• 2
  • 3
2025-09-29, 23:22
Medlem
Grinfarbrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Staffeara
Var själv också i Cardiff mycket trevlig engelsk stad.
Lycka till med att kalla Cardiff för en engelsk stad för en walesare...
Citera
2025-09-30, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
All Inclusive i Turkiet är billigt och bra. Fina stränder också.
Vill man verkligen åka till ett sånt land?
Citera
2025-09-30, 07:00
Medlem
Moobs avatar
Om du bara ska sitta på ett jävla hotell och glo kan du lika gärna boka 1 vecka på hotell på Arlanda.
Citera
2025-09-30, 07:25
Medlem
Sun Rulers avatar
Vi brukar resa till vårt ställe på Solkusten i oktober, det är behagliga temperaturer dagtid samt betydligt färre turister.

Men vill du ha lite mer värme så är nog Kanarieöarna att rekommendera, t.ex. Lanzarote har betydligt högre medeltemperatur än Solkusten i oktober.
Citera
2025-09-30, 07:27
Medlem
Ensam första gången? Inte varit utanför kommunen på 2 år, du vill inte lämna hotellet? Låter som du borde välja en kryssning istället om jag ska vara ärlig finns flera inom din budget beroende på hytt.

Behöver inte vara medelhavet, Hurtigruten brukar vara pensionärers dröm då brukar till och med flyg ingå i priset för två veckor inom din budget. Har en bekant som var på en sådan kryssning 10 år sedan och fortfarande pratar om den.
Senast redigerad av sweetcrypto 2025-09-30 kl. 07:33.
Citera
2025-09-30, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MassimoRetta
Jag måste komma bort nu i Oktober innan jag går in i väggen. Har inte ens rest utanför min kommun sedan 2023. Har bara rest utomlands ensam en gång, och då var det åt jobbet. Jag försöker hitta resmål, men vet inte vart man reser. Ska man välja vuxenhotell eller inte? Vart brukar folk resa när de åker iväg ensamma? Det jag inte vill göra är att råka hamna någonstans där man känner sig obekväm.

Mina krav:
  • 10 000 - 20 000 kr prisklass
  • 5-stjärnigt hotell (om jag ändå ska lägga 10-20 tkr)
  • Helpension (vill inte lämna hotellet)
  • Bekvämt
  • Gärna resort, så man kan sola framför stranden om man vill (om det inte finns bättre alternativ?)

Det jag egentligen undrar, för jag tror inte jag är den enda som bara drar iväg ibland. Vart åker folk?
Varför åka utomlands om du ändå inte vill lämna hotellet. Verkar helt meningslöst i mina öron.
Men här kommer mitt tips: hotell Salzburger Hof i Bad Gastein.
Citera
2025-09-30, 09:32
Medlem
Imnshos avatar
Är själv lite sugen på en vecka på Holmarna i november. Var förut en vecka på Fuerteventura, lugnt och skönt, fina stränder. Nyfiken nu på att testa Lanzarote, är väl mer en lavaö.

Dock lite orolig för båtniggers som verkar landstiga på öarna, har inte Holmarna börjat bli koloniserat av afros?
Citera
2025-09-30, 09:32
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Jag måste komma bort nu i Oktober innan jag går in i väggen. Har inte ens rest utanför min kommun sedan 2023. Har bara rest utomlands ensam en gång, och då var det åt jobbet. Jag försöker hitta resmål, men vet inte vart man reser. Ska man välja vuxenhotell eller inte? Vart brukar folk resa när de åker iväg ensamma? Det jag inte vill göra är att råka hamna någonstans där man känner sig obekväm.

Mina krav:
  • Bekvämt
  • Gärna resort, så man kan sola framför stranden om man vill (om det inte finns bättre alternativ?)

Det jag egentligen undrar, för jag tror inte jag är den enda som bara drar iväg ibland. Vart åker folk?

Du har enormt mycket att välja på.

Vi kan börja med svar på din fråga "vart reser man ensam?". Jag har rest ensam till allt från Rumänien till Hongkong. Det finns inget som hindrar en att resa ensam.

Så vart skall du ta vägen om du vill ha ett bekvämt hotell så som du beskriver det?
Dessa hotell kryllar det av vid Medelhavet. Några här i tråden nämner Rhodos, vilket är ett mycket bra tips. Rekommenderas starkt. Har just nu två arbetskollegor som är där.

Annars är Gran Canaria ett säkert kort. I Maspalomas har du massor av lyxhotell där du kan ligga och chilla samt fint väder.
Citera
2025-09-30, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neix
Folk som bara vill ta det lugnt och njuta av värmen? Alla reser inte för kultur och upplevelser, utan behöver tid att chilla ner lite.

Ja men sitta på en balkong o supa i en vecka..Låter extremt tråkigt! Nog för att man kan vilja ta det lugnt men NÅGOT vill man väl se?
Citera
2025-09-30, 16:56
Medlem
Rekommenderar thailand, du behöver ka ske 5k till men det.är nice att åka dit själv, gjort det flera gånger. Ta en av öarna utanför östkusten så är det större chans för bra väder.
Citera
2025-09-30, 18:59
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:

Mina krav:
  • Bekvämt

Det du beskriver är ju charter med ett all inclusive från ett av de vanliga resebolagen. Allt runt medelhavet är ok i oktober. Eftersom du inte vill lämna hotellet så spelar resmål inte så stor roll.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in