• 1
  • 2
2025-09-24, 16:49
Medlem
RFTs avatar
1. Hur snart kommer deporteringen av invandrare att börja?

2. Hur kommer den rent praktiskt att gå till?

3. Hur kommer ni att jobba för att hitta de som ”går under jorden”?

4. Blandäktenskap/blandsamboförhållanden; vad kommer att ske med dem?

5. Hur snart kommer ni att se till att vårt land lämnar EU?

6. Alla etniskt svenska människor som i dag har jobb med anknytning till invandringen. De blir arbetslösa. Hur kommer ni att hjälpa dem att få annat jobb?

7. Vi som är oliktänkare, vad kommer att ske med oss?

8. Vad kommer ni att ha för syn på samerna, kommer de att räknas som etniskt svenska?

9. Hur kommer ni att jobba för att vårdköerna ska försvinna?

10. Vilken energipolitik kommer ni att göra?

11. Vilken miljöpolitik kommer ni att föra?

12. Kommer ni att behålla nuvarande försvarspolitik?

13. Kommer dödsstraff att införas och i så fall för vilka brott?

14. Hur ofta kommer det att vara allmänna val?

15. Kommer gränserna att stängas?

16. Kommer Riksdagen att avskaffas?

Ja det är några de funderingar jag har.
Citera
2025-09-24, 17:08
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT

6. Alla etniskt svenska människor som i dag har jobb med anknytning till invandringen. De blir arbetslösa. Hur kommer ni att hjälpa dem att få annat jobb?

8. Vad kommer ni att ha för syn på samerna, kommer de att räknas som etniskt svenska?

Nu är jag inte invandrarhatare men jag tar mig friheten att svara på en fråga som rör invandring:

Personer som inte kan försörja sig själva skall inte kunna flytta till ett annat land och få bidrag eller pensioner för sitt uppehälle. Det är väl det grundläge som gäller i flertalet länder runt om i världen.

Så slopa pensioner och bidrag för sådana invandrare som inte arbetar inom produktiv sektor och därmed försörjer sig själva och betalar till sin egen pension.

Det är förövrigt helt absurt att utlänningar som inte är naturaliserade genom några generationer i Sverige kan få jobb inom skattefinansierad sektor.
Den typen av arbeten borde vara förbehållna personer från vårt språk- och kulturområde. Det samma som ovan, det är så det går till i flertalet länder i världen.
Citera
2025-09-24, 18:21
Medlem
holmiums avatar
Jag citerar dig, och svarar efter bästa förmåga:

1. Hur snart kommer deporteringen av invandrare att börja? Svar: Troligtvis så snart bidragskranen är bortmonterad

2. Hur kommer den rent praktiskt att gå till? Jag gissar på med flyg

3. Hur kommer ni att jobba för att hitta de som ”går under jorden”? Dom är väl det minsta problemet så länge dom försörjer sig själva

4. Blandäktenskap/blandsamboförhållanden; vad kommer att ske med dem? Ingenting så länge dom inte är bidragstagare

5. Hur snart kommer ni att se till att vårt land lämnar EU? Helst igår

6. Alla etniskt svenska människor som i dag har jobb med anknytning till invandringen. De blir arbetslösa. Hur kommer ni att hjälpa dem att få annat jobb? Dom skapar idag endast kostnader och problem för landet, så det gäller att få dom i jobb inom förädling, gruvor eller jordbruk

7. Vi som är oliktänkare, vad kommer att ske med oss? Statlig censur, avlyssning och övervakning kommer att förbjudas och yttrandefrihetsfientlig lagstiftning som HMF kommer att upphävas. Så det stundar bättre tider för alla oliktänkare

8. Vad kommer ni att ha för syn på samerna, kommer de att räknas som etniskt svenska? Betvivlar att samerna vill det. Men samer eller andra folkgrupper skall inte skyddas av särlagstiftning inom Sveriges gränser. Rättigheter och skyldigheter skall likaställas

9. Hur kommer ni att jobba för att vårdköerna ska försvinna? i ett sundare land kommer människor att må bättre och vara friskare, dessutom belastas vårdsystemet idag genom att det svenska skyddsnäten kan utnyttjas av människor som inte varit med och betalat till dessa skyydnät.

