2026-04-29, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonen56
För många fulingar som fått andrum och numera har en platform där de kan få hata "anonymt" på andra...

Det är exakt samma Karens (både manliga och kvinnliga) som hatar när någon har en mycket finare bil än vad de själva har. Det är lite som man säger om vänstern i USA nu, de hatar inte polisen eller auktoriteter egentligen, de vill va "polisen" själva, och bestämma vem som accepteras vart och när. Precis som de gnäller på att en "auktoritet" gör...

Basic principle är att det handlar om deras egen överlevnad. De tror att kontroll över vad deras partner ser och hör ökar chansen för deras egen överlevnad. (= Varför fula, hatiska och arga kvinnor försöker cancella normala kvinnor som är glada, populära eller snygga...)

Nyckelord är: Missunsamhet, svartsjuka, avundsjuka.

Själv mår jag mycket bättre som människa om jag får se ett par bara bröst lite här och där... Påverkar inte mitt mående något ens det minsta lilla alls. Det behöver inte bli någon grej ens, det är bara härligt vardags inslagg att se.

Och jag tror samhället i stort mår mycket bättre utav att få se mer nakenhet än att allting alltid skall behöva sitta inlåst...

Exempel på en väldigt härlig brud är Melli Monaco. Och jag minns i en video att hon berättade om att hon bodde i Frankrike i sin ungdom och där var det väldigt vanligt att gå runt hemma och vara nästan helt naken.. Konstigt skulle vissa tycka. Men resultatet av det var att hon hade ingen i sin närhet som hade en historia utav att någonsin ha varit nära att blivit våldtagen... Och är det så konstigt?

Och så tar man en titt på mellanöstern. Hur deras beteende blir när de kommer hit, eller hur sura dom blir när de får se den minsta antydan utav normal hud...

Samhället blir lite lättare att förstå när man inser att alla försöker bara göra det dom tror är det bästa för sig själv..
Så fula människor försöker sätta dit eller ringa polisen på de som faktiskt "lyckas".
Homosexuella män försöker förstöra situationer kvinnor och män emellan och göra homos utav män som är helt straight.
Osäkra kvinnor försöker kontrollera sina män.
Osäkra män försöker kontrollera sina kvinnor.
Opopulära män utan game försöker att förstöra interaktioner mellan andra män och kvinnor för att de inte lyckas med det själv.
Osäkra män försöker shamea kvinnor till att leva instängda, lydiga och trogna.. För dom har aldrig lyckats med att göra någon glad och normal förr, så dom är rädda att förlora henne om hon lyckas med att bli lycklig hos en annan.
Och snygga människor försöker hålla sig undan från fula människor, då de vet att fula människor ofta bara försöker råna dem på grejer.

Det roliga är att dessa killarna har försökt att skriva sina åsikter i den här tråden. "ingen anständig kvinna solar topless" Men hade dessa åsikterna varit det minsta attraktiva så hade ju kvinnorna flockas till inlägg av den här typen och inte bara ignorerat det? Och eftersom att samhället är på väg åt det hållet så hade det ju födds en jävla massa barn nu om det ens var attraktivt... Men det gör det ju inte enligt nyheter.. Så alla killar här som skriver så de genererar enbart ryggdunkningar ifrån andra småsinta hanar och sen slutar dom i korv fest.
Kanske det. Det hör såklart till att de flesta spanar lite extra på en strand, män såväl som kvinnor. Och såklart jämför folk sig med andra.

Jag har inget emot nakenhet men är inte speciellt intresserad av att se en massa nakna främlingar som jag kanske stöter på på jobbet veckan efter
Isf hade jag sökt mig till nudiststränder.

Men det ligger nog något i det du säger. Avundsjuka och svartsjuka är väldigt starka krafter i människan.
Citera
2026-04-29, 17:17
Medlem
Det trodde man inte att svenskor skulle bli prydast i Europa.
Citera
2026-04-29, 18:19
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Kanske i mer enskilda sammanhang tidigare? Jag vet verkligen inte.
Kan tänka mig det normaliserades på 70- och 80-talet och då reagerar väl inte folk på det speciellt till slut. Nu hade jag nästan tyckt det vore underligt på en publik strand. Udda.

