2025-09-28, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Finns massa sätt att förklara det. Har du någon aning om hur samhället har förändrats/utvecklats senaste 100 åren?

Jag tror fortfarande inte att porren har någon speciell del i det. Nära noll rent mätbart.

Saxat från ChatGPT

Ja, hög porrkonsumtion kan negativt påverka hur mycket man tänder på sin partner genom att skapa en diskrepans mellan förväntningar på sex och verkligheten

Så lite mer än noll kanske ändå
Citera
2025-09-28, 23:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Du-Hast
Den känslan har tyvärr alltid varit förödande för mig , efter det så går det snabbt utför eller så blir vi som kompisar

Förr i tiden tror jag inte man agerande på den känslan utan man höll ihop oavsett

Idag så tror jag att den betyder slutet på dom flesta relationer, med dagens snabba värld och all porr lättillgänglig så kanske detta med att vara tänd på sin partner går fort över ?

Jag tror att parrelationer kommer få det ännu tuffare om 10-15år

Vad tror ni ?
Jag tror att det är(och att det var) få människor förunnade att vid första försöket träffa en absolut livspartner.
Citera
2025-09-28, 23:51
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Saxat från ChatGPT

Ja, hög porrkonsumtion kan negativt påverka hur mycket man tänder på sin partner genom att skapa en diskrepans mellan förväntningar på sex och verkligheten

Så lite mer än noll kanske ändå

Som jag skrivit tidigare. Inte noll men så nära noll att det sannolikt inte är mätbart på befolkningen generellt.
Citera
2025-09-28, 23:56
Avstängd
Citat:
Jag öppnar lite trådar för att döda lite tid

Dom brukar iofs vara välbesökta
Aha.

Det enklaste svaret är då; byt ut människan vid tvåårsgränsen.
Citera
2025-09-29, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Aha.

Det enklaste svaret är då; byt ut människan vid tvåårsgränsen.

Jo har väl med heder lyckats bra med det
Citera
2025-09-29, 00:18
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Den känslan har tyvärr alltid varit förödande för mig , efter det så går det snabbt utför eller så blir vi som kompisar

Förr i tiden tror jag inte man agerande på den känslan utan man höll ihop oavsett

Idag så tror jag att den betyder slutet på dom flesta relationer, med dagens snabba värld och all porr lättillgänglig så kanske detta med att vara tänd på sin partner går fort över ?

Jag tror att parrelationer kommer få det ännu tuffare om 10-15år

Vad tror ni ?

På tal om, så kommer jag spontant att tänka på när den tjatiga kärring jäveln köper sexiga underkläder för att få igång sexlivet igen 😄 trots att det varit dött och jävligt begravet i åratal.
Citera
2025-09-29, 07:03
Medlem
handtralalas avatar
I min längsta relation (längre än fem år) så var sexlusten konstant hela tiden. Vi låg tom ett bra tag av och till efter att vi gjort slut för att det var så bra. Så där försvann aldrig lusten. Kollade port hela den relationen.
Citera
2025-09-29, 08:20
Medlem
RetroLovers avatar
Pratar vi om att tända på i överlag, eller enbart sexuellt? Har man varit med samma länge så det är klart man blir lite sugen på andra typer till och från. Men är det inte så för de flesta? Jag tänder i stort sett alltid på min partner sexuellt. I vardagen kan man ibland bli lite uttråkad utan nya intryck. Men har märkt att se honom i vissa kläder och liknande kan ge en liten kick för attraktionen. Sedan så kan problem i förhållandet minska hur mycket jag tänder på honom. Yttre och inre hänger ihop för mig.
Citera
2025-09-29, 09:06
Medlem
Känns ändå som att det är skillnad på att scrolla på mobilen och där vilja ha nya intryck och på att vilja byta ut partners snabbt för att man "tröttnar". Tröttnar man i ett förhållande så drar man igång nya projekt tillsammans, man byter väl för fan inte ut hela människan?
Citera
2025-09-29, 09:26
Medlem
Citat:
Du menar att porr inte kan ge skev bild och göra att folk bara tänder på "porriga" tjejer eller fantasier dom ser ?

Du är en av få som jag hört fråga om detta

Men vi är alla olika och du håller inte med och det är okej

"Folk" - tror du att kvinnor skiljer sig för att de tänder på "porriga" tjejer i stället för mannen de är ihop med?
Citera
2025-09-29, 09:44
Medlem
psykadelikatessens avatar
Citat:
Du menar att porr inte kan ge skev bild och göra att folk bara tänder på "porriga" tjejer eller fantasier dom ser ?

Du är en av få som jag hört fråga om detta

Men vi är alla olika och du håller inte med och det är okej
Jag tror att porr kan påverka svagsinta och/eller fula män, som tror att de ska kunna få en donna av samma kaliber som i filmerna de ser
Citera
2025-09-29, 11:55
Bannlyst
När en kvinna har fått barn med en man. Då är det dags att gå vidare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här