Citat:
Ursprungligen postat av
Lunkan531
Som sagt du är en idiot gällande ekonomi.
En massa fel i din text. Bl a:
1. Momsen är INTE 25 % av beloppet du betalat, momsen är 20 %.
2. Och du begriper uppenbarligen inte att då dra av de andra 80 procenten är värt MER än momsen som du tjatar om ideligen
3. Du har fel om bilavdraget.
4. Igen skriver du SOM OM jag skulle ha skrivit något som är fel! Jag har INTE påstått att byggnader dras av så snabbt som 5 år. 40 år, som du påstår, är inte heller rätt. Avskrivningstiden för byggnader är den tid som beräknas vara den ekonomiska livslängden för företaget, vilket beror på byggnadstyp och kvaliteten på bygget, så 40 år är bara ett av de alternativ det kan vara...
Nu är du ute o cykla igen, som företagare kvittar man momsen ingående/utgående moms via upplägg.
Nej bilen får användas, man gör likande skatteplanering o handlar något till företaget ifall man åker till ica o handlar, finns inga regler vilket avstånd till företag man köper av till sin verksamhet, inte heller hur mycket eller vilka tider som nämnt ex dasspapper, körning är inom företaget.
Om jag måste lära dig lite hur det fungerar, handlar du ex maskindisk, du köper en hel låda o inte ett paket, visst kostar någon tusenlapp men små pengar för ett företag, dvs du handlar in lager av varor.
Sedan hur man säljer dessa lager är placerat under hemligt/sekretess, som du vet har företagskunder o privatkunder olika bidrags system, ex rotbidrag.
På en en industridel har man 4% avdrag, dvs det är inte mycket per år.