Citat:
Ursprungligen postat av
ultrabubb
Jag har haft ett stort problem under hela mitt liv och det är att jag ser betydligt yngre ut än min riktiga ålder. Fram tills jag var typ 30 såg jag ut som en gymnasieelev och det är ingen överdrift. När jag var runt 33 pratade jag med en tjej som var 24 (jag sa aldrig min ålder varken före eller efter) men hon trodde att jag var betydligt yngre än henne "men du är så ung".
Skulle kunna nämna hur många exempel som helst där folk påpekat min ålder under mitt liv och nyligen på jobbet så trodde en kollega som är 23 att vi är jämngamla (jag är 15 år äldre än honom).
Det här har ju inte direkt gett mig något bra självförtroende i livet och under många år trodde jag att det var något hormonellt fel. När jag var 25 gick jag till två olika läkare för att kolla upp mina testosteronnivåer men båda låg inom normalvärde. Än idag tror jag det är något som inte är som det ska hormonellt. Vad vet jag inte. Jag är också väldigt liten i kroppen och tillhör de kortaste 10% vita svenska män. Försökte få tag i mina barndomsjournaler men jag blev skickad runt och runt mellan regioner och regionens gamla arkiverade journaler.
Nu är jag i min situation att jag är nära 40 och har ett så fruktansvärt uselt självförtroende gällande mitt utseende även om det idag inte är lika farligt att se yngre ut när andra i min ålder börjar se slitna ut. Men det som borde ha varit dom bästa åren i mitt liv har inte varit det. Aldrig kunna få en dejt och såna saker.
Hur ska man hantera att livet blivit förstört av detta?
Det är mer ditt självförtroende som är problemet inte ditt utseende.
Vi utvecklas alla olika, tillhör själv inte alls din kategori. en jag sag såg lika dan ut mellan 15-40. Får titta på omgivningen om jag ser ett kort på mig själv. Idag vid snar 60 så brukar folk tro att jag är yngre, men det beror nog mest på att jag fortfarande rör mig obehindrat.
Men det är bara att förlika sig, med verkligheten samt försöka hitta en klädstil och frisyr som passar den du vill vara.
Ser idag många gamlingar som mig som försöker klä sig ungdomligt, ser oftast förfäligt ut.
Så undvik senaste modetrenderna utan klä dig klassiskt så kommer folk att ta dig för vuxen.
Klär du dig i mjukisbyxor huvtröja och jättestora gymnastikskor så kommer aldrig nån ta dig som vuxen.