10. Vilken energipolitik kommer ni att göra? Det är väl bara att återskapa det fungerande energisystem som fanns i Sverige tidigare. Dessutom måste alla skatter på energi tas bort, eftersom tillgång till billig energi är det som skapar välstånd i ett land

11. Vilken miljöpolitik kommer ni att föra? Det mesta av dagens sk. miljölagstiftning och olika tillståndsprocesser kan skrotas. I övrigt är det väl en återgång till de fungerande system som Sverige en gång hade. Innan tillsynsmyndigheter blev tummelplatser för aktivister och sådana sjuka och urvecklingsfientliga människor som vill avgiftsbelägga allt och alla

12. Kommer ni att behålla nuvarande försvarspolitik? Sverige bör stå på egna ben och i grunden vara alliansfritt, USA och EU är lika farliga potentiella fiender som andra länder

13. Kommer dödsstraff att införas och i så fall för vilka brott? endast för allvarliga brott mot nationen och dess medborgare. Jag kan tänka mig att sådana som anordnar bussfiler och omotiverade cykelbanor och bygger farthinder för befolkningen med skattemedel ligger illa till

14. Hur ofta kommer det att vara allmänna val? Sverige har ju gått från ett bättre och mer dynamiskt system med 3 år mellan valen till 4 år. Detta är bekvämt för politiker men dåligt för demokratin. 4% spärren borde tas bort för att få mer politisk dynamik.

15. Kommer gränserna att stängas? Nej dom har ju delvis redan stängts för svenskars utresa, och där skall det till förbättringar, Svenska folket skall fritt kunna resa ut och in i vårt eget land. Övriga skall väl i flertalet falla ha pass och visum samt tillräckligt med pengar för inresa till Sverige

16. Kommer Riksdagen att avskaffas? Nej men det är rimligt att inga personer med utländskt eller dubbelt medborgarskap kan bli riksdags-män/kvinnor

Ja det är några de funderingar jag har. Fundera på du, som du märker är det inga försämringar vi talar om utan endast förbättringar till ett mera välmående land som i helt allmänna ordalag föreslås
Senast redigerad av holmium 2025-09-24 kl. 18:26.
Citera
2025-09-24, 20:04
Medlem
Nu är det inte jag som kommer att genomföra dem så det blir väl mest förhoppningar får jag anta. Överlag är dina påstående eller funderingar lite bisarra. Du verkar tro att vi skall börja öppna någon form av dödsläger där vi skall göra oss av med alla som inte är vita germaner och alla som har samarbetet med svartskallarna skall dö också. Så är det inte. Ingenting kommer att hända med er i den mening.

I någon mening så kommer det inte att hända så mycket direkt. Vårt politiska system är inte direkt byggt för radikala snabba förändringar. Det kommer ta tid. Men allt går att ordna. Det är så att säga inget som händer dagen efter valdagen. IKEA säljer inte dödsläget-kit som enkelt kan skruvas ihop. Det finns ingen Gaskammaren-Ingvar. Även om det gjorde det skulle vi inte köpa det ändå. Hur mycket än vänstern verkar tro det.

I någon mening är det snarast mer oroväckande att inte vara vänster för när vänsteridiotin tar över. Ni verkar inte direkt toleranta höger ut. Vi är alla nazister, fascister och rasister som skall fixas på något sätt. Men som sagt det har inte hänt så mycket ännu.

Citat:
Så snart som möjligt. Bidragskranen stängs av. Tillfälliga uppehållstillstånd förlängs inte. Medborgarskap som givits på felaktiga och falska grunder dras in. Personen ombeds lämna landet. De som fortsätter vägra kommer förr eller senare att fastna i systemet och då deporteras. Först frivillighet, sedan tvång. Tvångsdeporteras du så blir det inte några bidrag för att lämna landet frivilligt.

Citat:
Enklast är om dessa personer sköter det själva. Om de inte vill eller vägrar så lär det bli deportation, gissningsvis med flyg tillbaka till hemlandet. Nej Sverige är inte deras hemland. Hur mycket det än påstås det från vissa idioter. Du blir inte svensk bara för att du kommer hit och åkt tunnelbana.

