2013-08-22, 08:51
Medlem
fliermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yxneger
Hej,

en polare tipsade om detta spel så jag tänkte börja lira nu ikväll och jag har en fråga om klasser etc:

Då jag alltid har varit en sådan där "no aim just brain" typ av spelare så undrar jag vilka klasser som jag ska satsa på att bli bra på? Vilka klasser kräver minst aiming skills alltså?

Som andra sagt så starta med Soldier, Pyro eller eventuellt Heavy/ingenjör. Scout är rolig men han är svår att sikta med då man mestadels springer och hoppar i ett och ska man komma någonstans måste aim funka med honom så gå vidare med scout efter du bemästrar grunderna med soldier/pyro eller liknande.

Jag har spelat i rätt många år och anser att de som är svårast att bemästra på ett bra sätt är Spy, Scout och sniper. Försök att bli en bra lagspelare och anpassa dig och ditt val av klass till vad laget behöver, laget behvöver aldrig 3-4 snipers eller spies som en massa idioter verkar tro.

Min favorit är Demoman, rätt spelad kan du krossa ett halvt lag på en gång, 1 sentry och ett gäng spelare med sticky-bombs.

Grymt roligt spel tycker jag, även efter 5-6 år!
Citera
2013-08-23, 18:45
Medlem
lfhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yxneger
Hej,

en polare tipsade om detta spel så jag tänkte börja lira nu ikväll och jag har en fråga om klasser etc:

Då jag alltid har varit en sådan där "no aim just brain" typ av spelare så undrar jag vilka klasser som jag ska satsa på att bli bra på? Vilka klasser kräver minst aiming skills alltså?

Är du ute efter brains måste du utveckla en känsla för hur alla klasser fungerar/spelas, så att du vet hur motspelare kommer reagera när något händer.

Bästa tipset för att åstakomma detta är att spela en mobil klass, du vill vara över allt och se erfara många fighter under olika omständigheter. Jag skulle säga Soldier, fast kanske lägga lite tid i att träna rocket jumps först. Sen kan du börja variera lite, lära dig spela alla klasser så att du vet hur "dom spelar".

När du tillslut har fått en bra uppfattning över hur spelet flyter på kan du börja träna någon klass du trivs bra med. "no aim just brain" får mig att tänka på spy+engie först och främst av självklara anledningar, demoman då hans stickybombs kräver att du kan läsa hur din spelare tänker och vart den kommer ta vägen (avvakta med att använda pipe launchern, en av de mer svåraimade vapnena i spelet), Sen kräven medic inget aim, mest veta vem du ska prioritera och när du måste retirera/använda uber.

Glhf
Citera
2013-08-25, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flierman
Jag har spelat i rätt många år och anser att de som är svårast att bemästra på ett bra sätt är Spy, Scout och sniper.
Grymt roligt spel tycker jag, även efter 5-6 år!

Håller inte med om spy men det kan ha att göra med att jag spelat nästan 1000 timmar spy . Visst det är lite småknepigt att spela mot medel- och erfarna spelare men anpassar man spelstilen någorlunda kan man ta de flesta. Det viktigaste som spy är att man måste kunna banorna ut och in, vart folk brukar hålla och fram för allt, vart ammopacksen finns.
Citera
2013-08-25, 01:55
Medlem
Copterss avatar
Har aldrig bytt med någon förut men undrar om Refined Metal är värt något och i sådant fall vad eller hur mycket?
Eller ska jag bara göra hattar av det?

Pyro är den särklass lättaste att ta sig an. Började själv med Pyro. Själv är jag av åsikten att Soldier verkligen inte är en nybörjarklass. Man är kanonmat som dålig Soldier.
Citera
2013-08-25, 14:15
Medlem
Platonfreaks avatar
Någon som vet hur pass mycket jag behöver betala för några Strange vapen? Känner att det verkligen är dags att skaffa sig framförallt Sniper Rifle och en Grenade Launcher/Medi gun.. Dock är jag fortfarande noob så har ingen aning hur jag ska skaffa dem...

De endra strange jag har är 2x Fire Axe och 2xKukri och 1x Mildly Menacing Beggar's Bazooka...
Citera
2013-09-02, 11:09
Medlem
Kickexs avatar
Hur uppgraderar man gubben på Man Vs Machine?
Citera
2013-09-03, 08:24
Medlem
lfhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Hur uppgraderar man gubben på Man Vs Machine?

Det finns en affär i spawn, gå fram emot disken så kommer menun upp automatiskt
Citera
2013-09-03, 11:14
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lfh
Det finns en affär i spawn, gå fram emot disken så kommer menun upp automatiskt
Där ser man, ja.
Har tryckt på alla knappar i sökandet efter det men svaret var visst enklare
Citera
2013-09-03, 11:23
Medlem
wzbzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copters
Pyro är den särklass lättaste att ta sig an. Började själv med Pyro. Själv är jag av åsikten att Soldier verkligen inte är en nybörjarklass. Man är kanonmat som dålig Soldier.
Pyro är ju rätt svår om man skall spela effektivt. Det är lätt att springa in med eldkastaren och få ~1 kill samtidigt som man offrar sig själv.. men en bra Pyro spelar med Degreasern, vet när man skall byta vapen (både shotgun och flaregun kräver aim), är snabb på att ta fram yxan, och vet hur man skall använda sin compression blast.

Imo är Pyro den klass som är mest beroende av alla sina tre vapen.
Citera
2013-09-05, 12:31
Medlem
Jag älskar det här spelet! Efter många år av WoW och CS är det här det enda jag spelar nuförtiden. Demoman och Spy är det jag lirar. Ibland Medic! Rekommenderar att lira på Rocket Blasts servrar, svenskt och bra ping.
Citera
2013-10-09, 14:52
Medlem
fliermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wzbz
Pyro är ju rätt svår om man skall spela effektivt. Det är lätt att springa in med eldkastaren och få ~1 kill samtidigt som man offrar sig själv.. men en bra Pyro spelar med Degreasern, vet när man skall byta vapen (både shotgun och flaregun kräver aim), är snabb på att ta fram yxan, och vet hur man skall använda sin compression blast.

Imo är Pyro den klass som är mest beroende av alla sina tre vapen.

Jag har precis (efter flera år) börjat inse hur bra pyron kan vara, jag kör degreaser, shotgun och den där hammaren som tar bort sappers. När det går som bäst kan jag tända eld på folk och avsluta genom att skjuta dem med min shotgun....sen kan jag döda spioner och avsluta med att ta bort sappern om engineer är död eller inte på plats, dessutom är pyro guld värd då man kan airblasta bort uberladdade medics+heavies som försöker döda sentries. En riktigt bra klass om den spelas rätt.

Ibland kör jag även detonator som andra vapen då jag på långt håll kan tända eld på snipers som står still så de får springa efter hälsopaket hela tiden ist för att skjuta mitt lag :-)
Citera
2013-10-16, 11:38
Medlem
Finns det något annat tf2-forum på svenska där folk faktiskt skriver aktivt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in