Citat:
Och grämer dig över alla pengar som du kunde spenderat istället?
Förresten löper väl en skuldsanering på rätt många år? Tror inte det så många som orkar vara med någon de inte älskar i flera år bara pga ekonomiska orsaker.
Fast iofs, många verkar ju ohemult snåla och petiga med pengar om man läser på Flashback, så det kanske finns sådana idioter som tycker att det vore en bra trade-off.
Edit: Jag tror att vem som helst kan bli utbytt mot yngre, snyggare och trevligare människoexemplar. Det har inte så mycket med skuldsanering att göra, eller?
Förresten löper väl en skuldsanering på rätt många år? Tror inte det så många som orkar vara med någon de inte älskar i flera år bara pga ekonomiska orsaker.
Fast iofs, många verkar ju ohemult snåla och petiga med pengar om man läser på Flashback, så det kanske finns sådana idioter som tycker att det vore en bra trade-off.
Edit: Jag tror att vem som helst kan bli utbytt mot yngre, snyggare och trevligare människoexemplar. Det har inte så mycket med skuldsanering att göra, eller?
Det är vanligare än du tror, att folk utnyttjar en partner för att bli av med sina skulder och sedan sticker. Tänk även på att det är en viss sorts människor som drar på sig stora skulder från början (undantag finns förstås), det är sådana som är fräcka och saknar samvete. Jag råkade precis se den här frågan på Lawline när jag letade efter något annat, läs gärna svaret också:
https://lawline.se/answers/har-sambo...det-tagit-slut
Har sambo rätt att kräva bodelning när samboförhållandet tagit slut?
Hej. Jag o min sambo ska separera. Hon kom in i samboförhållandet med stora skulder. Under våra ca 8 år som sambos så betalade av skulden med en stor summa varje månad. Det vart så att hon inte kunde bidra med pengar till att köpa in saker till bohaget. Jag fick köpa in allt. Min frågq till Er är; kan jag ta med det jag köpt för mina egna pengar, eller blir det bodelning om hon kräver det? Ser det som att hon utnyttjade förhållandet till tt få bort sin skuld, hon höll tyst om det tills nyligen.