Citat:
Ursprungligen postat av
dustimkroy
Jo det är brott eftersom det i vissa fall är viloplats tills kroppen skickat till bårhus.
Vilka fall?
Citat:
Totalt onödigt att diskutera frågan det är en självklarhet att man låter kroppen vara vid död?
Njae. Döden är ju rätt allvarlig så att man försöker skämta om/med den är inget konstigt alls. Fullt mänskligt skulle jag säga. Och har man sett många döda så kanske man blivit van vid döden och inte tar den så allvarligt heller. Verkar kanske som två olika förklaringar men jag tror du fattar vad jag menar, om du inte är helt jävla dum i huvudet vilket givetvis är fullt möjligt. Du skriver som en väldigt obildad person, är du dyslektiker? Är svenskan inte ditt första språk? Sov du på svenskalektionerna?
Citat:
Annars kunde vi gå på teater där dom skär upp kroppen och dansa är det du vill?
Nu förstår jag inte vad du menar. Är du med i någon religiös sekt?
Den döda kroppen är bara en påse, tom och innehållslös om man inte fyller den med något, för att parafrasera en berömd person. Den är mat vi ätit, inget annat, Det finns ingen kvar i den när den är död.
Orörd multnar den ner och blir återigen föda åt andra organismer. Kroppen är högst temporär (slå upp det) och har inget större värde, kostar typ ett par tusenlappar i kemikalier beroende på vad man väger. Kroppen består till 97% av syre, kol, kväve och väte, ganska billiga grundämnen.
Om det finns någn som bott i kroppen så är inte den kvar längre. Det har gått vidare och skiter fullständigt i sin kropp.Om man dör som gammal och sjuk har man nog också dessutom hunnit tröttna ordentligt på sin kropp och är bara glad att bli av med den.
Så varför ska du bry dig? Bryr du dig om asken som telefonen kom i? Sparar du apelsinskal ellr samlar på tomma mjölkpaket? Bara undrar. Jag tycker du ska tagga ner lite och inse att alla dör och att allt materia är en del av kretsloppet. Om du är ledsen för att någon dött så spelar det ju ingen roll om kroppen är kvar eller hur. Om du inte heter Norman Bates.