• 1
  • 2
2025-09-27, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GuldkalvenAxel
Polisen släpper alldeles för lite upplysningar kring olika brott. De missar ju massor av observationer som kan vara till nytta i utredningen av brottet. Medierna borde vara mer alerta. En mer exakt plats angivelse kunde vara till hjälp. I det här fallet kunde de delge vilken tunnelbana som var aktuell. Nu får man gissa på Hötorget men då vilka uppgångar mm mm.
Tunnelbanan vid Hötorget
Citera
2025-09-27, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
Polisen fick in larm om händelsen från vittnen runt kl 5 i morse, så antagligen några som festat hela natten?

https://www.expressen.se/nyheter/exp...d-2a94faee56ad

" Fyra kvinnor i 20-årsåldern har gripits misstänkta för grov misshandel vid Hötorget i centrala Stockholm.
– Det har varit en väldigt brutal misshandel som jag förstår det, säger polisens presstalesperson Ola Österling.

Kvinnorna greps på en tunnelbanestation, skriver polisen. Området kring brottsplatsen är avspärrat.
Målsäganden, också en kvinna, har allvarliga skador, dock inte livshotande. Hon har förts till sjukhus.

Ola Österling vill inte gå in på om kvinnorna känner varandra. "

Det är säkert WT som supit hela natten och blivit osams!
Citera
2025-09-27, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Så lite information att man kan bara spekulera. När det gäller festande tjejer som är på väg hem kl 05.00 på morgonen så antyder det väl ändå att det inte är direkt normala människor utan festprissar som förmodligen är rejält drogpåverkade och kanske redan från början är personer med personliga problem och oförmåga att bete sig.

Iallafall, sådant här är vardagsmat. Jag förstår inte riktigt varför det ens blev en artikel.

Vardagsmat? Inte ens på helger är detta vanligt. Unikt brutalt av kvinnor.

– Målsäganden låg ner på marken och blev slagen och sparkad av de här kvinnorna. Den här misshandeln innehöll väldigt brutala inslag, säger polisens presstalesperson Ola Österling.
– Jag reagerade själv på brutaliteten i den här misshandeln, säger Ola Österling.
Citera
2025-09-27, 13:28
Avstängd
Som agressiv och våldsam kvinna mot andra tjejer så har man ofta enorma fördelar i slagsmål då 95% inte slåss eller kan slåss. Tjejer är mer duktiga på att smutskasta folk. Det finns ju tjejer som inte har några problem med att slåss mot killar, det är helt galet. Tänk här hittar man 4st, som tydligen våldsam slagit en tjej, det här känns som invandrar tjejer. Vad får 4 st attackera ensam det är ju helt galet.
Jag såg en dokumentär från Sverige där en tjej som blev grovt misshandlad på en fest där det fanns både tjejer och killar. 2 stycken tjejer var det då som bokstavligen försökte mörda tjejen inför alla och ingen gjorde något.
Citera
2025-09-27, 14:06
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Det är säkert WT som supit hela natten och blivit osams!

Vill du slå vad?
Jag sätter 10 000 på att dom inte är svenskar.
Vill du sätta emot?
Citera
2025-09-27, 21:46
Medlem
Konstnarren5s avatar
Äntligen lite jämställdhet på brottsfronten! I åratal har männen fått bära huvudansvaret för det våldsamma eländet i samhället, men nu visar även kvinnorna framfötterna. En glädjens dag för likabehandlingen – eller i det här fallet, en tidig morgon på Hötorget.
Citera
2025-09-27, 23:43
Medlem
Gosifs avatar
Antingen romer, MENA eller hemlösa. Välj och vraka.
Citera
2025-09-28, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
Polisen fick in larm om händelsen från vittnen runt kl 5 i morse, så antagligen några som festat hela natten?

https://www.expressen.se/nyheter/exp...d-2a94faee56ad

" Fyra kvinnor i 20-årsåldern har gripits misstänkta för grov misshandel vid Hötorget i centrala Stockholm.
– Det har varit en väldigt brutal misshandel som jag förstår det, säger polisens presstalesperson Ola Österling.

Kvinnorna greps på en tunnelbanestation, skriver polisen. Området kring brottsplatsen är avspärrat.
Målsäganden, också en kvinna, har allvarliga skador, dock inte livshotande. Hon har förts till sjukhus.

Ola Österling vill inte gå in på om kvinnorna känner varandra. "

Kulturberikare?

Har dom gett sig på en vit svensk kvinna borde det gå in i statistiken för hatbrott. Så som det hade om det vore motsatt.
Citera
2025-09-28, 17:53
Medlem
Man undrar vad dessa varit med om i sitt liv för att utöva sånt våld
De flesta tjejer har inte den aggressiviteten och förmåga/kyla att sparka och slåss så
Antingen totalt skeva uppväxtmiljöer och/eller droger
Citera
2025-09-28, 20:32
Medlem
Jan-As avatar
Mitt ex blev misshandlat av tre blattebrudar i tunnelbanan för ett gäng år sedan.
Helt oprovocerat, iaf föregicks det inte av någon som helst ordväxling och de kände inte varandra.
Min teori, hedersutsatta blattebrudar känner sig avundsjuk på en festkläder lång snygg blondin på väg in till stan för att möta upp syster och gamla klasskamrater.
De känner sig frustrerande eftersom de måste vara hemma snart när andra ska ut och ha kul och börjar spottta och slåss.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in