Citat:
Så med andra ord så lägger du skulden på henne.
Ransaka dig själv nu, har du aldrig gjort nått du inte borde? Göra saker man inte får är väl en del av att växa upp.
Om man känner att man inte har något att dölja och vet med sig att man inte gjort något fel, varför börja ljuga?
Hon gjorde fel som gick på krogen med sina vänner som hon inte fick. Hon har dock inte snärjt in sig själv i lögner.
Finner denna relativisering av GMs skuld och ansvar tämligen osmaklig "Hade hon förhållit sig till dessa regler hade hon varit immun mot det annars på pappret klart värre felet som GM delgivits".
På papperet klart värre felet? Vad menar du med det?
Ransaka dig själv nu, har du aldrig gjort nått du inte borde? Göra saker man inte får är väl en del av att växa upp.
Om man känner att man inte har något att dölja och vet med sig att man inte gjort något fel, varför börja ljuga?
Hon gjorde fel som gick på krogen med sina vänner som hon inte fick. Hon har dock inte snärjt in sig själv i lögner.
Finner denna relativisering av GMs skuld och ansvar tämligen osmaklig "Hade hon förhållit sig till dessa regler hade hon varit immun mot det annars på pappret klart värre felet som GM delgivits".
På papperet klart värre felet? Vad menar du med det?
Klart att det finns olika grader i helvetet. Om du nu ändå ska till den platsen.
Jag gör fel hela tiden och försöker lära mig därefter så länge jag lever. Men hittills till har jag inte behövt få mina rätt och fel bedömda av Svea hovrätt.
För att polisen kontaktar dig om en påstådd våldtäkt och du vet att ni knullade varandra på en toalett. Det hade gjort mig nervös. Speciellt om det var med någon yngre som du bara känt i 20 minuter.
Att våldta henne i ordets exakta rätta mening, det borde inte varit hans syfte. Varför skulle han ens då vilja synas med henne eller erbjuda henne skjuts hem.
Men han kan absolut ha sett sin möjlighet till lite enklare sex med en ung tjej som inte riktigt verkade själv veta exakt vad hon själv ville.
Riskabelt spel som kan kosta honom några år i livet. Om men det som sagt går diskutera om hur mycket till våldtäkt det var.
Tro det eller ej så försöker jag hålla mig neutral.
Edit: Våldtäkt är värre på pappret än planka in. Svar på sista frågan.