha inte sex med någon som du inte känner väl. Några få kan ha ett bagage eller ren illvilja eller önskar skadestånd mm (detta tror jag är extremt få, men om man tror att det är många kvinnor som anmäler pga detta så är det ju detta tips ett säkert/säkrare kort)

J, har inte anpassat sig till råd 1 och 3, det är ju bevisat. Hur mycket han kunde om lagen vet vi inte. Men det verkar ju som om att han inte var påläst.

Följ dessa råd så blir inte vem som helst dömd, jag lovar!

Tack för tipsen får man väll säga 🙂 ja jag är jävligt försiktig ligger inte med vem som helst längre, för farligt även om det är fullt samtyckande.
2026-02-20, 16:39
Medlem
Citat:

Exakt så!
Hon har tackat nej och hittar på falska ursäkter på tre olika sätt för att slippa åka hem med honom och ligga.
Ingen tjej jag någonsin känt skulle välja att hellre ligga på en sunkig toalett än att åka hem och ligga och sen få taxi betald efteråt som han sa!!

Han pressade och tjatade och till slut kände hon att det är bättre att få det överstökat för han kommer inte ge sig
2026-02-20, 16:42
Medlem
Citat:

Igen:
Du behöver inte va tankeläsare om du lär dig använda dina ord.
Han frågade inte.
Påståendet att han skulle ha fått det kom han på att påstå först senare i förhören när polisen ordagrant frågade det.
Att man har samtycke är något normala personer som oskyldiga kommer säga omedelbart till polisen
2026-02-20, 21:14
Avstängd
Citat:
Igen:
Du behöver inte va tankeläsare om du lär dig använda dina ord.
Han frågade inte.
Påståendet att han skulle ha fått det kom han på att påstå först senare i förhören när polisen ordagrant frågade det.
Att man har samtycke är något normala personer som oskyldiga kommer säga omedelbart till polisen
Hon visade med sina handlingar att hon samtycke det finns inget lagkrav på att man måste fråga rent ut om den andra vill knulla sålänge samtycke uttrycks genom handling
2026-02-21, 15:11
Medlem
Citat:
Hon visade med sina handlingar att hon samtycke det finns inget lagkrav på att man måste fråga rent ut om den andra vill knulla sålänge samtycke uttrycks genom handling

Att gå med någon till toaletten är inte Samtycke.
Att inte skrika/slåss/springa iväg är inte samtycke.

Så var visade hon samtycke?

Nej det gör det inte .
Men hon visade inte samtycke med handling.
Han klädde av henne, han vände på henne, han spottade för att kunna föra in den i henne, han förde henne ner på knä, han runkade och sprutade i hennes ansikte när hon inte sög.

Ingen av dessa handlingar är hon som visat att hon varit med på sexet.
Hon har inte med en enda handling visat att hon ville
2026-02-21, 15:49
Avstängd
Citat:
Att gå med någon till toaletten är inte Samtycke.
Att inte skrika/slåss/springa iväg är inte samtycke.

Så var visade hon samtycke?

Nej det gör det inte .
Men hon visade inte samtycke med handling.
Han klädde av henne, han vände på henne, han spottade för att kunna föra in den i henne, han förde henne ner på knä, han runkade och sprutade i hennes ansikte när hon inte sög.

Ingen av dessa handlingar är hon som visat att hon varit med på sexet.
Hon har inte med en enda handling visat att hon ville

Jo genom att följa med till toan där hon visste att de skulle ha sex borde ha räknats som samtycke, det fanns inget hot våld eller tvång med i bilden så hon följde med helt frivilligt ingen tvingade henne, nu blev han ju dömd så du som radikalfeminist borde ju vara nöjd,

Den troligaste förklaringen till att hon följde med var för hon var kåt och ville ligga men ångra sig efteråt och kände sig smutsig, då behöver man inte blanda in fawning eller vad de krystade tillståndet kallades
Senast redigerad av Putinhater 2026-02-21 kl. 15:52.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in