Citat:
Ursprungligen postat av
Yxneger
Hej,
en polare tipsade om detta spel så jag tänkte börja lira nu ikväll och jag har en fråga om klasser etc:
Då jag alltid har varit en sådan där "no aim just brain" typ av spelare så undrar jag vilka klasser som jag ska satsa på att bli bra på? Vilka klasser kräver minst aiming skills alltså?
Som andra sagt så starta med Soldier, Pyro eller eventuellt Heavy/ingenjör. Scout är rolig men han är svår att sikta med då man mestadels springer och hoppar i ett och ska man komma någonstans måste aim funka med honom så gå vidare med scout efter du bemästrar grunderna med soldier/pyro eller liknande.
Jag har spelat i rätt många år och anser att de som är svårast att bemästra på ett bra sätt är Spy, Scout och sniper. Försök att bli en bra lagspelare och anpassa dig och ditt val av klass till vad laget behöver, laget behvöver aldrig 3-4 snipers eller spies som en massa idioter verkar tro.
Min favorit är Demoman, rätt spelad kan du krossa ett halvt lag på en gång, 1 sentry och ett gäng spelare med sticky-bombs.
Grymt roligt spel tycker jag, även efter 5-6 år!