Citat:
Det är väldigt få personer som klarar att leva under jorden speciellt länge. Vi har inte ett samhälle där det fungerar. Ingen skola, inga bidrag, ingen sjukvård. Så fort du blir stoppad av en polis eller måste legitimera dig så är du körd. Det kommer inte att gå att ha myndighetskontakt. Att leva svart utan kontakter blir mer eller mindre omöjligt. Även om det finns personer som kommer försöka att hjälpa dem. Får myndigheterna tips antar jag att de kommer att följas upp. Möjligen måste vi leta mer eller mindre aktivt efter vissa personer.

Citat:
Ingenting. Har du gift dig med någon och lever tillsammans och en av er är en riktig medborgare så är det inga problem.

Citat:
Om jag fick välja närmast omedelbart. Men jag tror inte att det kommer att ske. Jag hade föredragit en ekonomiskt, politisk och försvarsmässig union med Danmark, Norge och Finland istället. Vi har mer gemensamt än idiotin i Bryssel.

Citat:
De får väl söka andra jobb som alla andra som blir arbetslösa. Du kan ju inte på fullaste allvar mena att vi skall syssla med massinvandring bara för att några personer skall ha ett jobb på Migrationsverket eller jobba med SIDA eller Röda korset etc. Det är lite som att säga att vi skall ha hög brottslighet så att alla poliser och advokater och kriminalvården skall ha något att göra. Med tanke på mängden människor som skall ut ur landet så kommer de väl ändå ha att göra ett tag.

Citat:
Ingenting. Ni kommer inte att skickas till något indoktrineringsläger i Norrland eller få någon liten rosa stjärna tryckt på kläderna och i passet. Ingenting kommer att hända med er. Ni får fortsätta och tro och tycka vad ni vill. Ni kommer inte att straffas för vad ni tycker och tänker.

Citat:
Samma som nu. Det verkar finnas en hel del Samer som först och främst ser sig själva som Samer och inte direkt som Svenskar. Att vara svensk kommer möjligen betydligt längre ner på deras lista av tillhörigheter. De kommer att räknas som svenskar om de vill det. Vill de fortsätta att istället främst se sig själva som samer är det ok. Däremot är jag tveksam till att de skulle ha några extra särrättigheter där uppe i Norrland som inte ges till andra etniska/riktiga Svenskar. Men återigen, ingenting kommer att hända med dem. De kommer fortsätta leva på som vanligt.

Citat:
Om vi deporterar, mer eller mindre frivilligt, någon eller några miljoner människor så kommer de att lösa sig självt. Hur kommer jag att göra? Gå till jobbet och fortsätta som vanligt. Förhoppningsvis finns det nu mer resurser till andra patienter. Vad jag kan se på avdelningen kommer i praktiken ingen av personalen att omfattas av någon deportation.

Citat:
Citat:
Mer kärnkraft. Mindre grön hysteri om att planeten dör. Det gör den inte. Vi kommer dö innan planeten gör det. Det verkar som om att MP och de gröna mupparna tror att de har någon slags monopol på miljöpolitik och alla som inte gör som de säger vill ta död på planeten. Så är det inte. Vi är bara inte lika hysteriska. Vi skall fortsätta som vi alltid har gjort med vår skog. Vårt land. Vårt vatten. Vi kan däremot inte spara oss in i framtiden. Vi kan inte gå tillbaka och leva som om det vore på medeltiden bara för att någon liten ekorre eller skalbagge står i vår väg. Blir det varmare, blir det varmare. Vad vi gör i Sverige i den meningen är som droppe i Atlanten. Vi kan inte hålla på med den gröna idiotin om andra inte gör det.

Citat:
Ja. Förhoppningsvis en stark återuppbyggnad av försvarsmakten och civilsamhället igen.

Citat:
Nej. Det är inte troligt. Det blir nog väldigt svårt att få något större stöd för det. Men i teorin så borde det vara dödsstraff på mord, och andra grova brott. Återfalls frekvensen skulle sjunka radikalt.