Jo det är sant. Inte minst de där kamerorna har nog gjort de flesta rejält mer försiktiga.

Ja men det är ju lite en annan femma. Om man är princip ensamma på en ö med gott om plats för sig själva.
Dock kan ju drönarna nå de flesta såvida man inte beger sig väldigt långt ut i skärgården...

Yes så är det. Det är därför man alltid hissar sjörövarflaggan innan man går iland så nakenbadarna får lite tid på sig att springa iväg.
Citera
2026-04-29, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilderberg78
Sökord "gf friend vacation topless pics" utan filter ger en bild av situationen.
https://www.google.com/search?q=gf%20friend%20vacation%20topless%20pics&h l=sv&tbs=rimg:CbSzCJ26WEs-YQ_1-AyEBgNQksgIAwAIA2AIA4AIB&udm=2&sa=X&ved=0CBIQuIIBa hcKEwjw3pfOxYOQAxUAAAAAHQAAAAAQBw&biw=1333&bih=606 &dpr=1.44

Om man inte är en swinger, hur ska man då förhålla sig till att hennes tuttar är framme som kanske förevigas via foton. Har sett många flickvänners kompisar topless på bild när de reser utan sina killar, och de flesta har väl legat med sådana själva runt medelhavet, vad de nu ska kallas? Ska era manliga vänner få ta del av dem, var går gränsen på ett ungefär?

Vad är grejen egentligen om inte sexuella inviter till radom strandturkar? Varför har ingen förut tagit upp detta "problemet". Det finns mycket att säga om saken, men börjar med att få era åsikter kvinnor som män om saken. Ska de ens få resa utan oss på en semester?

Förr om åren var det inte särskilt laddat med ett par nakna tuttar, tycker inte det nu heller men mena folket verkar bli helt galna av lite naken hud
Citera
2026-04-29, 20:13
Medlem
Bilderberg78s avatar
Denna tråden var kul för ett sen år att trigga folk med, Så snälla citera inte mig för det ger falsk positiva signaler, trådar är färskvaror Snacka Palmemordet om ni lever i dåtid med de andra likasinnade
Citera
2026-04-29, 21:10
Medlem
carminaburanas avatar
minns jag, en polare och hans flickvän var och badade i 17-18 års åldern. tummen uppp för det
Citera
2026-04-29, 22:58
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Många kvinnor använder deras bröst till att förföra och dra till sig uppmärksamhet. Är det inte lite dumt att normalisera något man som kvinna använder som ett trumfkort?

Jo, det är absolut lite dumt rent "taktiskt". Många män är beredda att arbeta väldigt mycket för att få se en kvinnas nakna bröst. Om de visas upp för vem som helst helt gratis så tar det absolut bort en hel del av det incitamentet.

Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Likaså är det ett inlärt beteende. Barn har t ex inga problem med att visa sig nakna.

Jag skulle mena att detta absolut inte är ett inlärt beteende utan snarare en naturlig instinkt att inte visa sig naken för det motsatta könet efter att man nått puberteten. Man kan ju se att detta beteende existerar överallt på jordklotet och i alla kulturer, vilket för mig talar för att det är en instinkt mer än något "inlärt".

Man kan ju även notera att även bland väldigt "primitiva" stammar med naturfolk i djungler så har både män och kvinnor typiskt något höftskynke som döljer själva könsorganen.
Citera
2026-04-30, 06:37
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av All-the-way-77
Jo, det är absolut lite dumt rent "taktiskt". Många män är beredda att arbeta väldigt mycket för att få se en kvinnas nakna bröst. Om de visas upp för vem som helst helt gratis så tar det absolut bort en hel del av det incitamentet.

Åh fan. Själv var jag beredd att arbeta hårt för att komma innanför trosorna på brudarna, och tyckte nog att många pattar på vuxna kvinnor gjorde sig bäst med tröja och BH på.
Citera
2026-04-30, 07:36
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Åh fan. Själv var jag beredd att arbeta hårt för att komma innanför trosorna på brudarna, och tyckte nog att många pattar på vuxna kvinnor gjorde sig bäst med tröja och BH på.

