• 1
  • 2
2025-09-21, 01:50
Medlem
I Trumps iver att stoppa knark försändelser har USA helt enkelt bombat enkla båtar på väg från Venezuela. Venezuela hävdar att det handlar om enkla fiskare som gett sig ut från kusten. Helt oavsett så är det helt häpnadsväckande denna aktion utan bevis och att mörda människor utan en rättegång. Är detta rätt och inte fascistiskt?

https://www.di.se/nyheter/trump-hota...-konsekvenser/
Citera
2025-09-21, 01:51
Medlem
Dentistlakares avatar
Tror garanterat dom har lite kolla på läget innan dom bombar. Ruskigt naivt och ointelligent och tro amerikansk militär bara skjuter iväg missiler bara sådär. Visst dom har gjort misstag tidigare, men det är inte normen.

Själv så tycker jag det är bra. Mexikansk kartell folk förtjänar det.
Citera
2025-09-21, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Tror garanterat dom har lite kolla på läget innan dom bombar. Ruskigt naivt och ointelligent och tro amerikansk militär bara skjuter iväg missiler bara sådär. Visst dom har gjort misstag tidigare, men det är inte normen.
Men ändå så är vi inte säkra på det och helt lagvidigt hur som helst. Alla förtjänar en rättvis bedömning utan att rakt av bli mördande bara för att de inte är från USA?
Citera
2025-09-21, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
I Trumps iver att stoppa knark försändelser har USA helt enkelt bombat enkla båtar på väg från Venezuela. Venezuela hävdar att det handlar om enkla fiskare som gett sig ut från kusten. Helt oavsett så är det helt häpnadsväckande denna aktion utan bevis och att mörda människor utan en rättegång. Är detta rätt och inte fascistiskt?

Bara knarkarae och USA-hatare som tycker det är fel.
Citera
2025-09-21, 01:57
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Men ändå så är vi inte säkra på det och helt lagvidigt hur som helst. Alla förtjänar en rättvis bedömning utan att rakt av bli mördande bara för att de inte är från USA?

Nja om du har koll på vad kartell folk är för människor så förstår du att det är bra att skippa rättegång och bara döda dom. Sett videos när folk blivit halsskurna med slöa knivar och skit. Dom är riktigt vidriga psykopater. Du får se det på det sättet helt enkelt. Vissa människor förtjänar inte ens en rättegång.
Citera
2025-09-21, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jemep55
Bara knarkarae och USA-hatare som tycker det är fel.
Nej! Jag gillar USA men detta är ren och skär fascism tyvärr.
Citera
2025-09-21, 02:02
Medlem
Citat:

Jo det är ju det men det bryr sig inte Trumpen om!
Citera
2025-09-21, 02:02
Medlem
Citat:
Nja om du har koll på vad kartell folk är för människor så förstår du att det är bra att skippa rättegång och bara döda dom. Sett videos när folk blivit halsskurna med slöa knivar och skit. Dom är riktigt vidriga psykopater. Du får se det på det sättet helt enkelt. Vissa människor förtjänar inte ens en rättegång.
Men nu skulle jag vilja påstå att USA beter sig lika illa som det de vill bekämpa och tar sig rätt bara för att de är ett större land mot ett fattigt land som Venezuela. De skulle aldrig göra så mot sina egna medborgare utan en rättegång.
Citera
2025-09-21, 02:07
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Men nu skulle jag vilja påstå att USA beter sig lika illa som det de vill bekämpa och tar sig rätt bara för att de är ett större land mot ett fattigt land som Venezuela. De skulle aldrig göra så mot sina egna medborgare utan en rättegång.

Lol tror du psykopater som halshugger folk bryr sig om moral? Vart ser du ens det moraliska problemet i det hela? Tycker du sånt folk förtjänar ett liv i fängelse? Jag förstår genuint inte vad du är upprörd över

Du har delvis rätt i att USA inte hade gjort så mot sina egna invånare men kanske dom borde göra det? Sen vet du ju att poliserna där är triggerhappy så slödder blir dödade bara dom rör sig fel, men ja det är säkert mest fel folk som blir dödade då medan dom riktiga psykopaterna lever vidare in i fängelset

Sen så invaderar ju inte USA venezuela. Dom dödar bara folket som försöker ta sig in i deras land med knarket vilket jag inte ser problemet med.
Citera
2025-09-21, 02:08
Medlem
Citat:
Att mörda folk som åker iväg på en båt från sitt eget land är att inte respektera vare sig laglig internationell rätt eller att respektera människors liv.
För mig är det ren och skär fascism tyvärr.
Citera
2025-09-21, 02:08
Medlem
Citat:
Nej! Jag gillar USA men detta är ren och skär fascism tyvärr.

Nej det är det inte. ALla knarktillverkande länder borde atombombas.
Citera
2025-09-21, 02:09
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Att mörda folk som åker iväg på en båt från sitt eget land är att inte respektera vare sig laglig internationell rätt eller att respektera människors liv.
För mig är det ren och skär fascism tyvärr.

Edita mitt inlägg men jag replyar här med:

Sen så invaderar ju inte USA venezuela. Dom dödar bara folket som försöker ta sig in i deras land med knarket vilket jag inte ser problemet med.

Dom där knarklangarna får lära sig FAFO vad det betyder helt enkelt. Det är simpelt vill du inte bli bombad försök inte smuggla in knark i USA :P USA som sagt har koll på folket som verkligen försöker langa in knarket gentemot vanliga fiskare såklart. Dom kollar ju upp folk innan dom skjuter iväg missiler.
Senast redigerad av Dentistlakare 2025-09-21 kl. 02:13.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in