Citat:
Precis som idag. Ingen förändring. Jimmie kommer inte att utses till Führer Åkesson hur mycket vissa verkar tro det. Kungen kommer inte att återfå makten, eller Victoria heller för den delen. Det kommer att vara som vanligt.

Citat:
För vem? Den kommer fortsätta vara öppen för normala människor. Den kommer förhoppningsvis stängas för ekonomiska migranter och lycksökare från tredje världen. Om det är kris och krig skall de hjälpas på plats eller i sin närhet. Inte fraktas till andra sidan jordklotet för att bo i ett samhälle där de inte behövs, passar in eller är välkomna.

Citat:
Nej. Hade jag åter igen fått välja hade däremot antalet platser drastiskt dragits ner från 349 till omkring hälften. Det sitter allt många idioter där och bara trycker på knappar de blivit tillsagda att göra. De behövs inte 349 personer för att agera riksdag i landet. Det fyller ingen funktion med så många personer i ett så litet land som vi ändå är.
Citera
2025-09-24, 20:25
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
.

Så slopa pensioner och bidrag för sådana invandrare som inte arbetar inom produktiv sektor och därmed försörjer sig själva och betalar till sin egen pension.

Det är förövrigt helt absurt att utlänningar som inte är naturaliserade genom några generationer i Sverige kan få jobb inom skattefinansierad sektor.
Den typen av arbeten borde vara förbehållna personer från vårt språk- och kulturområde. Det samma som ovan, det är så det går till i flertalet länder i världen.

det är så det går till i flertalet länder i världen.
Här vill jag se en källa. Kan du presentera en sådan.

Dessutom klarar du inte terminologin.
Det finns en tillverkningssektor och en tjänstesektor. Bägge är produktiva i samhällsekonomisk mening. I en industri tillverkas varor som säljs t ex till konsumenter.
Inom t ex äldreomsorgen, både den privata och den offentliga tillverkas tjänster.
Citera
2025-09-24, 20:58
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Jag citerar dig, och svarar efter bästa förmåga:

Citat:
Ursprungligen postat av 101000111
Nu är det inte jag som kommer att genomföra dem så det blir väl mest förhoppningar får jag anta. Överlag är dina påstående eller funderingar lite bisarra. Du verkar tro att vi skall börja öppna någon form av dödsläger där vi skall göra oss av med alla som inte är vita germaner och alla som har samarbetet med svartskallarna skall dö också. Så är det inte. Ingenting kommer att hända med er i den mening.

Tack för svar. Ni båda gör allt för att övertyga oss kritiska att allt kommer att bli bra.
Jag tror er inte.

Ni låter inte tillräckligt övertygande.
Er argumentation andas förakt för alla människors lika värde, förakt för att hjälpa människor i nöd. Er inställning är ”det är inte vårt problem”.

Ni tror vidare att landet klarar sig bäst genom att isolera sig från omvärlden - lämna EU, lämna Nato. Ni förstår inte att ett föränderligt dynamiskt land som samverkar med andra länder och andra folk blir ett välmående land. Ert Sverige som kommer att minska sina kontakter med omvärlden, kommer att bli ett land där utvecklingen stagnerar, folk kommer att få det ekonomiskt och socialt sämre.

Jag vet att det bland er grupp finns de som här på FB uttryckt att personer som mig är landsförrädare som ska likvideras.

Jag vet vidare att det bland er grupp på FB finns folk som anser att dödstraff ska gälla för invandrare som begår brott, men inte för svenskar som begår samma brott.

Jag vet att det bland er grupp på FB finns folk som menar att ALLA invandrare ska utvisas och att blandäktenskap ska förbjudas.

Jag förstår att ni nu kommer att säga att dessa inte tillhör er grupp.
Oavsett om de gör det eller ej - hur ska ni ta tag i dem och i de våldshandlingar som dessa människor kommer att utföra och som de tror sig ha rätt att utföra, den dag ni får makten.
Citera
2025-09-24, 21:21
Medlem

Från dag 1 när jag tar över makten.

De får betald enkel resebiljett hem.

Stänga bidragskranen förstås. Se till att alla företag betalar skatt och lön, stänger ner den svarta arbetsmarknaden.

