2013-08-22, 08:51
Medlem
fliermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yxneger
Hej,

en polare tipsade om detta spel s jag tnkte brja lira nu ikvll och jag har en frga om klasser etc:

D jag alltid har varit en sdan dr "no aim just brain" typ av spelare s undrar jag vilka klasser som jag ska satsa p att bli bra p? Vilka klasser krver minst aiming skills allts?

Som andra sagt s starta med Soldier, Pyro eller eventuellt Heavy/ingenjr. Scout r rolig men han r svr att sikta med d man mestadels springer och hoppar i ett och ska man komma ngonstans mste aim funka med honom s g vidare med scout efter du bemstrar grunderna med soldier/pyro eller liknande.

Jag har spelat i rtt mnga r och anser att de som r svrast att bemstra p ett bra stt r Spy, Scout och sniper. Frsk att bli en bra lagspelare och anpassa dig och ditt val av klass till vad laget behver, laget behvver aldrig 3-4 snipers eller spies som en massa idioter verkar tro.

Min favorit r Demoman, rtt spelad kan du krossa ett halvt lag p en gng, 1 sentry och ett gng spelare med sticky-bombs.

Grymt roligt spel tycker jag, ven efter 5-6 r!
Citera
2013-08-23, 18:45
Medlem
lfhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yxneger
Hej,

en polare tipsade om detta spel s jag tnkte brja lira nu ikvll och jag har en frga om klasser etc:

D jag alltid har varit en sdan dr "no aim just brain" typ av spelare s undrar jag vilka klasser som jag ska satsa p att bli bra p? Vilka klasser krver minst aiming skills allts?

r du ute efter brains mste du utveckla en knsla fr hur alla klasser fungerar/spelas, s att du vet hur motspelare kommer reagera nr ngot hnder.

Bsta tipset fr att stakomma detta r att spela en mobil klass, du vill vara ver allt och se erfara mnga fighter under olika omstndigheter. Jag skulle sga Soldier, fast kanske lgga lite tid i att trna rocket jumps frst. Sen kan du brja variera lite, lra dig spela alla klasser s att du vet hur "dom spelar".

Nr du tillslut har ftt en bra uppfattning ver hur spelet flyter p kan du brja trna ngon klass du trivs bra med. "no aim just brain" fr mig att tnka p spy+engie frst och frmst av sjlvklara anledningar, demoman d hans stickybombs krver att du kan lsa hur din spelare tnker och vart den kommer ta vgen (avvakta med att anvnda pipe launchern, en av de mer svraimade vapnena i spelet), Sen krven medic inget aim, mest veta vem du ska prioritera och nr du mste retirera/anvnda uber.

Glhf
Citera
2013-08-25, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flierman
Jag har spelat i rtt mnga r och anser att de som r svrast att bemstra p ett bra stt r Spy, Scout och sniper.
Grymt roligt spel tycker jag, ven efter 5-6 r!

Hller inte med om spy men det kan ha att gra med att jag spelat nstan 1000 timmar spy . Visst det r lite smknepigt att spela mot medel- och erfarna spelare men anpassar man spelstilen ngorlunda kan man ta de flesta. Det viktigaste som spy r att man mste kunna banorna ut och in, vart folk brukar hlla och fram fr allt, vart ammopacksen finns.
Citera
2013-08-25, 01:55
Medlem
Copterss avatar
Har aldrig bytt med ngon frut men undrar om Refined Metal r vrt ngot och i sdant fall vad eller hur mycket?
Eller ska jag bara gra hattar av det?

Pyro r den srklass lttaste att ta sig an. Brjade sjlv med Pyro. Sjlv r jag av sikten att Soldier verkligen inte r en nybrjarklass. Man r kanonmat som dlig Soldier.
Citera
2013-08-25, 14:15
Medlem
Platonfreaks avatar
Ngon som vet hur pass mycket jag behver betala fr ngra Strange vapen? Knner att det verkligen r dags att skaffa sig framfrallt Sniper Rifle och en Grenade Launcher/Medi gun.. Dock r jag fortfarande noob s har ingen aning hur jag ska skaffa dem...

De endra strange jag har r 2x Fire Axe och 2xKukri och 1x Mildly Menacing Beggar's Bazooka...
Citera
2013-09-02, 11:09
Medlem
Kickexs avatar
Hur uppgraderar man gubben p Man Vs Machine?
Citera
2013-09-03, 08:24
Medlem
lfhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Hur uppgraderar man gubben p Man Vs Machine?

Det finns en affr i spawn, g fram emot disken s kommer menun upp automatiskt
Citera
2013-09-03, 11:14
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lfh
Det finns en affr i spawn, g fram emot disken s kommer menun upp automatiskt
Dr ser man, ja.
Har tryckt p alla knappar i skandet efter det men svaret var visst enklare
Citera
2013-09-03, 11:23
Medlem
wzbzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copters
Pyro r den srklass lttaste att ta sig an. Brjade sjlv med Pyro. Sjlv r jag av sikten att Soldier verkligen inte r en nybrjarklass. Man r kanonmat som dlig Soldier.
Pyro r ju rtt svr om man skall spela effektivt. Det r ltt att springa in med eldkastaren och f ~1 kill samtidigt som man offrar sig sjlv.. men en bra Pyro spelar med Degreasern, vet nr man skall byta vapen (bde shotgun och flaregun krver aim), r snabb p att ta fram yxan, och vet hur man skall anvnda sin compression blast.

Imo r Pyro den klass som r mest beroende av alla sina tre vapen.
Citera
2013-09-05, 12:31
Medlem
Jag lskar det hr spelet! Efter mnga r av WoW och CS r det hr det enda jag spelar nufrtiden. Demoman och Spy r det jag lirar. Ibland Medic! Rekommenderar att lira p Rocket Blasts servrar, svenskt och bra ping.
Citera
2013-10-09, 14:52
Medlem
fliermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wzbz
Pyro r ju rtt svr om man skall spela effektivt. Det r ltt att springa in med eldkastaren och f ~1 kill samtidigt som man offrar sig sjlv.. men en bra Pyro spelar med Degreasern, vet nr man skall byta vapen (bde shotgun och flaregun krver aim), r snabb p att ta fram yxan, och vet hur man skall anvnda sin compression blast.

Imo r Pyro den klass som r mest beroende av alla sina tre vapen.

Jag har precis (efter flera r) brjat inse hur bra pyron kan vara, jag kr degreaser, shotgun och den dr hammaren som tar bort sappers. Nr det gr som bst kan jag tnda eld p folk och avsluta genom att skjuta dem med min shotgun....sen kan jag dda spioner och avsluta med att ta bort sappern om engineer r dd eller inte p plats, dessutom r pyro guld vrd d man kan airblasta bort uberladdade medics+heavies som frsker dda sentries. En riktigt bra klass om den spelas rtt.

Ibland kr jag ven detonator som andra vapen d jag p lngt hll kan tnda eld p snipers som str still s de fr springa efter hlsopaket hela tiden ist fr att skjuta mitt lag :-)
Citera
2013-10-16, 11:38
Medlem
Finns det ngot annat tf2-forum p svenska dr folk faktiskt skriver aktivt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in