2025-10-01, 17:57
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnidBlyton
Jag är med dig. Snart 40. Ser ut som... Får visa leg på både restaurang och systemet emellanåt.
Vanligt bland aspergare...
Citera
2025-10-01, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas

Så kan det vara. Är dock inte en av dem.
Citera
2025-10-01, 18:02
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas

Ofta ser dom barnsliga ut dock
Citera
2025-10-01, 18:03
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnidBlyton
Så kan det vara. Är dock inte en av dem.
Nej. det betyder inte med automatik att man är. Men det är extremt vanligt i gruppen.

Titta bara på journalisten anders lindberg. Han är väl 50 och ser ut som 12 (och pratar som en sådan).

Tips är att göra som många andra aspergare tex. Marx och bard. Skaffa skägg.

En sak du skall undvika är att göra vad just många aspergare gör. Förstärka det "unga" genom att ha keps jämt, eller hoodtröja. Det förstärk bara det infantila. Arnstad tex går i skejtkläder från polaren och pyret.

Klä dig vuxet. Du måste inte ha kostym och slips men gärna typ kavaj och chinos.

Skriver detta i välmening. Som allmänna råd.
Senast redigerad av Klas-Vegas 2025-10-01 kl. 18:13.
Citera
2025-10-01, 21:26
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ultrabubb
Jag har haft ett stort problem under hela mitt liv och det är att jag ser betydligt yngre ut än min riktiga ålder. Fram tills jag var typ 30 såg jag ut som en gymnasieelev och det är ingen överdrift. När jag var runt 33 pratade jag med en tjej som var 24 (jag sa aldrig min ålder varken före eller efter) men hon trodde att jag var betydligt yngre än henne "men du är så ung".

Skulle kunna nämna hur många exempel som helst där folk påpekat min ålder under mitt liv och nyligen på jobbet så trodde en kollega som är 23 att vi är jämngamla (jag är 15 år äldre än honom).

Det här har ju inte direkt gett mig något bra självförtroende i livet och under många år trodde jag att det var något hormonellt fel. När jag var 25 gick jag till två olika läkare för att kolla upp mina testosteronnivåer men båda låg inom normalvärde. Än idag tror jag det är något som inte är som det ska hormonellt. Vad vet jag inte. Jag är också väldigt liten i kroppen och tillhör de kortaste 10% vita svenska män. Försökte få tag i mina barndomsjournaler men jag blev skickad runt och runt mellan regioner och regionens gamla arkiverade journaler.

Nu är jag i min situation att jag är nära 40 och har ett så fruktansvärt uselt självförtroende gällande mitt utseende även om det idag inte är lika farligt att se yngre ut när andra i min ålder börjar se slitna ut. Men det som borde ha varit dom bästa åren i mitt liv har inte varit det. Aldrig kunna få en dejt och såna saker.

Hur ska man hantera att livet blivit förstört av detta?

När jag var 34 fick jag visa legget på Systembolaget en gång.
Skrattretande.
Men jag såg alltid yngre ut än jag var.
Jag tyckte det var obekvämt.
Men när jag blev 55 började jag se ut som min faktiska ålder, och nu vid 60+ saknar jag mitt ungdomliga utseende.
Citera
2025-10-01, 21:51
Medlem
Citat:
Jag har haft ett stort problem under hela mitt liv och det är att jag ser betydligt yngre ut än min riktiga ålder. Fram tills jag var typ 30 såg jag ut som en gymnasieelev och det är ingen överdrift. När jag var runt 33 pratade jag med en tjej som var 24 (jag sa aldrig min ålder varken före eller efter) men hon trodde att jag var betydligt yngre än henne "men du är så ung".

Skulle kunna nämna hur många exempel som helst där folk påpekat min ålder under mitt liv och nyligen på jobbet så trodde en kollega som är 23 att vi är jämngamla (jag är 15 år äldre än honom).