Det är inte självklart att de får ta hit sina partners. Försörjningskrav där även partnern ska kunna visa ekonomiskt oberoende själv.

Vi lämnar inte EU, EU kommer också att begränsa massinvandringen.

Det kommer att finnas lediga jobb som inte är alltför krävande när många asylflyktingar återvänder till sina numera trygga hemländer och istället bygger upp sina hemländer.

Ingenting.

Min personliga åsikt är att bilda ett sameland när moskvastaten kollapsar. Hela kolahalvön blir sameland där de kan bedriva sina utrymmeskrävande verksamheter, i övrigt ingen förändring. De kan bo i Sverige och arbeta i sameland.

Ej tillåta massimport av sjuka männniskor, se till att automatisera delar av vården för de gamla, bygga servicehem och samla de gamla med behov av stöd så att samma vårdpersonal snabbt och smidigt kan gå från patient till patient fast de bor hemma i egna hem. Även höja besöksavgiften så att folk inte springer till sjukhuset i onödan. Avskaffa läkarintygskrav när man sjukanmäler sig till arbetsgivaren och istället så får arbetsgivare och arbetstagare ta en diskussion om det är problem och missbruk och fixa läkarintyg då på begäran.

Samla sjukvården så att man har färre sjukhus som gör operationer etc, helt enkelt samla resurserna och bli effektivare. Satsa på operationsmaskiner för enklare ingrepp, som kan gå dygnet runt.

Kärnkraft, vattenkraft, vindkraft, solkraft och andra alternativ. Den mix som ger bäst och stabilast energiproduktion helt enkelt. Se till att ställa krav på verksamheter som blir särskilt energikrävande.

Befolkningsminskning. För varje människa som ej föds så minskar miljöförstöringen allra mest. Så fort en människa är född är påverkan att minska miljöförstöring marginell. Sverige borde ligga på runt 7 miljoner människor.

Nej, enligt min mening borde vi ta striden nu och tillintetgöra moskvastaten. Därefter kan den militära budgeten minskas och ligga på lagom hög nivå. Kanske 3% av budgeten om det är ett mått? Men sålänge moskvastaten finns och beter sig som den gör, så blir försvarskostnaderna höga och nödvändiga.

Nej, jag är emot dödsstraff. Däremot är jag för att man spärrar in farliga människor på livstid. Samhället ska utgå från att alla människor har rätt att vara trygga och få leva sina liv, då kan man inte låta farliga människor ränna runt och skada andra människor. Så jag är för att man återinför livstid till dödsdagar. Är även för att man bygger fängelseöar där man automatiserar fängelserna och minimerar kontakt med fångvakter etc.

Jag tycker att det är inte tillräckligt demokratiskt att ha val och välja partier vart fjärde år. Det behövs mer direktdemokrati i viktiga frågor så därför vill jag gärna se folkomröstningar i högre grad. Jag vet politiker hatar folkomröstningar, men det håller inte att politikerna har fria händer såsom nu.

Nej, fri rörelse inom EU, även turister och arbetskraftsinvandring är tillåten. Mesta utav arbetskraftsinvandringen kommer att vara riktad mot kompetens och / eller tillfälliga behov. Rättvisa arbetsvillkor erbjuds, men i grunden då att man inte förväntas att stanna i landet om inte särskilda skäl uppkommer, t.ex att man arbetat väldigt länge i Sverige.

Nej, riksdagen blir kvar. Däremot kommer jag att höja gränsen 4% till 6% så att vi kommer bort från att småpartier får ett orimligt stort inflytande där många beslut tas utan att ha stöd av folket.
Citera
2025-09-24, 21:24
Medlem
Citat:
Tack för svar. Ni båda gör allt för att övertyga oss kritiska att allt kommer att bli bra. Jag tror er inte.
Det är lite av ditt problem. I den meningen tror jag inte det finns något som någon kan säga som skulle övertyga dig.

