Citat:
Ursprungligen postat av
Lunkan531

Du är en ekonomisk idiot.
Dra av moms är INTE samma sak som att dra av i resultaträkningen...
MAN KAN INTE DRA AV MER ÄN VAD MAN BETALAR, din idiot...
Visst kan du det, bara det att du inte vet hur och vad man kan dra av. det bevisa han som nolltaxera mig o gav ett enormt underskott, det var inte avskrivningar han gick tillbaka på o drog, det skulle inte få en skattehandläggare o bli uppgiven då det är en helt laglig sak o dra av. det handla om avdrag han tillämpade som gjorde handläggaren uppgiven.
Jag fick aldrig heller veta exakt vad han gjort, ingen ville eller kunde förklara exakt vad som var gjort på deklaration, jag fick bara några avdrag förklarade, men det förklarade inte en enormt underskott han fick till.
Tar man avdrag så byggde jag hus med en industritomt, jag byggde den privat, kom på 2007-2008 att jag ville dra momsen o starta avskrivning på den fast den byggdes 2005, det var bara o skriva in som en egen del o få igen all moms jag lagt ut på bygga industridelen, dvs nästan 3 år efter jag byggt den enbart för jag behövde moms pengarna för andra inköp som sedan även dessa drogs av i förtid jag berätta om i ovan. sedan om elektriker dragit elen i huset eller industridel framkom inte osv.
Som du nu förstår är allt flexibelt med skatteverket, liksom alla avdrag, det finns fler än dom du kan läsa om eller ens få nys om.