2025-09-28, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Du-Hast
Har vi tålamod att ha lite småtråkigt med en partner vi slutat tända på ?

Tror du är lite för fixerad vid sex, dom flesta gör inte slut pga något som har med sex att göra.
Jag tror det är rätt ovanligt att "sluta tända på", vad det nu innebär. Känns som du har lite ovanliga förväntningar på sex.
Citera
2025-09-28, 21:12
Medlem
Citat:
Jag försökte med denna tråd att utmana oss lite..

Jag vet att det kan ta emot att säga att man påverkas själv men ska sanningen fram så gör vi nog det allihop mer eller mindre

Då är min fråga

Har vi tålamod att ha lite småtråkigt med en partner vi slutat tända på ?
För min del är relationen över om den sexuella attraktionen inte finns längre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Du igen. Varenda gång du startar en tråd tänker jag att människan har gått runt i sin kropp i över fyrtio år men hans intellekt och hjärna är nyss förlossad

Nja. Man kan ha hetare sex än någonsin på sluttampen, efter decennier. Men man vet med säkerhet inte exakt tidpunkt när det börjar gå utför. Men någonstans på vägen infinner sig en brytpunkt när man känner att, I'm done.

Jag öppnar lite trådar för att döda lite tid

Dom brukar iofs vara välbesökta
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Det måste ju gälla samma gamla kuk också.

Men den blir aldrig slapp? Eller? Är TS 60-70+?
Citera
2025-09-28, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rostochlok
Tror du är lite för fixerad vid sex, dom flesta gör inte slut pga något som har med sex att göra.
Jag tror det är rätt ovanligt att "sluta tända på", vad det nu innebär. Känns som du har lite ovanliga förväntningar på sex.

Ja fast när jag slutar tända på en partner så lägger jag lite mer in i ordet tända

Men kanske du har lite rätt
Citera
2025-09-28, 21:15
Medlem
bogerts avatar
Det krävs nog att man detoxar och uppskattar det enkla och långsamma i livet. Vi ska alla dö, ingen ide att jäkta dit. Ta det i maklig takt och njut av tillvaron tillsammans. Men det är inte så enkelt när samhället knackar på dörren med reklamer, deadlines, målsamtal, karriärstegar, värdegrunder, och allt vad det är. Bara stänga av och kolla på den stora n̶e̶g̶e̶r̶p̶a̶r̶a̶d̶e̶n̶ älgvandringen.
Citera
2025-09-28, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
För min del är relationen över om den sexuella attraktionen inte finns längre.

Okej..

Ja och jag tror inte vi är ensamma om det !

Sen är det ju klart att det inte går på en natt, alltså att man är tänd och sen inte tänd
Citera
2025-09-28, 21:16
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Som jag tidigare skrev, så känner jag många som varit ihop i 10+ år. Tror att klass kan spela in där? Alla jag känner är medelklass. Känns som att fler lågutbildade/låginkomsttagare separerar fort och lätt?

Precis tvärtom. "Äkta känslor" är en medelklassgrej.
Citera
2025-09-28, 21:19
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Någonstans måste det ju ändå förklaras att relationer snabbt dör ut , även att nya relationer har svårt att skapas

Porrens lättillgänglighet är inte hela boven men jag tror den har en del i det

Finns massa sätt att förklara det. Har du någon aning om hur samhället har förändrats/utvecklats senaste 100 åren?

Jag tror fortfarande inte att porren har någon speciell del i det. Nära noll rent mätbart.
Citera
2025-09-28, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Men är det då normalt att ständigt behålla den positiva känslan? Tillåter man ens varandra att vara mänskligt och acceptera varandra fullt ut?

Vad är det för en pajas familjeterapeut
Normalt vet jag inte om det skulle anses men de flesta vill väl ändå leva i en relation, där attraktionen är levande. Tyvärr försvinner inte sällan den positiva känslan bland klädhögar, dammsugning, vem köper mjölk?, trötthet, olika dygnsrytm osv.
Citera
2025-09-28, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Finns massa sätt att förklara det. Har du någon aning om hur samhället har förändrats/utvecklats senaste 100 åren?

Jag tror fortfarande inte att porren har någon speciell del i det. Nära noll rent mätbart.

Självklart har jag det...

Allt finns numera i fickan om du behöver kickar, även porren

Jag tror inte ja la så stor vikt vid porren i min trådstart som du kanske tror

Utan jag skrev att vi lever i en mkt snabbare värld
Citera
2025-09-28, 21:22
Medlem
Citat:
Okej..

Ja och jag tror inte vi är ensamma om det !

Sen är det ju klart att det inte går på en natt, alltså att man är tänd och sen inte tänd
Ofta har det hunnit hända en hel del på vägen dit…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in