Det här har ju inte direkt gett mig något bra självförtroende i livet och under många år trodde jag att det var något hormonellt fel. När jag var 25 gick jag till två olika läkare för att kolla upp mina testosteronnivåer men båda låg inom normalvärde. Än idag tror jag det är något som inte är som det ska hormonellt. Vad vet jag inte. Jag är också väldigt liten i kroppen och tillhör de kortaste 10% vita svenska män. Försökte få tag i mina barndomsjournaler men jag blev skickad runt och runt mellan regioner och regionens gamla arkiverade journaler.

Nu är jag i min situation att jag är nära 40 och har ett så fruktansvärt uselt självförtroende gällande mitt utseende även om det idag inte är lika farligt att se yngre ut när andra i min ålder börjar se slitna ut. Men det som borde ha varit dom bästa åren i mitt liv har inte varit det. Aldrig kunna få en dejt och såna saker.

Hur många trådar ska du skapa i samma ämne? Du är ju totalt omotaglig för råd ändå.
Citera
2025-10-01, 22:36
Medlem
Du är nära 40 och börjar tänka på hur du ska hantera livet nu? Halva livet har ju gått redan, det verkar ju gå utmärkt.
Citera
2025-10-02, 00:10
Medlem
Landsbygdens avatar
Är du 40 och ser ut som 25 är det väl bara bra?

Finns 18-åriga tjejer som inte har några problem med att bli ihop med män i din ålder. Och säkert kvinnor äldre än dig, om det passar dig bättre. Testo-nivåerna är ju normala så oroa dig inte för det. Att vara framåt(inte påstridig eller respektlös) och att ha radarn på(ögonen öppna), tror jag är dom viktigaste komponenterna för att lyckas med kvinnor.

Många från Asien ser ju yngre ut. Du kanske ska rikta in dig på någon kvinna från sydostasien? Är ju vanligt i Sverige, och inget fel med det.
Citera
2025-10-02, 00:23
Medlem
Jag har också alltid sett ung ut, fick visa legitimation på coop för att köpa barnalvedon när jag var 40 😅 Inte varit ledsen för det sen jag blev vuxen dock, bara fördelar med att se ung ut när man blir äldre. Rynkorna hinner ikapp förr eller senare 🙈 Bara att äga sin ålder och sin längd med lite självförtroende så kommer man långt.
Citera
2025-10-02, 00:46
Medlem
Jag är förvisso kvinna, men förstår inte alls problemet. Vem vill inte se ung ut? Och varför vill män alltid vara långa? Vad är det för fel med att vara kort? Du har nog ingen anledning över att ha dålig självkänsla på grund av ditt utseende. Ibland beror dålig självkänsla på annat än det man tror att det beror på....
Citera
2025-10-02, 01:19
Medlem
Matadhamsters avatar
Jag har noterat en epedemi bland min generation av helt normala utseenden bland oss 40-50 åringar som går omkring och tror att de ser ut som om de fick handla på bolaget första gången igår.

Jag har sjukt svårt att uppfatta ålder på människor och är därmed ofta tveksam på åldern på otroligt många personer. Flicka eller ung kvinna? Pojke eller ung man? Jag tycker det är svårt. Man ställer sig aldrig och råglor på människor och intrycken blir mer diffusa därmed.

Därför vågar jag lova dig att ingen tar dig för pojke om du är 40. Så det problemet lever du med största sannolikhet inte med. Du kanske se ungdomlig ut eller bara har en viss stil som gör att folk tycker att du är svår att greppa åldern hos, jag tycks själv vara en sådan person men det är mer hur man klär sig i kombination som jag nämnt att vi människor sällan ställer oss och stirrar med ficklampan lysandes i ansiktet på folk för att få en tydlig uppfattning om dem. Sveper man bara förbi blicken missar man mycket detaljer.

Sedan är uppenbart problemet din osäkerhet. Du går omkring i livet och tänker för mycket på ditt eget utseende och lever för lite.
Citera
2025-10-02, 01:23
Medlem
Dan88s avatar
Citat:

Skaffa skägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in