2025-09-24, 22:24
Medlem
Har på sistone börjat experimentera lite med mitt snus. Tycker att mycket snus känns svagt nu för tiden.
Så jag testade en grej: jag micrar dosan i typ 5–6 sekunder innan jag tar en prilla. Och jag svär på att det ger en helt annan kick – det blir starkare, rinner mer och nikotinet slår snabbare.
Min polare säger att jag är dum i huvudet och att jag förstör snuset, men jag tycker det funkar hur bra som helst.
Är det fler som testat detta? Är det farligt på något sätt eller har jag bara kommit på något smart?
Citera
2025-09-24, 22:30
Medlem
Krapulants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajan
Har på sistone börjat experimentera lite med mitt snus. Tycker att mycket snus känns svagt nu för tiden.
Så jag testade en grej: jag micrar dosan i typ 5–6 sekunder innan jag tar en prilla. Och jag svär på att det ger en helt annan kick – det blir starkare, rinner mer och nikotinet slår snabbare.
Min polare säger att jag är dum i huvudet och att jag förstör snuset, men jag tycker det funkar hur bra som helst.
Är det fler som testat detta? Är det farligt på något sätt eller har jag bara kommit på något smart?
Jag antar att du pratar om lössnus. Jag gör precis tvärtom, förvarar snuset i kylen. Ogillar att stoppa varmt snus i munnen.

Smart eller inte; det är garanterat helt ofarligt.
Citera
2025-09-24, 22:48
Medlem
olasvenssons avatar
Jag gör tvärtom. Jag tar en prilla från kylen. Snusen ska vara kall.
Citera
2025-09-24, 23:01
Medlem
FlashbackBeers avatar
Skrattade gott åt trådrubriken
Funkar det för dig så kör på. För egen del känns det inte aktuellt att prova microsnus, däremot föredrar jag faktiskt snuset när det har rumstemperatur istället för kallt.
Citera
2025-09-24, 23:03
Medlem
NyfikenMenErfarens avatar
Snus bakas i ugn så ka det är ofarligt.
Citera
2025-09-25, 00:29
Medlem
Anybodykillers avatar
Finns det inte en risk att ditt lilla snus blir dåligt av att du micrar det till och från? Jag tänker på typ bakterietillväxt eller tom mögel?

De säljs ju ur kyl i butiken tänker jag...
Citera
2025-09-25, 01:11
Medlem
Absolut. Kan stämma. Jag har hört också att man blir full av att hälla handsprit i örat. Nån som vågar testa?
Citera
2025-09-25, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Jag antar att du pratar om lössnus. Jag gör precis tvärtom, förvarar snuset i kylen. Ogillar att stoppa varmt snus i munnen.

Smart eller inte; det är garanterat helt ofarligt.

Testade faktiskt med lös nyss. Tog en rejäl laddning, micrade 4 sekunder och det small till direkt!

Ni som tror att det inte gör någon skillnad måste prova själva innan ni dömer. Jag börjar nästan undra om snustillverkarna vill att vi ska hålla det kallt för att inte få ut max effekt…
Citera
2025-09-25, 18:07
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajan
Jag börjar nästan undra om snustillverkarna vill att vi ska hålla det kallt för att inte få ut max effekt…

Vad skulle vinningen från tillverkarna vara tänker du? Desto bättre effekt man får eller tro sig få som brukare borde vara bättre.
Citat:
Ursprungligen postat av NyfikenMenErfaren
Snus bakas i ugn så ka det är ofarligt.

Att hetta upp plast tillsammans med sådant man stoppar i munnen är knappast bra i längden, speciellt då platsen inte är tänkt att hettas upp tillsammans med livsmedel.
Citera
2025-09-25, 18:15
Medlem
Nä, det hjälper inte.
Tillsätt istället en liten nypa Natriumkarbonat,rör runt i snuset noga, är för att att frisätta mera nikotin.
Citera
2025-09-25, 18:57
Medlem
DragforADHDs avatar
det är nog det dummaste jag hört.
Citera
2025-09-26, 16:52
Medlem
Själv föredrar jag o lägga en dosas lössnus i folie o grilla snuset några sekunder. Blir dubbelt så starkt i vitamin N.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in