2026-03-28, 20:51
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Så med andra ord så lägger du skulden på henne.

Ransaka dig själv nu, har du aldrig gjort nått du inte borde? Göra saker man inte får är väl en del av att växa upp.

Om man känner att man inte har något att dölja och vet med sig att man inte gjort något fel, varför börja ljuga?

Hon gjorde fel som gick på krogen med sina vänner som hon inte fick. Hon har dock inte snärjt in sig själv i lögner.

Finner denna relativisering av GMs skuld och ansvar tämligen osmaklig "Hade hon förhållit sig till dessa regler hade hon varit immun mot det annars på pappret klart värre felet som GM delgivits".

På papperet klart värre felet? Vad menar du med det?

Klart att det finns olika grader i helvetet. Om du nu ändå ska till den platsen.

Jag gör fel hela tiden och försöker lära mig därefter så länge jag lever. Men hittills till har jag inte behövt få mina rätt och fel bedömda av Svea hovrätt.

För att polisen kontaktar dig om en påstådd våldtäkt och du vet att ni knullade varandra på en toalett. Det hade gjort mig nervös. Speciellt om det var med någon yngre som du bara känt i 20 minuter.

Att våldta henne i ordets exakta rätta mening, det borde inte varit hans syfte. Varför skulle han ens då vilja synas med henne eller erbjuda henne skjuts hem.

Men han kan absolut ha sett sin möjlighet till lite enklare sex med en ung tjej som inte riktigt verkade själv veta exakt vad hon själv ville.

Riskabelt spel som kan kosta honom några år i livet. Om men det som sagt går diskutera om hur mycket till våldtäkt det var.

Tro det eller ej så försöker jag hålla mig neutral.

Edit: Våldtäkt är värre på pappret än planka in. Svar på sista frågan.
2026-03-29, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
*Gäsp* 🥱 ..när är det hovrättsförhandling?

Citat:
Ursprungligen postat av Purplepanic
Så vilka är faktan som gör att hon inte ör trovärdig? Du har fått den frågan en miljon gånger och kan inte svara.

Och på vilka punkter har du ifrågasatt mannen? Inte heller det har du kunnat svara på.

Återigen: du måste vara ett troll eller totalt hjärndöd efter ditt pundande

Jag vill inleda med att säga att jag känner varken MÄ eller BO.

Med det sagt det här fallet har noll integritet vi har en inavlad tingsrätt från Gotland, alla ”vittnen” har koppling till BO på ett eller annat sätt.

De har ändrat sina vittnesmål efter första vittnesmålet vilket gör det solklart att de blivit snackade med från BO's sida.

Om man inte bryr sig om rättssäkerhet och tycker att folk ska bli kunna fällda och få en våldtäktsdom helt utan bevisning då är man rejält pantad eller hyper-feminist som Purplepanic och co.
2026-03-29, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yrsomfan

Med det sagt det här fallet har noll integritet vi har en inavlad tingsrätt från Gotland, alla ”vittnen” har koppling till BO på ett eller annat sätt.

De har ändrat sina vittnesmål efter första vittnesmålet vilket gör det solklart att de blivit snackade med från BO's sida.

Om man inte bryr sig om rättssäkerhet och tycker att folk ska bli kunna fällda och få en våldtäktsdom helt utan bevisning då är man rejält pantad eller hyper-feminist som Purplepanic och co.
- Ja Gotland var nog helt fel ställe att dra kola och knulla småtjejer på toa.
2026-03-29, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
- Ja Gotland var nog helt fel ställe att dra kola och knulla småtjejer på toa.
Jag är beredd att hålla med dig, vet ej vart som faktiskt hade varit ett mer lämpligt ställe?
2026-03-29, 09:12
Avstängd
Citat:
Ja, det är fel att vara på krogen om man är 17. De allra flesta har nog gjort nått man inte får. Kört för fort, druckit alkohol innan 18 årsdagen eller tjuvrökt som ung.

Alvarligheten i att planka in på krogen eller att våldta någon är dock milsvida. Som att jämföra att köra 95 Kmh på en 90 väg med att dräpa någon.

Nej, hon har inte ljugit om kyssen under förhören. Frågan kommer inte upp i första förhöret, men när hon senare får frågan så uppger hon att GM kramat om henne och kysst henne.

Dock har den dömde GM ertappats med flertalet lögner. Dels uppger han att han inte kommit, sen att han kommit men minns inte vart till att han inte vet om han kommit. Han ljuger om sitt narkotikabruk bara för att nämna några.

GMs utsaga förändras konstant genom förhören. Något du tycker är relevant för hans trovärdighet?

BOs utsaga är densamma genom samtliga förhör.

BOs utsaga är en uppenbar efterhandskonstruktion
2026-03-29, 09:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av yrsomfan

Kollar man på det objektivt tyder det mesta på att hon deltog frivilligt men kände sig utnyttjad och billig efteråt och därmed efterhandskonstruera att hon nog egentligen inte ville innerst inne det är rätt uppenbart
2026-03-29, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
BOs utsaga är en uppenbar efterhandskonstruktion

Du har sagt det säkert 100 gånger nu utan att precisera varför. BO har varit konsekvent genom hela processen och lämnat samma utsaga.

