Citat:
Ursprungligen postat av
Yxneger
Hej,
en polare tipsade om detta spel s jag tnkte brja lira nu ikvll och jag har en frga om klasser etc:
D jag alltid har varit en sdan dr "no aim just brain" typ av spelare s undrar jag vilka klasser som jag ska satsa p att bli bra p? Vilka klasser krver minst aiming skills allts?
r du ute efter brains mste du utveckla en knsla fr hur alla klasser fungerar/spelas, s att du vet hur motspelare kommer reagera nr ngot hnder.
Bsta tipset fr att stakomma detta r att spela en mobil klass, du vill vara ver allt och se erfara mnga fighter under olika omstndigheter. Jag skulle sga Soldier, fast kanske lgga lite tid i att trna rocket jumps frst. Sen kan du brja variera lite, lra dig spela alla klasser s att du vet hur "dom spelar".
Nr du tillslut har ftt en bra uppfattning ver hur spelet flyter p kan du brja trna ngon klass du trivs bra med. "no aim just brain" fr mig att tnka p spy+engie frst och frmst av sjlvklara anledningar, demoman d hans stickybombs krver att du kan lsa hur din spelare tnker och vart den kommer ta vgen (avvakta med att anvnda pipe launchern, en av de mer svraimade vapnena i spelet), Sen krven medic inget aim, mest veta vem du ska prioritera och nr du mste retirera/anvnda uber.
Glhf