2025-10-01, 10:01
Medlem
Krigsgrodors avatar
Jag gjorde nyss en kopp kaffe och hällde i lite baileys, sedan när jag druckit ca 70% så kom jag på en idé, att hälla i mer baileys så att koppen blev full igen. Jag har nu druckit lite till och tänker fylla på igen när det är dags, men hur funkar detta egentligen? Det är som en permanent Irish coffee fast utan dom andra ingredienserna
2025-10-01, 10:07
Medlem
67arigGubbes avatar
Dyr och dålig lösning skulle jag säga. Efter ett tag dricker du ju bara baileys
2025-10-01, 10:23
Medlem
vtcs avatar
Till att börja med är en Irish coffee något helt annat än kaffe med Bailey's...
2025-10-01, 10:25
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krigsgrodor
Jag gjorde nyss en kopp kaffe och hällde i lite baileys, sedan när jag druckit ca 70% så kom jag på en idé, att hälla i mer baileys så att koppen blev full igen. Jag har nu druckit lite till och tänker fylla på igen när det är dags, men hur funkar detta egentligen? Det är som en permanent Irish coffee fast utan dom andra ingredienserna
Ja precis, en Irish coffee utan irish coffee, eftersom det är en kaffe Baileys. Varför inte bara dricka Baileys direkt ur flaskan?
2025-10-01, 11:05
Medlem
Krigsgrodors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vtc
Till att börja med är en Irish coffee något helt annat än kaffe med Bailey's...
Lär.dig något om drinkar kanske
2025-10-01, 11:19
Medlem
Irish coffe är en kaffedrink som görs av kaffe, whiskey och vispad grädde.
Ingen Bailey's
2025-10-01, 11:22
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Lär.dig något om drinkar kanske
Irish:

Citat:
Irish coffee är en varm, alkoholhaltig kaffedrink som består av irländsk whiskey, socker, varmt kaffe och vispgrädde. I vissa recept menas att sockret måste vara farinsocker.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Irish_coffee

Ingen Baileys i den.

Kaffe med Baileys är något helt annat. Och det du drack, kaffe med Baileys utan kaffe, är ju bara ren Baileys.
2025-10-01, 12:58
Medlem
Citat:
Så gör en riktig alkoholist. Ser varje chans att få i sig lite mer.🤯
2025-10-01, 14:04
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Vadå hur det funkar egentligen? Det funkar inte alls enligt din beskrivning. För det första så är din drink som andra påtalat INTE Irish Coffee. Det är en Baileys Coffee, eller som vissa vill kalla den, Kaffe Karlsson (vissa kallar den så även utan apelsinlikör). För det andra kommer det inte vara en drink till slut, då mängden kaffe och grädde minskar och Baileys ökar, det blir ju bara likör kvar till sist... Så hur tänkte du där? Ska det vara en "oändlig" drink så måste ju samtliga ingredienser fyllas på...
2025-10-01, 16:12
Medlem
Det är väl en Kaffe Karlsson. Skulle ta Drambuie(starkare) för att komma lite närmare en Irish. Och dessutom "sifona" över lite grädde. Då har man ändå lite Whisky smak.
2025-10-01, 16:54
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Trådar om alkoholism, baksmälla och andra hälsorelaterade tillstånd skall postas i Medicin & Hälsa.

Trådar om trams, fylla och andra ovidkommande saker postas i annat lämpligt forum men INTE i alkohol.

Här diskuterar vi alkoholdrycker, alkoholkultur och därtill hörande spörsmål.

Trådar som avviker från detta kommer att låsas/Mod.

(FB) Viktigt - regler för alkoholforumet!

Tråd låst.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in