Citat:
Er argumentation andas förakt för alla människors lika värde, förakt för att hjälpa människor i nöd. Er inställning är ”det är inte vårt problem”.
Du har inte helt fel. Jag delar inte din tolkning av "alla människors lika värde". Jag föraktar däremot inte människor som behöver hjälp eller är i nöd. Däremot tror jag inte att den bästa lösningen är att låta dem komma hit. Jag vill istället hjälpa dem på plats. Där de hör hemma. Hur skall deras riktiga hemländer någonsin blir bra om alla bara flyr. De som nu då har fått komma hit, även om jag önskar att så inte var fallet, har nu fått nya färdigheter och resurser. De borde åka hem och fixa sina länder istället för att vara här.

Citat:
Ni tror vidare att landet klarar sig bäst genom att isolera sig från omvärlden - lämna EU, lämna Nato. Ni förstår inte att ett föränderligt dynamiskt land som samverkar med andra länder och andra folk blir ett välmående land. Ert Sverige som kommer att minska sina kontakter med omvärlden, kommer att bli ett land där utvecklingen stagnerar, folk kommer att få det ekonomiskt och socialt sämre.
Det vet jag inte hur du kom fram till den slutsatsen. Jag vill inte lämna NATO, jag vill inte vara med i EU. Men jag vill ha något annat istället. Det är inte samma sak som att jag vill ha massinvandring från länder på andra sidan klotet som inte tillför oss något av värde. Vi har inget meningsfullt utbyte med dessa länder. Vi kan ha kontakta. Det betyder inte att vi skall försörja dem eller ta hand om deras människor. De måste klara att ta hand om sig själva. Deras grannar skall hjälpa dem. Inte länder på andra sidan jorden.

Citat:
Jag vet att det bland er grupp finns de som här på FB uttryckt att personer som mig är landsförrädare som ska likvideras.
...
Jag förstår att ni nu kommer att säga att dessa inte tillhör er grupp.
Oavsett om de gör det eller ej - hur ska ni ta tag i dem och i de våldshandlingar som dessa människor kommer att utföra och som de tror sig ha rätt att utföra, den dag ni får makten.

Jag utesluter inte att det finns personer som tycker att du är en förrädare och att du borde hänga från någon lyktstolpe. Jag är inte en av dem, även om du inte tror på det. Å andra sidan är jag ungefär lika säker på att det finns folk på vänsterkanten som skulle önska det samma om mig och andra. Den typen av idiot finns alltid. Så mycket för åsiktsfrihet.

Det enda jag vill är att ha ett annat samhället. Som styrs på ett annat sätt. Har andra prioriteringar. Jag vill inte vara världens samvete och plånbok. Det betyder inte att du och personer som tycker som du behöver dö. Däremot skall massmigranterna åka hem, på ett sätt eller annat. Vill du följa med dem hem är det upp till dig, och ok för min del. Men de skall åka hem och fixa sina länder istället för att vara här. Att "fly" till andra sidan jorden leder inte till förbättring eller förändring får någon, det är i längden bara negativt för alla inblandade.
Citera
2025-09-24, 21:34
Medlem
T.H.F.C.s avatar
I Sverige tycks majoriteten vara ”invandrarhatare” med tanke på att inga frivilligt vill bosätta sig i dom invandrartäta förorterna. Inte ens PK-eliten som älskar ”mångkultur”…
Citera
2025-09-24, 22:01
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 101000111

Du har inte helt fel. Jag delar inte din tolkning av "alla människors lika värde".

Jag utesluter inte att det finns personer som tycker att du är en förrädare och att du borde hänga från någon lyktstolpe..

Min uppfattning om alla människors lika värde är att jag ställer upp på FNs deklaration om
De mänskliga rättigheterna.
Jag har svårt att tro att du gör det.
Du omfattar inte denna rättighet;
-Rätten till asyl: Rätt att söka och åtnjuta asyl i andra länder.

