2026-07-16, 01:16
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Visst, andra män kommer spana in hennes bröst. Min fråga är hur detta kan bli till ett problem för pojkvännen?

Problem och problem. Om jag är i en relation så är det självklart att det är en sexuellt exklusiv och monogam sådan, och då vill jag naturligtvis inte att min kvinna väljer att vara sexuellt utmanande mot random män.

Citat:
Om han alls reflekterar över händelsen, så tänker man väl snarare "fan vad avundsjuka de måste vara på att detta är min tjej", dvs man blir stolt.

Det är oklart om, när du talar om "han" i tredje person, likväl som "man", avser dig själv i den hypotetiska situationen att du har en flickvän? Det är förstås helt okej att just du känner så.

Citat:
Och inser du inte att männen på stranden kan se precis lika snygga bröst enbart genom att googla?

Detta påstående är så märkligt att jag nästan omöjligt kan förstå vad du kan tänkas mena i sammanhanget?
Citera
2026-07-16, 23:49
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av All-the-way-77
Problem och problem. Om jag är i en relation så är det självklart att det är en sexuellt exklusiv och monogam sådan, och då vill jag naturligtvis inte att min kvinna väljer att vara sexuellt utmanande mot random män.

Ja du sa det, men det jag frågat om flera gånger nu är en motivering. Det verkar som om du inte kan motivera denna uppfattning.

Om jag hade uppfattningar som jag inte kunde motivera, skulle jag åtminstone försöka komma ifrån dem.

Citat:
Detta påstående är så märkligt att jag nästan omöjligt kan förstå vad du kan tänkas mena i sammanhanget?

Poängen var att det verkar meningslöst att hålla det hemligt hur tjejens bröst ser ut, om folk kan se lika snygga bröst på nätet.

Jag kan utveckla ännu mer om du vill:

Varför är det hemligt hur din tjejs bröst ser ut? Är det för att du tycker de är extra snygga? Eller kanske tvärtom för att hon skäms för dem?

Hur kan det vara en nackdel om andra upptäcker hur hennes bröst ser ut? Om någon säger "höhöhö, jag såg hur din tjejs bröst ser ut", svara bara "jaha, och?". Då svarar de kanske förläget "öh, det är meningen att du ska känna dig kränkt då, det är så vår kultur funkar". Isåfall föreslår jag att du bara svarar "okej men jag är inte slav under någon jävla hederskultur, jag är en unik individ och följer bara mina egna regler, ingen annans.

Jag är som du kanske märker väldigt intresserad av exotiska kulturer men jag anammar dem absolut inte för det.
Citera
2026-07-17, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilderberg78
Sökord "gf friend vacation topless pics" utan filter ger en bild av situationen.
https://www.google.com/search?q=gf%20friend%20vacation%20topless%20pics&h l=sv&tbs=rimg:CbSzCJ26WEs-YQ_1-AyEBgNQksgIAwAIA2AIA4AIB&udm=2&sa=X&ved=0CBIQuIIBa hcKEwjw3pfOxYOQAxUAAAAAHQAAAAAQBw&biw=1333&bih=606 &dpr=1.44

Om man inte är en swinger, hur ska man då förhålla sig till att hennes tuttar är framme som kanske förevigas via foton. Har sett många flickvänners kompisar topless på bild när de reser utan sina killar, och de flesta har väl legat med sådana själva runt medelhavet, vad de nu ska kallas? Ska era manliga vänner få ta del av dem, var går gränsen på ett ungefär?

Vad är grejen egentligen om inte sexuella inviter till radom strandturkar? Varför har ingen förut tagit upp detta "problemet". Det finns mycket att säga om saken, men börjar med att få era åsikter kvinnor som män om saken. Ska de ens få resa utan oss på en semester?

Hoppas hon har lämnat dig. Ynkligt svartsjuk, kontrollerande och ängslig.
Citera
2026-07-17, 11:42
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ja du sa det, men det jag frågat om flera gånger nu är en motivering. Det verkar som om du inte kan motivera denna uppfattning.

Men jag har ju sagt min "motivering" flera gånger. Jag skulle inte vilja att min kvinna är sexuellt utmanande mot andra män. Vad är det som du uppfattar som otydligt med det "motivet"?

Citat:
Om jag hade uppfattningar som jag inte kunde motivera, skulle jag åtminstone försöka komma ifrån dem.