GM har ett flertal gånger ändrat sin utsaga och bevisligen ljugit genom hela processen.

Exakt hur argumenterar du för att GM är mer trovärdig än BO?
2026-03-29, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Klart att det finns olika grader i helvetet. Om du nu ändå ska till den platsen.

Jag gör fel hela tiden och försöker lära mig därefter så länge jag lever. Men hittills till har jag inte behövt få mina rätt och fel bedömda av Svea hovrätt.

För att polisen kontaktar dig om en påstådd våldtäkt och du vet att ni knullade varandra på en toalett. Det hade gjort mig nervös. Speciellt om det var med någon yngre som du bara känt i 20 minuter.

Att våldta henne i ordets exakta rätta mening, det borde inte varit hans syfte. Varför skulle han ens då vilja synas med henne eller erbjuda henne skjuts hem.

Men han kan absolut ha sett sin möjlighet till lite enklare sex med en ung tjej som inte riktigt verkade själv veta exakt vad hon själv ville.

Riskabelt spel som kan kosta honom några år i livet. Om men det som sagt går diskutera om hur mycket till våldtäkt det var.

Tro det eller ej så försöker jag hålla mig neutral.

Edit: Våldtäkt är värre på pappret än planka in. Svar på sista frågan.

Nu har jag aldrig varit i den positionen men jag antar att om jag blir kontaktad av polisen och anklagad för ett brott jag anser mig inte begått. Jag skulle troligen inte börja ljuga om saker och ting direkt då det skulle ligga mig i fatet senare.

Jag cirerar dig här "Att våldta henne i ordets exakta rätta mening, det borde inte varit hans syfte".

Till att börja med, vad är våldtäkt i din mening?

Erbjudandet om att bjuda på taxi kom innan våldtäkten då GM försökte få med sig BO hem till honom. Hur menar du att det är en förmildrande omständighet?

Fast i detta fallet var det väl tämligen uppenbart att BO inte ville, ett flertal nej till att följa med GM hem och även till att följa med till toaletten.

Så det är bara på papperet våldtäkt är värre än att planka in på krogen? Grader i helvetet som du uttrycker det.
2026-03-29, 10:59
Avstängd
Citat:
Du har sagt det säkert 100 gånger nu utan att precisera varför. BO har varit konsekvent genom hela processen och lämnat samma utsaga.

GM har ett flertal gånger ändrat sin utsaga och bevisligen ljugit genom hela processen.

Exakt hur argumenterar du för att GM är mer trovärdig än BO?

Jag har aldrig sagt att gm är mer trovärdig, hela situationen att hon följde med frivilligt utan tillstymmelse till våld hot tvång eller utsatt position det gör att hennes påstående om att hon egentligen inte ville inte är trovärdig, det är mycket troligare att det är en efterhandskonstruktion det kräver inga krystade förklaringar till varför hon följde med till toan
2026-03-29, 11:56
Avstängd
Citat:
Nu har jag aldrig varit i den positionen men jag antar att om jag blir kontaktad av polisen och anklagad för ett brott jag anser mig inte begått. Jag skulle troligen inte börja ljuga om saker och ting direkt då det skulle ligga mig i fatet senare.

Jag cirerar dig här "Att våldta henne i ordets exakta rätta mening, det borde inte varit hans syfte".

Till att börja med, vad är våldtäkt i din mening?

Erbjudandet om att bjuda på taxi kom innan våldtäkten då GM försökte få med sig BO hem till honom. Hur menar du att det är en förmildrande omständighet?

Fast i detta fallet var det väl tämligen uppenbart att BO inte ville, ett flertal nej till att följa med GM hem och även till att följa med till toaletten.

Så det är bara på papperet våldtäkt är värre än att planka in på krogen? Grader i helvetet som du uttrycker det.

Tjejen följde frivilligt med till toan utan tillstymmelse till våld hot eller tvång i det läget är påståendet att hon egentligen inte ville en uppenbar efterhandskonstruktion eftersom hon känner sig billig och utnyttjad det är helt uppenbart om man har över 60 i IQ
2026-03-29, 13:06
Avstängd
Helt galet att det på riktigt finns folk som inte fattar att tjejens påstående om att hon egentligen inte ville är en solklar efterhandskonstruktion, hon kände sig billig och utnyttjad därifrån är steget till att " jag ville inte egentligen" inte långt det fattar ju vem som helst med hjärnceller
2026-03-29, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Jag har aldrig sagt att gm är mer trovärdig, hela situationen att hon följde med frivilligt utan tillstymmelse till våld hot tvång eller utsatt position det gör att hennes påstående om att hon egentligen inte ville inte är trovärdig, det är mycket troligare att det är en efterhandskonstruktion det kräver inga krystade förklaringar till varför hon följde med till toan

Så med andra ord inga argument alls. Bara dina förutbestämda misogyna vanföreställningar.

Därmed är det bevisat att tankeförmågan är lika med noll.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in