Citat:
Ursprungligen postat av
Jannebigplay
Det är fullt kaos på jobbet (arbetar som lärare) och det är bara en tidsfråga innan hela skolledningen blir omplacerade på grund av bristande kompetens. Förvaltningen, lokalpolitikerna och facket är redan inkopplade så det kommer att hända. Nu har det dock blivit dags för medarbetarsamtal. Som en av skolledningens största kritiker så kan ni ju förstå att jag inte är sugen på detta då det är deras chans till att ge igen. Frågan är då vad jag ska göra istället. Att vägra medarbetarsamtalet är en väg. Kan alltid hävda bristande förtroende. En annan väg är att ta med mig min fackliga representant till medarbetarsamtalet.
Frågan är: Vad sänder den största signalen? Konsekvenser är jag inte det minsta orolig för. Min löneförhöjning lär väl bli 1kr om de ens hinner dit innan de blir omplacerade. Jag vill sända en stark signal uppåt.
Ta med din fackliga representant. Dels kan det ta tid att hitta tid för medarbetarsamtalet så att det passar alla, dels lär du ha ett vittne för vad som sägs undersamtalet. Den fackliga representanten kan också säga ifrån från fackets sida. Jag gjorde det en gång och det gjorde rektorn lite rädd och jag fick igenom mina krav.