Det var ju klokt och tänkvärt av dig. Det är bra att veta att du gör så.

Citat:
Poängen var att det verkar meningslöst att hålla det hemligt hur tjejens bröst ser ut, om folk kan se lika snygga bröst på nätet.

Det här är en faktiskt väldigt korkad tankelinje. Du begriper väl att det gäller exakt allt i världen om du uttrycker det så? Varför vill du inte att en främling kommer och sätter sig i din soffa hemma? Han kan ju även kolla på soffor online, så det är ju meningslöst för dig att försöka "hemlighålla" hur din soffa ser ut.

Citat:
Varför är det hemligt hur din tjejs bröst ser ut? Är det för att du tycker de är extra snygga? Eller kanske tvärtom för att hon skäms för dem?

Att larva sig med att det är "hemligt" är bara så konstigt. Att privata delar av kroppen är privata är bara fundamentalt för de allra flesta människor. Sedan kan man ju, som du verkar göra, känna annorlunda och det är ju inte fel.

Citat:
Hur kan det vara en nackdel om andra upptäcker hur hennes bröst ser ut? Om någon säger "höhöhö, jag såg hur din tjejs bröst ser ut", svara bara "jaha, och?". Då svarar de kanske förläget "öh, det är meningen att du ska känna dig kränkt då, det är så vår kultur funkar". Isåfall föreslår jag att du bara svarar "okej men jag är inte slav under någon jävla hederskultur, jag är en unik individ och följer bara mina egna regler, ingen annans.

Det där är obegripligt nonsens. Det har naturligtvis inget med någon hederskultur att göra, endast att i en sexuellt monogam relation så - vill jag - att sexuella attribut hålls inom relationen. Du kanske känner något annat och det är ju naturligtvis helt okej för dig.
Citera
Igår, 00:06
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Men jag har ju sagt min "motivering" flera gånger. Jag skulle inte vilja att min kvinna är sexuellt utmanande mot andra män. Vad är det som du uppfattar som otydligt med det "motivet"?

Frågan var inte "skulle du vilja att din kvinna var sexuellt utmanande mot andra män", utan "varför vill du inte att din kvinna är sexuellt utmanande mot andra män, vad är anledningen".

Här i västerlandet måste allting ha en anledning.

Citat:
Det här är en faktiskt väldigt korkad tankelinje. Du begriper väl att det gäller exakt allt i världen om du uttrycker det så? Varför vill du inte att en främling kommer och sätter sig i din soffa hemma? Han kan ju även kolla på soffor online, så det är ju meningslöst för dig att försöka "hemlighålla" hur din soffa ser ut.

Den liknelsen haltar. Svar på din fråga: jag vill inte att en främling kommer och sätter sig i soffan eftersom jag inte har något intresse av att umgås med någon främling. Om jag koncentrerar mig på programmering exempelvis vill jag inte känna att det plötsligt kan komma en fråga som jag måste lyssna på eller svara på och som gör att jag måste släppa tankegångarna jag har i huvudet.

Detta gäller såklart oavsett om han sätter sig i soffan, eller bara står.

Citat:
Att larva sig med att det är "hemligt" är bara så konstigt. Att privata delar av kroppen är privata är bara fundamentalt för de allra flesta människor. Sedan kan man ju, som du verkar göra, känna annorlunda och det är ju inte fel.

Intima ja, men inte nödvändigtvis privata. Är brösten snygga vill man väl visa upp dem, är de deformerade däremot vill man nog hellre täcka sig med bikini.

Här däremot handlar det om tredje part. Vi pratar inte om huruvida en kvinna bör visa brösten på en toplesstrand eller ej, utan varför TREDJE PART skulle störa sig på detta. Ska man inte respektera sin kärlekspartners egna vilja ens? Fy fan vilken ondskefull kultur!

Citat:
Det där är obegripligt nonsens. Det har naturligtvis inget med någon hederskultur att göra, endast att i en sexuellt monogam relation så - vill jag - att sexuella attribut hålls inom relationen. Du kanske känner något annat och det är ju naturligtvis helt okej för dig.

