2025-09-30, 17:32
Medlem
Jag köpte en robotdammsugare av modell Dreame X50 Ultra Complete för inte mer än en månad sedan. Problemet är att den tappar diskarna som moppdynan sitter på under färd. Den klarar inte av att moppa 1 cykel utan att antingen ena eller båda mopparna lossnar. Jag har rengjort kontaktytorna på roboten samt hållarna, gjort factory reset och raderat appen, inspekterat både robot och diskar utan anmärkning, uppdaterat enheten men allt utan resultat.

De svarta piggarna som man fäster hållarna mot sker genom magnetism. Vill roboten avlägsna mopparna från roboten som den vanligtvis gör i basstationen är min förståelse att detta bl.a. sker genom att dessa svarta piggar fälls in tillräckligt långt i roboten så att magnetismen försvagas och mopparna lossnar. Jag misstänker att det är detta som sker under färd av okänd anledning - att de fälls in för långt.

Jag ser att det är allmän dåligt med kommentarer kring robotdammsugare på forumet, men är det någon som har liknande erfarenhet av denna modellen? Någon med insikt kring reparation av modellen som vill dela med sig av vad den kan?
Citera
2025-09-30, 17:42
Medlem
Man reklamerar produkten till affären där man köpt den vid haveri. Sen kan det vara bra att läsa instruktionsboken så du använder den rätt.
Citera
2025-09-30, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Man reklamerar produkten till affären där man köpt den vid haveri. Sen kan det vara bra att läsa instruktionsboken så du använder den rätt.

Om någon med kunskap vet vad som behöver göras som inte fordrar total nedmontering av enheten och om det är möjligt att göra det utan specialverktyg vore det uppskattat. Jag tänker också att det vore intressant att veta om andra upplever samma problematik så jag kan bilda mig en intuitiv uppskattning för hur pass vanligt just detta problemet är- då kanske jag ska returnera roboten helt.
Citera
2025-10-01, 01:56
Medlem
BOMB-CPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusfri
Man köper en vanlig dammsugare. Folk har blivit för lata.
Icke, kvalar in på top 5 elektronikprylar jag köpt i hela mitt liv och jag har köpt mycket elektronik.

@Ts om dom lossnar hela tiden så är den felkonstruerad, lämna tillbaka. Alt limma dit egna magneter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in