• 1
  • 2
2025-09-28, 07:31
Medlem
Snoppdoggydogs avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...-till-fangelse

Citat:
Tre bröder, och ytterligare en man, döms för kopparstölder på flera kyrkobyggnader runt om i landet. Alla fyra döms till fängelsestraff och utvisning.

Äntligen börjar dom utvisa dessa idioter. Att inte ha respekt nog att freda kyrkor är enligt mig ett skamligt brott trots att jag inte är religiös. Kyrkor i Sverige har ett historiskt värde och skall bevaras.

Vilka är de som gjort såhär? Vad vet ni?
Citera
2025-09-28, 07:47
Medlem
BernardLoutres avatar
Vi har öppna gränser så de är säkert tillbaka ett par veckor efter att de har utvisats.
Undrar vad man hade fått för straff om man hade stulit från en moske?
Citera
2025-09-28, 08:03
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Vi har öppna gränser så de är säkert tillbaka ett par veckor efter att de har utvisats.
Undrar vad man hade fått för straff om man hade stulit från en moske?

Inavlade zigenare är ju ingen högoddsare. Tyckte det var lite lugnare med zigenare nåt år, men nu kryllar det av skitmänniskor som tigger, letar burkar och stjäl igen. När ska de där hundratusen som levde illegalt I Sverige slängas ut egentligen? Ygeman tjatade väl om det för en massa år sedan, sen har andra hängt på, men den händer som vanligt inte ett skit. Och att de inte får återvända till Sverige på tio år är förstås helt tandlöst. De är tillbaka 10 dagar efter avtjänat straff.
Citera
2025-09-28, 08:03
Medlem
Mittokrats avatar
Baltikum, eller?
Citera
2025-09-28, 08:10
Medlem
Snoppdoggydogs avatar
När jag googlade om kopparstölder hittade jag även denna nyhet.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ha...a-sverige-doms
Citera
2025-09-28, 08:26
Medlem
Jordgubbes avatar
För-kristliga straff hellre än vända andra sidan till, skulle de ha.
Citera
2025-09-28, 08:35
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppdoggydog
När jag googlade om kopparstölder hittade jag även denna nyhet.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ha...a-sverige-doms

Börjar bli ett problem även in Tyskland.

Det här förutsåg för länge sedan innan det började. Kommentaren från min omgivning var att det aldrig kommer bli ett problem för att "det är så lite koppar lönar sig inte, laddstolparna är bra övervakade, det kommer ingen att våga för att det är för farligt".
Citera
2025-09-28, 08:59
Medlem
TheGretaResets avatar
Utvisning utan gränser?

Vilket värde har utvisning om man saknar gränskontroller?
Citera
2025-09-28, 09:25
Medlem
Och varför i helvete får de inte jobba av det som allt deras kriminalitet kostat? 15 år i fabrik där lönen går till dem som de åsamkat skada sedan kan de kickas ut med stämpeln att de aldrig får återvända hit.

När ska straff bli kännbara? Reella konsekvenser?
Citera
2025-09-28, 09:29
Medlem
Citat:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...-till-fangelse

Äntligen börjar dom utvisa dessa idioter. Att inte ha respekt nog att freda kyrkor är enligt mig ett skamligt brott trots att jag inte är religiös. Kyrkor i Sverige har ett historiskt värde och skall bevaras.

De kanske har tittat på hur den svenska staten snor metall för ca 50 miljoner kr om året från folk som har dött och tänkte att det var okej att ta lite koppar av kyrkan.
Citera
2025-09-28, 09:33
Bannlyst
Antagligen zigenare som rest hit från Rumänien och utnyttjar EUs öpnna gränser. Skamlösa okristliga svindlare. Ytterligare en anledning till att gå ur EU. Om zigenare spelade fiol i vägarna i irak vid sina husvagnar skulle jag inte klaga. Men så romantiskt är det inte tydligen.
Senast redigerad av Fornuftet12 2025-09-28 kl. 09:35.
Citera
2025-09-28, 11:15
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Jag vet att det finns lite mer detaljer i detta pressmeddelande och följande inlägg:

(FB) Kopparstölder - Vem/vilka utför dem?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in