2025-10-02, 10:12
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blodsessa
suck... fast du vet ju INGET om händelseförloppet ännu. lugna ner dej lite

Rubriken i tråden är spekulativ. Vi vet inget om nån "misshandel" ännu.
Nej, men gubben dog uppenbarligen inte av hög ålder i alla fall enligt polisen. Inga vapen inblandade, det innebär för mig att de slog, eller sparkade ihjäl honom.

Vid naturliga dödsfall brukar polisen vara väldigt försiktiga med att gå ut med något alls.
Citera
2025-10-02, 10:15
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dilampe
Det är även detta som är ett mysterium för mig när folk vill särbehandla "Barn" uppemot 18 år. De har inte färdigutvecklats. Nämen tjena, redan en 7 åring förstår klart och tydigt vad det innebär att skada någon så pass långt att de avlider och vad det borde medföra. De som saknar impuls och dödar när de är 16 kommer göra det även när de är 40.
Precis.
Och OM de nu är så helt i ”avsaknad av konsekvenstänk” så borde de spärras in direkt, i en madrasserad cell. Om inte annat för att förhindra att de skadar sig själva. I blotta okunskapen kan de ju sätta en kniv i magen på sig själv, bara för att se vad som händer.
Citera
2025-10-02, 10:15
Medlem
snooper123s avatar
Är BO svensk?
Citera
2025-10-02, 10:16
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Så fruktansvärt. Stackars lilla hund som sitter kvar vid platsen…

Enligt Sydsvenskan flydde hunden från mordplatsen och hittades senare.

Troligen höll killarna på med något skit och gubben sa ifrån eller så retade de hans hund och gubben överskattade sin fysiska förmåga, det är inte lätt att slåss mot tre stycken och när han föll i marken då var han hjälplös och killarna sparkade honom i huvudet.
Men gubben kan ha också fått hjärtinfarkt under slagsmålet.
Senast redigerad av rex144 2025-10-02 kl. 10:27.
Citera
2025-10-02, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Offer högst troligen en svensk och GM 3 rasistiska invandrare utan empati. Det här påminner mig om fallet på Kortedala torg om dom 5 invandrar pojkar som nästan slog ihjäl en svensk gubbe efter ha först attackerat hans hund. Han hamnade i koma och blev blind på ena ögat.
Vad fick dessa pojkar för att nästan dödat gubben jo dom fick 25h arbete. Inte nog med det, det anordnades en rasistisk demonstration mot svenskar som vill protesterar mot invandrarvåldet. Jag tror det kom 5 svenskar som vill protesterar mot invandrar våldet och den rasistiska motdemonstrationen var bestod av flera hundra invandrare.

Sverige är så jävla surreal så det finns inte.
Det är väldigt, väldigt obehagligt.

Jag brukar avstå med gissningar, men känns glasklart vad som hänt.
Om händelseförloppet är vad vi tror det är behöver politiker på högsta nivå prata om detta, det är värre än mordet på Mikael som faktiskt hade droger i sig vid tillfället bla. Vidrigt det med ändå såklart, men en 60 årig man ute på hundpromenad.. Sverige 2025.
Citera
2025-10-02, 10:20
Medlem
Citat:
om man tänker på hur många miljoner hundrastningar som görs i sverige per år och hur många av dessa som slutar med misshandel eller mord kan jag lova att det är ytterst osannolikt att utsättas för våld på hundpromenaden.
Men nu har ju någon blivit misshandlad/dräpt eventuellt mördad. Är det ok för att så många hundrastningar görs i Sverige?
Citera
2025-10-02, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Det är väl hunden på bilderna som är mannens hund.

Alltså den lilla gula hunden, inte schäfern.
Ja. De känns så sorgligt att se den lilla vovven som inte har sin husse längre. Helt plötsligt ligger husse på marken och vovven sitter kvar.
Citera
2025-10-02, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Enligt Sydsvenskan flydde hunden från mordplatsen och hittades senare.
Bilden visar en liten hund vid avspärrningarna.
Citera
2025-10-02, 10:24
Medlem
Citat:
jävla töntigt när djur ska mänskligfieras som i täcknad film.

Den "flydde" väl inte. En hund flyr inte, den nosade väl bara runt som hundar gör om dom är lösa. Den tänkte nog inget speciellt.
Hundar är inte blåsta. Klart den blev rädd när sin husse blev eventuellt misshandlad till döds.
Du tänkte nog inte till där.
Hoppas namn kommer fram asap.
Citera
2025-10-02, 10:28
Medlem
Var nånstans står det att det är ett blatte ungdomsgäng?
Eller ungdomsgäng för den delen?

Vilka hänger på en skola på kvällen? Är det inte vanligt att pundare går dit och drogar?
min gissning är att denna mysfarbror sagt till pundare att inte vara på skolan.
Sen är det någon pundare som sett rött.
Citera
2025-10-02, 10:31
Medlem
Jag hoppas att gärningsmännen blir identifierade och straffas för vad de gjort.

I övrigt så noterar jag bara att det är ganska lite information vi fått.

Men av alla reaktioner man ser och hör så känns det inte som en isolerad händelse, utan snarare upplever folk att deras egna upplevelser bekräftas. Jag har också stått emot ungdomar som beter sig illa och då i rollen som vuxen gentemot barn. Det är naturligt att medborgarna i samhället reagerar när idiothändelser sker. Förr så var ungdomarna på sin höjd uppskäftiga eller gick att prata med. Numera så känns det mer och mer som att deras attityd är att man inte ens har där att göra, att det är deras land. Känslorna är på en helt annan nivå också. Aggressiva känslor som finns där redan innan någon reagerar. Deras beteende är så primitivt att det räcker att man ifrågasätter deras beteende så smäller det till. En pistol eller en kniv kommer fram.
Citera
2025-10-02, 10:31
Medlem
Citat:
jag gissar på ett olyckligt fall, han kan ha varit full och ramlat själv eller inte full och halkat ändå.

Detta behöver inte vara frågan om ett mord eller dråp. Sen blev kidsen rädda och sprang.

Teoeri 2 är att det är en pedofil som vill köpa sex.
"Polisens tekniker vid platsen för det misstänkta mordet bakom Stenkulaskolan
Vid 01-tiden höll polisens tekniker på med platsundersökningen bakom Stenkulaskolan där tidigare en svårt misshandlad man hittats. Mannen som var ute och rastade sin hund förklarades strax efter midnatt avliden på sjukhuset. Under natten fans även en brottsplatshund på plats för att söka av grönområdet där mannen hittas. I nuläget har polisen inte gripit någon misstänkt för dådet. Enligt uppgifter skall vittnen ha hört att det varit bråk på platsen och larmat polis. När polisen kom fram fann man den svårt skadade mannen på platsen. Mannens hund kunde snabbt fångas in och tas om hand av polispersonal. Vad som ligger bakom misshandeln som ledde till mannens död kommer nu polisen att utreda. I nuläget rubricerar polisen händelsen som mord." Kommer du be om ursäkt om dina teorier om fylla och pedofili är fel? Det handlar ju trots allt om en död person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in