Jag har alltid tyckt mycket om kvinnors bröst och varit beredd att lägga ner det arbete som krävdes för att de skulle visas för mig.
Citera
2026-04-30, 07:55
Medlem
CC75s avatar
Citat:

Jag skulle mena att detta absolut inte är ett inlärt beteende utan snarare en naturlig instinkt att inte visa sig naken för det motsatta könet efter att man nått puberteten. Man kan ju se att detta beteende existerar överallt på jordklotet och i alla kulturer, vilket för mig talar för att det är en instinkt mer än något "inlärt".

Man kan ju även notera att även bland väldigt "primitiva" stammar med naturfolk i djungler så har både män och kvinnor typiskt något höftskynke som döljer själva könsorganen.

Vad jag har läst mig till handlar det mer om sociala och kulturella normer och dessa skapar vi själva och förstärker själva genom den kontext vi befinner oss inom. Jag kan inte se varför vi människor skulle utveckla någon "instinkt" i syfte att dölja våra bröst och kön. Vad för syfte skulle en sådan instinkt ha? Evolutionärt, tänker jag nu.

Vad gäller stammarna du nämner, där tänker jag att det kan finnas dels ett skyddssyfte, att skydda sina mer "vitala" delar från skada men även från smuts. Tänker man på vad dessa organ gör med varandra vill man helst att de ska vara så rena som möjligt. Få skulle finna nöje med att få in grus, barr och annat i dessa områden...

// CC
Citera
2026-04-30, 08:17
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Vad jag har läst mig till handlar det mer om sociala och kulturella normer och dessa skapar vi själva och förstärker själva genom den kontext vi befinner oss inom. Jag kan inte se varför vi människor skulle utveckla någon "instinkt" i syfte att dölja våra bröst och kön. Vad för syfte skulle en sådan instinkt ha? Evolutionärt, tänker jag nu.

För mig känns det inte så konstigt alls att det skulle vara en biologisk instinkt. Könsorganen ÄR ju det mest intima en människa har och mycket av vårt mänskliga beteende kring sexualitet kretsar ju kring att säkerställa att det blir rätt person som får "tillgång" till dessa intima delar. Att instinktivt känna att könsdelarna inte skall visas för det motsatta könen är naturligt för mig.

Man kan ju i alla fall notera att bland de äldsta skrifterna vi har, Gamla Testamentet, som är typ 3000 år gammalt, så får ju Adam och Eva plötsligt "insikt" i att de måste skyla sina kön för varandra.
Citera
2026-04-30, 09:01
Medlem
CC75s avatar
Citat:
För mig känns det inte så konstigt alls att det skulle vara en biologisk instinkt. Könsorganen ÄR ju det mest intima en människa har och mycket av vårt mänskliga beteende kring sexualitet kretsar ju kring att säkerställa att det blir rätt person som får "tillgång" till dessa intima delar. Att instinktivt känna att könsdelarna inte skall visas för det motsatta könen är naturligt för mig.

Man kan ju i alla fall notera att bland de äldsta skrifterna vi har, Gamla Testamentet, som är typ 3000 år gammalt, så får ju Adam och Eva plötsligt "insikt" i att de måste skyla sina kön för varandra.

Intimitet är lustigt och inte så enkelt. Själv t ex anser jag numera att kyssa en kvinna är mer intimt än att "penetrera en kvinna" och mina läppar (de flestas läppar) är till allmän beskådan.

Tar man en titt på de äldre skrifterna är det sant att Adam och Eva avbildas med löv framför sina organ. Det står även, om jag minns rätt, att de skylde sig med löv men att det först var efter deras syndafall och de blev medvetna / fick kunskap. Det stärker lite min tes att skammen kring kön är inlärd. Ser man även på antikens Grekland tränade och tävlade man nakna. Statyer avbildades nakna, dvs med både bröst och kön tydligt exponerade.

// CC
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in