Citat:
Ursprungligen postat av
All-the-way-77
Men jag har ju sagt min "motivering" flera gånger. Jag skulle inte vilja att min kvinna är sexuellt utmanande mot andra män. Vad är det som du uppfattar som otydligt med det "motivet"?
Frågan var inte "skulle du vilja att din kvinna var sexuellt utmanande mot andra män", utan "varför vill du inte att din kvinna är sexuellt utmanande mot andra män, vad är anledningen".
Här i västerlandet måste allting ha en anledning.
Citat:
Det här är en faktiskt väldigt korkad tankelinje. Du begriper väl att det gäller exakt allt i världen om du uttrycker det så? Varför vill du inte att en främling kommer och sätter sig i din soffa hemma? Han kan ju även kolla på soffor online, så det är ju meningslöst för dig att försöka "hemlighålla" hur din soffa ser ut.
Den liknelsen haltar. Svar på din fråga: jag vill inte att en främling kommer och sätter sig i soffan eftersom jag inte har något intresse av att umgås med någon främling. Om jag koncentrerar mig på programmering exempelvis vill jag inte känna att det plötsligt kan komma en fråga som jag måste lyssna på eller svara på och som gör att jag måste släppa tankegångarna jag har i huvudet.
Detta gäller såklart oavsett om han sätter sig i soffan, eller bara står.
Citat:
Att larva sig med att det är "hemligt" är bara så konstigt. Att privata delar av kroppen är privata är bara fundamentalt för de allra flesta människor. Sedan kan man ju, som du verkar göra, känna annorlunda och det är ju inte fel.
Intima ja, men inte nödvändigtvis privata. Är brösten snygga vill man väl visa upp dem, är de deformerade däremot vill man nog hellre täcka sig med bikini.
Här däremot handlar det om tredje part. Vi pratar inte om huruvida en kvinna bör visa brösten på en toplesstrand eller ej, utan varför TREDJE PART skulle störa sig på detta. Ska man inte respektera sin kärlekspartners egna vilja ens? Fy fan vilken ondskefull kultur!
Citat:
Det där är obegripligt nonsens. Det har naturligtvis inget med någon hederskultur att göra, endast att i en sexuellt monogam relation så - vill jag - att sexuella attribut hålls inom relationen. Du kanske känner något annat och det är ju naturligtvis helt okej för dig.
Du har upprepat det kanske 100 gånger nu. Men som jag skrev i början - jag frågade inte vad du tycker i frågan, utan VARFÖR du tycker så, vad det har för logisk härledning. Och det kan du tydligen inte svara på. Jag drar min egen slutsats - du är muslim (alternativt någon som försöker trolla för islams normalisering i Sverige).
Lika dumt som om någon frågar en rökare varför den röker, och man svarar "jag bara röker, ser du inte det". Det svarar ju inte på frågan!