Du har upprepat det kanske 100 gånger nu. Men som jag skrev i början - jag frågade inte vad du tycker i frågan, utan VARFÖR du tycker så, vad det har för logisk härledning. Och det kan du tydligen inte svara på. Jag drar min egen slutsats - du är muslim (alternativt någon som försöker trolla för islams normalisering i Sverige).

Lika dumt som om någon frågar en rökare varför den röker, och man svarar "jag bara röker, ser du inte det". Det svarar ju inte på frågan!
Citera
Igår, 07:56
Medlem
Citat:
Frågan var inte "skulle du vilja att din kvinna var sexuellt utmanande mot andra män", utan "varför vill du inte att din kvinna är sexuellt utmanande mot andra män, vad är anledningen".

Här i västerlandet måste allting ha en anledning.

Den liknelsen haltar. Svar på din fråga: jag vill inte att en främling kommer och sätter sig i soffan eftersom jag inte har något intresse av att umgås med någon främling. Om jag koncentrerar mig på programmering exempelvis vill jag inte känna att det plötsligt kan komma en fråga som jag måste lyssna på eller svara på och som gör att jag måste släppa tankegångarna jag har i huvudet.

Detta gäller såklart oavsett om han sätter sig i soffan, eller bara står.

Intima ja, men inte nödvändigtvis privata. Är brösten snygga vill man väl visa upp dem, är de deformerade däremot vill man nog hellre täcka sig med bikini.

Här däremot handlar det om tredje part. Vi pratar inte om huruvida en kvinna bör visa brösten på en toplesstrand eller ej, utan varför TREDJE PART skulle störa sig på detta. Ska man inte respektera sin kärlekspartners egna vilja ens? Fy fan vilken ondskefull kultur!

Du har upprepat det kanske 100 gånger nu. Men som jag skrev i början - jag frågade inte vad du tycker i frågan, utan VARFÖR du tycker så, vad det har för logisk härledning. Och det kan du tydligen inte svara på. Jag drar min egen slutsats - du är muslim (alternativt någon som försöker trolla för islams normalisering i Sverige).

Lika dumt som om någon frågar en rökare varför den röker, och man svarar "jag bara röker, ser du inte det". Det svarar ju inte på frågan!

Vad håller du på med? Alltheway77 förklarar varför, flera gånger. Är allt ok med dig?
Citera
Igår, 08:15
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Vad håller du på med? Alltheway77 förklarar varför, flera gånger. Är allt ok med dig?

Vilken tur att aspergers-klubben kan kalla på hjälp från varann när de får mothugg i debatter.
Citera
Igår, 09:39
Medlem
Citat:
Vilken tur att aspergers-klubben kan kalla på hjälp från varann när de får mothugg i debatter.

Har ingen aning om vem det är. Men du svarade på "så - vill jag - att sexuella attribut hålls inom relationen." med ännu ett varför.

Helt efterblivet och är du nykter bör du kolla upp det där.
Citera
Igår, 10:05
Medlem
Citat:

Fast det är ju din tjej som väljer att vara i en monogam relation med dig, männen som kollar in henne ändrar ju inte att ni är monogama.
Citera
Igår, 10:15
Medlem
LKKINGENs avatar
Det som skiljer toplesseran från idag är dels inga araber eller neger på våra stränder samt risken för att hamna på bild var mindre än minimal.
Att leva topless överhuvudtaget kan jag tycka är ett individuellt val som alla andra ska skita i men så som samhället ser ut idag så tror jag till stor del att de som gör det många gånger ligger nära luder gränsen och låter sig gärna bestigas av orker och annat för varför skulle man annars låta sig beskådas av dessa avarter?
Det är lite som att sätta sig och fiska sen klaga över att man hela tiden får fisk bara för att man använder bete.
Citera
Igår, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Det som skiljer toplesseran från idag är dels inga araber eller neger på våra stränder
Det där har man ju hört till leda. Om det skulle stämma, hur förklarar du att var och varannan kvinna visar röven i string på dagens stränder?
Senast redigerad av Bimbodeluxe Igår kl. 10:25.
Citera
Igår, 11:10
Medlem
Mitt ex brukade vara topless och ha en fin liten string när vi var ute och badade. 🤗

Smal fin kropp och stora tuttar, inte silikon om det spelar roll? Det var kul att låta henne visa upp sig och se hur männen hade svårt att bete sig normalt kring oss. 😁

Efter sådana dagar hade vi riktigt bra sex. 😀
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in