2025-10-02, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Enligt Sydsvenskan flydde hunden från mordplatsen och hittades senare.

Troligen höll killarna på med något skit och gubben sa ifrån eller så retade de hans hund och gubben överskattade sin fysiska förmåga, det är inte lätt att slåss mot tre stycken och när han föll i marken då var han hjälplös och killarna sparkade honom i huvudet.
Men gubben kan ha också fått hjärtinfarkt under slagsmålet.

Du menar att han kan ha dött av naturlig orsak mitt i misshandeln 😆. Är du helt vänster eller?
Citera
2025-10-02, 10:40
Medlem
snooper123s avatar
https://www.sydsvenskan.se/malmo/int...et-vid-skolan/

Citat:
– Det kan mycket väl vara ett väldigt olyckligt olycksfall också, säger Evelina Olsson, presstalesperson vid polisen.

Så han har inga synliga skador på kroppen?
Eller menar hon att han har ramlat?
"Mycket väl"?
Citera
2025-10-02, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blodsessa
ett tips är då att som ALLTID tänka lite

är man ensam mot flera så kaxa inte, bara passera förbi, gå hem och skriv ett inlägg på flashback är bättre än att hamna som aska i en urna

gamla gubbar tror för mycket som sig själva ibland.
Civilkurage? Inget man ska behöva dö för.
Citera
2025-10-02, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123

"Mycket väl"?

Ja, varför larmade allmänheten 112 om att det pågick bråk då?
Citera
2025-10-02, 10:43
Medlem
rex144s avatar
60 årig gubbe med hund, troligen svensk är en naturlig fiende till blatte/babbe ungdomsgäng, dels på grund en generationsklyfta men också på grund att gubben var uppväxt i ett annat Sverige, han var troligen uppväxt på landet, inflyttad till Malmö för kanske 30-40år.
MENA killar vet att de ogillas av svenska män i den åldern. De ville visa att Sverige tillhör de nu och de kan göra vad de vill.

Vi får vänta på obduktionsrapporten, men det är mycket möjligt att misshandeln bidrog till en hjärtinfarkt och då blir de dömda till grovmisshandel bara istället för dråp? Mord kan det inte bli frågan om eftersom då måste de känt offret och planerat mordet.
Citera
2025-10-02, 10:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Straightuphappy
Det är väldigt, väldigt obehagligt.

Jag brukar avstå med gissningar, men känns glasklart vad som hänt.
Om händelseförloppet är vad vi tror det är behöver politiker på högsta nivå prata om detta, det är värre än mordet på Mikael som faktiskt hade droger i sig vid tillfället bla. Vidrigt det med ändå såklart, men en 60 årig man ute på hundpromenad.. Sverige 2025.

Jag vet inte vad jag ska säga, för ingen bryr sig och sådant här onödiga mord som inte borde hända.
En hundägare ska inte behöva dö när han är ute med hunden. Folk förstår inte på vänster sida att sudda man ut respekten mot svenskar så händer detta. En vuxen människa ska kunna säga till 3 ungdomar eller annan vuxen utan att behöva bli ihjälslagen för det. Att skapa en polisering så suddar man långsamt bort empatin för andra människor. Det blir en vi och dom.
Jag känner invandrare som tror på fullaste allvar att dom är utsätt för rasism så fort dom inte får sin vilja igenom. Vänstern försöker hela tiden påstår att det är högern som splittrar men så är det absolut inte utan det är vänstern som tycker man ska dalta med dom som kommer hit och inte ställa några krav. Sen deras sätt att påstå att man inte kan vara rasistisk mot svenskar eller vita. Vilket gör att invandrare tror dom kan säga vad som helst utan att dom är rasistiska. Vänstern gillar också påstå att all kritik mot invandrare är rasism/fascism och nazism. Det är ju helt absurd men allt det här leder till att invandrare tappar respekten för svenskar. Man slutar se svenskar som människor.
Det är därför dessa människor blir dödade för absolut ingenting.
Citera
2025-10-02, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123

"Mycket väl"?

Även om han har skador på kroppen är det inte alltid lätt att avgöra i ett första skede om dessa är tillfogade genom fall eller genom misshandel, särskilt om det är en fråga om huvudskador som uppkommit genom få slag/sparkar. Det kan också vara så att det saknas tydliga yttre skador och mannen helt enkelt blivit sjuk (stroke, hjärtinfarkt, aortaaneurysm och så vidare). Men en rättsobduktion eller för den delen en tidig undersökning kommer troligen bringa klarhet i detta inom kort.
Senast redigerad av Arsenius 2025-10-02 kl. 10:48.
Citera
2025-10-02, 10:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Det är bara svenskar som kan vara rasister, propagandan säger ju det så då måste det ju vara sant.

Att tro att ett främmande folk med helt annat kultur som kommer hit inte skulle kunna vara rasister mot svenskar är bara så galet ignorant att det är skrämmande. Helt frånkopplat från verkligheten och extremt farligt tankesätt som leder till att många oskyldiga människor blir lidande.

Precis. Det är detta som har gjort att dessa hundägare och Mikael samt andra som har sagt till blir mördade eller grovt misshandlade bara för man säger till. Något som vänstern inte förstår att detta leder till när man inte behandlar människor lika utan istället förminskar svenskar/vita som rasister och att man aldrig kan vara rasist mot svenskar/vita. Samt att aldrig ställa några krav på dom som kommer hit.

