2025-09-21, 20:18
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Jag vet att jag ska ta kontakt med moderator först, men jag vet inte ens vilken forumdelen tråden startades i. Jag skrev ett långt utförligt svar, och när jag försökta kolla i de svar jag fick, så fick jag veta att det inte finns någon tråd med det namnet.
Jag har sökt och försökt på alla sätt, men det verkat som att tråden raderats, och det saknas spår av den helt.
Det är en sak att papperkorga trådar, en annan att radera dem och få det att se ut som att de aldrig har funnits.
Citera
2025-09-21, 20:40
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Jag vet att jag ska ta kontakt med moderator först, men jag vet inte ens vilken forumdelen tråden startades i. Jag skrev ett långt utförligt svar, och när jag försökta kolla i de svar jag fick, så fick jag veta att det inte finns någon tråd med det namnet.
Jag har sökt och försökt på alla sätt, men det verkat som att tråden raderats, och det saknas spår av den helt.
Det är en sak att papperkorga trådar, en annan att radera dem och få det att se ut som att de aldrig har funnits.

Ja, det är den här tråden: https://www.flashback.org/t3695954, och den är faktiskt raderad. Skumt, stod väl inget farligt i den (som kunde ha varit aktuellt att ta bort nu i och med HMF-rättegången)? Jag tyckte att det var intressant att läsa om allas olika erfarenheter av detta att sluta med linjär-TV, och när och varför man gjorde så! Samt hur det påverkar sammanhållningen i det svenska samhället.
Senast redigerad av Merwinna 2025-09-21 kl. 21:10.
Citera
2025-09-21, 20:42
Moderator
Chantres avatar
Kontakta moderatorn Motvillig1.2.
Citera
2025-09-21, 21:53
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, det är den här tråden: https://www.flashback.org/t3695954, och den är faktiskt raderad. Skumt, stod väl inget farligt i den (som kunde ha varit aktuellt att ta bort nu i och med HMF-rättegången)? Jag tyckte att det var intressant att läsa om allas olika erfarenheter av detta att sluta med linjär-TV, och när och varför man gjorde så! Samt hur det påverkar sammanhållningen i det svenska samhället.

Nu vet jag givetvis inte anledningen till att tråden raderades, brukar väl vara om det är ett troll som startat tråden? Troll ska inte få uppmärksamhet. Samtidigt blir det onekligen ett problem om tråden har hunnit få en diskussion och seriösa inlägg, sedan bara *poff* så är den borta utan förklaring. Jag har själv varit med om det och det är irriterande minst sagt.

Då vore det mycket bättre att slänga tråden i papperskorgen och förklara varför. Det här är ju inget nytt problem utan har funnits i många år.
Citera
2025-09-21, 21:55
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Nu vet jag givetvis inte anledningen till att tråden raderades, brukar väl vara om det är ett troll som startat tråden? Troll ska inte få uppmärksamhet. Samtidigt blir det onekligen ett problem om tråden har hunnit få en diskussion och seriösa inlägg, sedan bara *poff* så är den borta utan förklaring. Jag har själv varit med om det och det är irriterande minst sagt.

Då vore det mycket bättre att slänga tråden i papperskorgen och förklara varför. Det här är ju inget nytt problem utan har funnits i många år.

Ja, jag har också varit med om det. Jag tänker, att egentligen borde det väl inte spela någon roll hur trådstarten ser ut, om medlemmarna /ändå/ kommit igång med en bra diskussion själva?
Citera
2025-09-21, 22:03
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, jag har också varit med om det. Jag tänker, att egentligen borde det väl inte spela någon roll hur trådstarten ser ut, om medlemmarna /ändå/ kommit igång med en bra diskussion själva?

Det är inte en lätt fråga men jag har nog landat i inställningen att man ska straffa förövaren och och inte andra medlemmar bara för att tråden har startats av ett troll. Alltså kollektivbestraffning. Med det sagt vet jag givetvis inte anledningen varför just den här tråden raderades.

Har en tråd uppnått en "verkshöjd" med vettig diskussion så ska den inte raderas, om moderatorn bedömer att den ska försvinna så bör den skickas till papperskorgen med en motivering.
Citera
2025-09-21, 23:20
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Ett feltryck av moderatorn, återställd nu (FB) När blev det normalt att inte ha TV? .
Bra att ni hojtar till.
Citera
2025-09-21, 23:52
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Ett feltryck av moderatorn, återställd nu (FB) När blev det normalt att inte ha TV? .
Bra att ni hojtar till.

Vad bra! Fel kan hända
Citera
2025-09-22, 00:07
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Bra att ni hojtar till.
Snyggt Morfar!
Inte skrivit i tråden, men den var intressant att läsa tills den försvann.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in