Citat:
Ursprungligen postat av
Sorgensvart
Livet går inte ut på att få bekräftelse från omgivningen, som många tycks tro numera. Det handlar väl om att skapa sig en tillvaro som känns meningsfull för egen del och odla intressen/sysselsättningar, som ger bekräftelse. Man blir väldigt sårbar om man bygger sitt liv på att få bekräftelse från omgivningen. Det blir en form av medberoende. Man blir starkare av att bygga upp en egen tillvaro och se eventuell bekräftelse från andra, som en bonus.
låter rimligt.
men mina tankar kretsar kring alla sociala misstag jag gjort och kommer göra i framtiden
känner mig neurotisk
vilket är en av anledningarna till varför jag inte ens har ett jobb, bristande självförtroende. känner mig paralyserad av sociala tillfällen, kan inte ens kolla folk i ögonen när dom pratar med mig, blir nervös som tusan. och många jobb kräver en viss social kompetens. Fan jag hatar folk, särskilt dom man känner lite grann, tänk om jag skulle få jobb i en butik och så kommer en jag känner, han kommer säkert tänka "fan det är han som gjorde si o så den gången vilken dåre".....
har alltid varit sådan och även fast jag är vuxen nu håller sig denna attityd kvar inom mig. Så ja, ni säger att man inte ska söka bekräftelse, det är snarare att jag är rädd för att bli utfryst då jag blev väldigt mobbad i skolan och dessutom på praktikplatser. Vi är sociala varelser, och om man misslyckas med att hitta vänskap går man miste om ett mänskligt behov.
är diagnoserad med autism . bara endast 20-30% av autister har arbete så jag ligger långt ifrån normen att bygga upp ett vackert liv om man säger så. Försöker acceptera min svåra situation, ni har det säkert mycket bättre än jag, och vi ska inte jämföra kanske men.....jag vet att det finns folk som har autism och lever som jag och det är en grov kontrast mellan oss och er