Du undvek att svara på min fråga om hur ni ska förhindra att de som nu uttrycker det värsta hatet mot invandrare och flyktingar ska hindras från att rikta våldshandlingar mot de ”vänstermänniskor” som de anser är skuld till invandringen.
Historien visar nämligen att när ett hatobjekt försvinner, vänder de hatande grupperna sitt hat mot en annan grupp. Ibland får dessa grupper de styrandes tysta godkännande i och med att de styrande inte ingriper eller ingriper med svaga åtgärder.
När ni har tagit makten kommer er ”svans”, de som nu skriker att invandrare ska ut eller helst likvideras just för att de är muslimer och/eller färgade, att tro sig ha carte blanche att attackera ”vänstermänniskor”. Det finns redan sådana inlägg på FB. Vad ska ni göra åt dem?
Citera
2025-09-24, 22:07
Medlem
Ni vänsterfjollor kallar alla som inte vill ha mer invandring för hatare men det är en enorm skillnad på att vilja bo med sitt egna folk eller bo med afrikaner/muslimer. Är rätt övertygad om att folk inte hatar bara pga att de kommer från ett visst land. Det är helheten, nästintill alla som inte är extremvänster skulle välja bo svenskt om de kunnat.

Du kan utgå från ett annat perspektiv, vill du bo i ett land med bara ditt eget folk eller en blandning? Frågan gäller alla folk, inte bara svenskar. Är helt säker på att alla säger bo med sitt eget folk om de hade en bra levnadsstandard osv.

https://youtu.be/MRSTbF7K35g?t=479 och 1min framåt. Typexempel, tyvärr får inte svenskarna chansen.

För att svara lite generellt på frågorna är det bara att skicka ut folk. Det är världens lättaste grej bara viljan finns. Man börjar me alla som blivit dömda för något och de som aldrig lyckats ta sig in i samhället.
Senast redigerad av prz11 2025-09-24 kl. 22:14.
Citera
2025-09-24, 22:18
Medlem
Citat:

- så fort som möjligt när planen är klar. Efter ett år bedömt.

Tankbåtar som de antingen frivilligt bordar eller tvångslotsas till. Får plats många tusen per båt. Ett par båtar om dagen i 6 månader så är 2 miljoner utomeuropéer avlägsnade.

Man kan aldrig gömma sig för folk. Hela civilsamhället kommer hjälpa till. Kommer inte bli väldigt svårt att lokalisera. Satelliter och drönare med värmekameror kommer hjälpa i de mest extrema situationerna.

Antingen får den vite sambon stanna eller följa med på båten, utan returbiljett.

EU-frågan är sekundär, och ett senare problem att lösa. Flera EU länder nödgas göra samma sak. EU kan förändras och fungera som ett positivt samarbete.

Om 2 miljoner invandrare försvinner, så kommer även samhällsbehovet för minst 2 miljoner försvinna. Andelen svenskar som är arbetslösa är liten, men arbetsplatserna kommer ju att öka. Det krävs lite omfördelning och förflyttning i början, men kommer bli bra på sikt.

Vid ett tryggare och mer enhetligt samhälle kommer investeringarna och industrin att blomstra. Arbetskraft finns i miljontal i Östeuropa.

Säger inte att det inte kommer bli utmaningar, men fördelarna väger över.

Ni får väl göra vad ni vill som vanligt? Så länge ni inte står i vägen så kommer ingenting att hända er. Några av er måste nog hjälpa till. Det är mycket som skal koordineras och alla måste hjälpa till.

Samer har aldrig varit etniska svenskar. Det anser de inte ens själva. De var inte först heller. Men så länge de jobbar, sköter sig och inte sysslar med försäkringsbedrägerier så får de stanna. Annars får de också plats på båten.

Det kommer inte blir några vårdköer (läs under punkt 6), och framförallt kommer det bli harmoniskt, tryggt och mindre patienter på akutmottagningarna.

Kärnkraft. Bergvärme och värmepumpar i hem kommer premieras.

Se punkt 10. minst utsläpp, renaste och mest effektiva elen.

Nej, Försvarsmakten skal bli seriös igen och förstå sin uppgift. Nolltolerans för HBTQ.

Nato skal det folkomröstas om, efter saklig nationell debatt. Nordiskt samarbete hellre.

ÖB:n som sjöng i Pridetåget straffas med nackskott.

Nej inte nödvändigtvis. Det kan göras en folkomröstning om det blir en aktuell och viktig fråga för folket.

Som vanligt.

För utomeuropéer Självklart. Strängare kontroller. Etniska européer och adopterade är välkomnad. Så främst är deg Europas yttre gräns som skal kontrolleras.

Nej. Men om folket vill kanske förändras.

Ungefär så…
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här