Citat:
Ursprungligen postat av
Newton555
Ts. Du är en muslimsk socialdemokrat, och du är vettskrämd för SD. Hur många artiklar har du haft med om svenskar, SD och Åkesson enbart för att kritisera? När någon sedan har mer kunskap än dig så haglar förolämpningarna. I denna tråd har det varit "dum och obildad" och det har du beskyllt andra för att vara två gånger. Varför letar du alltid efter fel bland det svenska folket? Har du inget annat att göra?
Nej, jag är inte socialdemokrat och jag är inte vänster. Jag är muslim. I många frågor står jag närmare högern, i andra delar jag värderingar med vänstern. Jag har alltså ingen fast partilojalitet – för mig är det viktigare att se till sakfrågorna än att hålla sig till ett block.
Min relation till Sverige är inte byggd på höger–vänster-konflikten. Däremot har jag insett att politik faktiskt kan få konkreta konsekvenser för muslimer i vissa områden, under vissa perioder. Därför kan det vara relevant att följa utvecklingen.
Men i det stora hela spelar det mindre roll för mig om man är höger eller vänster – det är inte där mitt fokus ligger. Och för att vara tydlig: jag har inga problem med det svenska folket.
Jag har dessutom redan svarat på många av de frågor du ställer, ibland mer utförligt än nu. Skillnaden är att du inte var aktiv på Flashback då. Diskussionen om höger och vänster har jag deltagit i flera gånger men jag hittar inte så mycket just nu;
Detta är närmast jag kunde komma nu
(FB) Är vänstern eller högern farligare för muslimer på sikt?