Citat:
Ursprungligen postat av
Adidas
Det beror på om du tar för givet att personen som söktes är helt oskyldig och ett fromt lamm.
Jag tvivlar på den saken och tycker absolut polisen ska fokusera på annat - men - det betyder inte att Amandas anställda i det här fallet inte hade begått något brott och hade kunnat gripas.
Eftersom det i ingressen endast påstås att brottsmisstanke saknas, får vi väl tills någon motbevisar det faktiskt anta att så också är just fallet?
Dessutom styrks detta på sätt och vis av det faktum att Amanda faktiskt kunde neka poliserna att komma in. Har man någonsin haft att göra med snutens tvångsåtgärder vet man en sak jävligt väl: vill snuten ha tag på någon eller komma in någonstans, så får de tag på någon eller skaffar sig tillträde. De låter det liksom inte bli till en fråga om huruvida någon "står på sig" som medborgare eller inte. Har de väl ett beslut står detta över all form av integritetstjafs fram tills åtgärden ifråga är utförd, därefter kan de givetvis däremot utreda huruvida allt gått rätt till om något har varit helt åt helvete.
Jag har själv fått ersättning från Polisen när dom förverkade mina utskrivna receptbelagda mediciner. Men vid själva gripandet hade inte burkjäveln någon etikett varför de tog tillfället i akt -- trots att de givetvis visste att jag hade skiten utskriven eftersom de fått fullmakt ett halvt dussin gånger till mina recept -- och beslutade om att göra en husrannsakan hos mig. Motivet var "vi vet ju inte om det är dina mediciner då etikett saknas".
Det faktum att de ens frågar tyder ju på att de mest är där för att snoka i syfte att kunna plocka in någon på låtsasmisstankar.