För en normal människa är det helt absurt.
Citera
2025-10-02, 10:49
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Du menar att han kan ha dött av naturlig orsak mitt i misshandeln 😆. Är du helt vänster eller?

Jag ville bara visa hur man kommer resonera i tingsrätten, misshandeln och den enorma stress bidrog till hjärtinfarkten och killarnas försvarsadvokat kommer hävda att det var ett bråk som eskalerade till slagsmål och resulterade i grov misshandel men gubben levde när de lämnade honom och killarna hade absolut inte för avsikt att döda gubben.
Jag vet inte själv vad det kan bli för dom om dödsorsaken var en hjärtinfarkt,
troligen grov misshandel med dödlig utgång? 4-5 års fängelse?
Citera
2025-10-02, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Jag vet inte vad jag ska säga, för ingen bryr sig och sådant här onödiga mord som inte borde hända.
En hundägare ska inte behöva dö när han är ute med hunden. Folk förstår inte på vänster sida att sudda man ut respekten mot svenskar så händer detta. En vuxen människa ska kunna säga till 3 ungdomar eller annan vuxen utan att behöva bli ihjälslagen för det. Att skapa en polisering så suddar man långsamt bort empatin för andra människor. Det blir en vi och dom.
Jag känner invandrare som tror på fullaste allvar att dom är utsätt för rasism så fort dom inte får sin vilja igenom. Vänstern försöker hela tiden påstår att det är högern som splittrar men så är det absolut inte utan det är vänstern som tycker man ska dalta med dom som kommer hit och inte ställa några krav. Sen deras sätt att påstå att man inte kan vara rasistisk mot svenskar eller vita. Vilket gör att invandrare tror dom kan säga vad som helst utan att dom är rasistiska. Vänstern gillar också påstå att all kritik mot invandrare är rasism/fascism och nazism. Det är ju helt absurd men allt det här leder till att invandrare tappar respekten för svenskar. Man slutar se svenskar som människor.
Det är därför dessa människor blir dödade för absolut ingenting.

Ja det är ganska hårt intryckt nu i propagandan att rasism bara kan komma från ett håll och det från svenskar mot alla andra, även fast brottsstatistiken visar en helt annan världsbild där svenskar är majoritetsoffer för rasistiska hatbrott som förnedringsrån, överfall och gruppvåldtäkter.

Det enda jag kan säga är helt enkelt att flytta ut från städer om man är svensk om man värderar sin egen säkerhet, för det kommer aldrig att bli bättre det kommer bara att bli värre med tiden. Svenskar med sunt förnuft har redan börjat flytta och kvar blir dom som är för fattiga eller personer som tror på propagandan.
Citera
2025-10-02, 10:54
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggen
"Polisens tekniker vid platsen för det misstänkta mordet bakom Stenkulaskolan
Vid 01-tiden höll polisens tekniker på med platsundersökningen bakom Stenkulaskolan där tidigare en svårt misshandlad man hittats. Mannen som var ute och rastade sin hund förklarades strax efter midnatt avliden på sjukhuset. Under natten fans även en brottsplatshund på plats för att söka av grönområdet där mannen hittas. I nuläget har polisen inte gripit någon misstänkt för dådet. Enligt uppgifter skall vittnen ha hört att det varit bråk på platsen och larmat polis.När polisen kom fram fann man den svårt skadade mannen på platsen. Mannens hund kunde snabbt fångas in och tas om hand av polispersonal. Vad som ligger bakom misshandeln som ledde till mannens död kommer nu polisen att utreda. I nuläget rubricerar polisen händelsen som mord." Kommer du be om ursäkt om dina teorier om fylla och pedofili är fel? Det handlar ju trots allt om en död person.
Tycker tidningarna skriver så olika.

Expressen och aftonbladet skriver så här:
https://www.expressen.se/nyheter/kri...-larm-om-brak/

Citat:
"När polisen kom till den utpekade brottsplatsen var det ingen där.

– Vi letade efter alla inblandade och hade väl nästan gett upp hoppet när patrullen hittade den här personen, som fördes med ambulans till sjukhus, säger Sara Andersson."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-skola-i-malmo

Citat:
"När polisen kom fram och letade i området hittades en man i 60-årsåldern på marken, svårt skadad."
Medans tidningen du citerade skriver så här:

Citat:
"När polisen kom fram fann man den svårt skadade mannen på platsen"

Det låter lite som att de misshandlat honom på en plats och att han sen lyckats ta sig därifrån för att sen typ ramla ihop medvetslös.
Aftonbladet skriver att han dog på sjukhus.

Citat:
"Han fördes till sjukhus där han senare dog."

Personen du quotade tänkte jag med kommentera men insåg efter att ha läst alla dens kommentarer att det bara var et uppmärksamhetskåt troll.
Citera
2025-10-02, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elm17
Med största sannolikhet är GM ungdomsgäng/ungdomar med elsparkcyklar ifrån MENA med bristande svenska som tror de står över lagarna. Men det är tabu att snacka om. I Sverige är man rädda för ta itu med de riktiga problemen.
De har terroriserat över hela Malmö om kvällarna med raketer och bomber. Jag har själv haft konfrontation med dem då de vill provocera så det är inget jag hittar på.

Bra. Då kan du ju lämna signalement på de tre till polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in