• 1
  • 2
2025-09-27, 07:49
Medlem
Riksreptilens avatar
Polisen fick in larm om händelsen från vittnen runt kl 5 i morse, så antagligen några som festat hela natten?

https://www.expressen.se/nyheter/exp...d-2a94faee56ad

" Fyra kvinnor i 20-årsåldern har gripits misstänkta för grov misshandel vid Hötorget i centrala Stockholm.
– Det har varit en väldigt brutal misshandel som jag förstår det, säger polisens presstalesperson Ola Österling.

Kvinnorna greps på en tunnelbanestation, skriver polisen. Området kring brottsplatsen är avspärrat.
Målsäganden, också en kvinna, har allvarliga skador, dock inte livshotande. Hon har förts till sjukhus.

Ola Österling vill inte gå in på om kvinnorna känner varandra. "
Citera
Parongatans avatar

Moderatormeddelande

Postat av Parongatan 2025-09-27, 07:49
Moderator
Tråden rensad på en massa trams-, tjafs- och OT-inlägg. Fortsätter dumheterna kan det även bli tal om sura karameller i form av varningar.

/Moderator
2025-09-27, 08:04
Medlem
Vad kan få fyra kvinnor i tjugoårsåldern att angripa en annan kvinna kl 05 på Hötorget?
jag misstänker uppgörelser mellan romer. flera sover därborta och runt 05 en lördag efter löning är det väl guldläge att leta burkar.
Senast redigerad av Manneniburen 2025-09-27 kl. 08:07.
Citera
2025-09-27, 09:12
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manneniburen
Vad kan få fyra kvinnor i tjugoårsåldern att angripa en annan kvinna kl 05 på Hötorget?
jag misstänker uppgörelser mellan romer. flera sover därborta och runt 05 en lördag efter löning är det väl guldläge att leta burkar.
Hemlösa kanske, BO kanske ny hemlös och inte visste av sovplatsen upptagen av andra hemlösa?
Citera
2025-09-27, 09:21
Medlem
GuldkalvenAxels avatar
Polisen släpper alldeles för lite upplysningar kring olika brott. De missar ju massor av observationer som kan vara till nytta i utredningen av brottet. Medierna borde vara mer alerta. En mer exakt plats angivelse kunde vara till hjälp. I det här fallet kunde de delge vilken tunnelbana som var aktuell. Nu får man gissa på Hötorget men då vilka uppgångar mm mm.
Citera
2025-09-27, 09:29
Medlem
FlashbackBeers avatar
Min gissning här är att det är ett relationsdrama som ligger bakom. Kan vara något sådant som att den misshandlade kvinnan flirtat med någons pojkvän eller liknande. Tror garanterat att de inblandade känner varandra. Låter lite långsökt att ett gäng tjejer skulle misshandla någon okänd på det där sättet om det inte finns någon konflikt mellan dom sen tidigare.
Citera
2025-09-27, 09:38
Medlem
hyssasess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackBeer
Min gissning här är att det är ett relationsdrama som ligger bakom. Kan vara något sådant som att den misshandlade kvinnan flirtat med någons pojkvän eller liknande. Tror garanterat att de inblandade känner varandra. Låter lite långsökt att ett gäng tjejer skulle misshandla någon okänd på det där sättet om det inte finns någon konflikt mellan dom sen tidigare.

Säkert ganska många units alkohol inblandade. Skulle ju kunna vara så att de har börjat tjafsa på någon krog och sedan tagit vidare konflikten utanför. Min gissning är i a f att det inte är 4 blonda svenska tjejer som ligger bakom misshandeln
Citera
2025-09-27, 09:39
Medlem
FlashbackBeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyssases
Säkert ganska många units alkohol inblandade. Skulle ju kunna vara så att de har börjat tjafsa på någon krog och sedan tagit vidare konflikten utanför. Min gissning är i a f att det inte är 4 blonda svenska tjejer som ligger bakom misshandeln
Tror det är exakt detta jag också, att det varit tjafs tidigare under kvällen/natten som sen eskalerat.
Citera
2025-09-27, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GuldkalvenAxel
Polisen släpper alldeles för lite upplysningar kring olika brott. De missar ju massor av observationer som kan vara till nytta i utredningen av brottet. Medierna borde vara mer alerta. En mer exakt plats angivelse kunde vara till hjälp. I det här fallet kunde de delge vilken tunnelbana som var aktuell. Nu får man gissa på Hötorget men då vilka uppgångar mm mm.

Dom behöver sannolikt ingen hjälp i nuläget. Brottsplatsen är avspärrad och GM gripna, varför skulle då allmänheten behöva meddelas exakt plats?
Citera
2025-09-27, 09:50
Medlem
Så lite information att man kan bara spekulera. När det gäller festande tjejer som är på väg hem kl 05.00 på morgonen så antyder det väl ändå att det inte är direkt normala människor utan festprissar som förmodligen är rejält drogpåverkade och kanske redan från början är personer med personliga problem och oförmåga att bete sig.

Iallafall, sådant här är vardagsmat. Jag förstår inte riktigt varför det ens blev en artikel.
Citera
2025-09-27, 10:00
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Garanterat. En tjej har pussyblockat en annan tjej, som har med sig sina väninnor..
Citera
2025-09-27, 10:47
Medlem
Aakerbocks avatar
Citat:
Till skillnad från dig tror jag att förövarna och offret är helt obekanta med varandra. Fördomsfull som jag är så tror jag att förövarna har mycket svårt att finna sina namn i den svenska almanackan. Vilket offret förmodligen kan göra med lätthet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in