2025-09-24, 20:31
Medlem
Jag kanske lagt denna tråd fel. Har en allmän fråga om processen kring dessa klagomålstrådar.

Processen:
1. Användare anser sig vara felaktigt behandlad

2. Användare pratar med mod i pm

3. Ingen ändring från mod, användare skapar klagomålstråd

4. ???

Steg 4 ser väldigt olika ut? Är tanken att andra mods eller admin ska avgöra saken? Om inget svar från dessa inkommer, är det att tolka som ett avgörande? När har ett avgörande skett? Hur bör steg 4 vara?
Citera
2025-09-24, 21:00
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
Jag kanske lagt denna tråd fel. Har en allmän fråga om processen kring dessa klagomålstrådar.

Processen:

4. ???

Steg 4 ser väldigt olika ut? Är tanken att andra mods eller admin ska avgöra saken? Om inget svar från dessa inkommer, är det att tolka som ett avgörande? När har ett avgörande skett? Hur bör steg 4 vara?

Så som jag har förstått det kan moderator beslutet det gäller i klagotråden ge sin syn om denne vill. om moderator, moderatorkollektivet eller Admins inte ändrar sig eller svarar betyder det att det det är avgjort att beslutet kvarstår.
Citera
2025-09-24, 22:30
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj

Processen:

4. ???

När det kommer till din tredje punkt, så är det om användaren och moderatorn helt sonika inte kan komma överens. Då kan användaren säga att h*n klagar publikt, eller så kan moderatorn i fråga informera om möjligheten.
Samma sak gäller om användaren inte fått svar på det första PMet efter 24h. Då kan h*n lägga upp en klagomålstråd.
Citera
2025-09-24, 22:34
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Processen:

1: Användare lägger tid och möda på att skriva en tråd.

2: Tråden blir slängd I papperskorgen av en moderator utan någon förklaring. Alternativt med en absurd förklaring.

3: Användare skriver en klagomålstråd. Det kanske också blir papperskorgad, beroende på mods humör.

4: Några håller med användaren, några gör inte det. TempeZZt suger offentligt av moderatorn i fråga.

5: Absolut ingenting händer.

6: Repetera.

Nej, det handlar inte om moderatorns humör, utan det handlar om huruvida processen för klagomål har genomförts på ett korrekt sätt.

All infon om hur man gör när man klagar på ett beslut av en moderator, finns här:
(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator
Inlägget om hur man gör är dessutom fastnålat och ligger överst i detta delforumet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in