2025-09-21, 01:42
Medlem
MrMarios avatar
Tänker på detta återkommande oväsen och allmänna olägenhet i de flesta större svenska städer med återkommande högljudda fackeltåg för Palestina och Hamas. De trummar, vrålar och ser väldigt malliga ut där de marscherar och ofta uppvisar bristande vandel genom att inte släppa fram eller slutna väsnas vid vanliga fotgängare.

Jag frågar mig hur någon människa i ett kristet land kan sympatisera för en sak som marknadsförs av sådana hänsynslösa, osympatiska människor.

De klär sig med kvinnorna som om de marscherade för islamiska staten med slöjor, de har en mallig uppsyn och domderar sig fram som om de ägde hela landet. Och för ett oväsen med trummor mm. så man inte ens kan vistas på samma gata utan att riskera tinnitus och uttalad hörselskada.

Fylls ni av värme och medkänsla när dessa exemplar från främmande kultur för oväsen, ser hatiska ut och ofredar på våra gator varje vecka sedan 2023?

Sen så undrar man ju när de kacklar emellanåt på arabiska, vad det är frågan om. Man kan väl anta antisemitiska kodord de inte vill att svenne ska förstå.
Senast redigerad av MrMario 2025-09-21 kl. 01:48.
Citera
2025-09-21, 02:08
Medlem
Jag tror att det är SD-rasister, KD-religionsfanatiker, Judiska Föreningen och den hycklande mediabevakningen från Bonniers och liknande som gör svenskar sympatiska för Palestina.

De försvarar Israels vidrigheter, utomrättsliga avrättningar och folkmord med en oärligt vidrig dubbelmoral, särskilt när man jämför med retoriken kring Ukraina, där dessa skriker om rättvisa, men samtidigt blundar för Israels barbarism. Folk ser igenom propagandan, krypandet för Israel och dubbelmoralen från "eliten".

Mördarsvinen från IDF och Mossad blir svåra att försvara ens med logiken "min fiendes fiende är min vän". Därför ser normalbegåvade människor med normal syn på människovärde att det är Israel som står för merparten av ondskan i regionen just nu. Rasistiskt gnäll om trummor och slöjor är bara en patetisk avledningsmanöver för att dölja det, och den typen av retorik ökar sympatierna med de som lider mest, inte med förtryckarna i Tel Aviv.
Citera
2025-09-21, 03:41
Medlem
Naknekejsarens avatar
Måste en israelsupporter älska mossadagenter som Jeffrey Epstein eller judar som spottar på kristna i Jerusalem eller ortodoxa judar som kollektivt gungar till konstig musik med deras begravningsklädsel?
Citera
2025-09-21, 06:51
Medlem
Riksreptilens avatar
Det är ett nerärvt beteende hos de flesta deltagare men en del har blivit värvade i skolan av lärarinnorna med denna läggning för öalestinasjal eller miljöupprördhet beroende på hur vinden blåser det året.
Jag såg drygt 10 med plakat mot Scan/kor vid deras infart i Linköping i somras, så de kan variera sin upprördhet.

Jag är nöjd så länge de är ute och marscherar och inte blockerar ett torg i en timme eller gör tveksamma konstinstallationer.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...flack-for-umea
Citera
2025-09-21, 07:52
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Jag tror att det är SD-rasister, KD-religionsfanatiker, Judiska Föreningen och den hycklande mediabevakningen från Bonniers och liknande som gör svenskar sympatiska för Palestina.

De försvarar Israels vidrigheter, utomrättsliga avrättningar och folkmord med en oärligt vidrig dubbelmoral, särskilt när man jämför med retoriken kring Ukraina, där dessa skriker om rättvisa, men samtidigt blundar för Israels barbarism. Folk ser igenom propagandan, krypandet för Israel och dubbelmoralen från "eliten".

Mördarsvinen från IDF och Mossad blir svåra att försvara ens med logiken "min fiendes fiende är min vän". Därför ser normalbegåvade människor med normal syn på människovärde att det är Israel som står för merparten av ondskan i regionen just nu. Rasistiskt gnäll om trummor och slöjor är bara en patetisk avledningsmanöver för att dölja det, och den typen av retorik ökar sympatierna med de som lider mest, inte med förtryckarna i Tel Aviv.

Judar ser man knappt röken av i Svea Riket. Men dessa eviga muslimer, de är framme och för oväsen och ofredar som om de vore värsta ganster zigenarna. Och så nån dåre som dig som yrar om skit som händer i mellanöstern där folkslagen gjort det til len tradition att kriga, dvs. utriket, sånt som inte angår Sverige ens.
Citera
2025-09-21, 10:10
Medlem
fimbuls avatar
Det inger mig mest en önskan om att både Israel och omkringliggande länder förvandlas till en glasöken.
Citera
2025-09-21, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Tänker på detta återkommande oväsen och allmänna olägenhet i de flesta större svenska städer med återkommande högljudda fackeltåg för Palestina och Hamas. De trummar, vrålar och ser väldigt malliga ut där de marscherar och ofta uppvisar bristande vandel genom att inte släppa fram eller slutna väsnas vid vanliga fotgängare.

Jag frågar mig hur någon människa i ett kristet land kan sympatisera för en sak som marknadsförs av sådana hänsynslösa, osympatiska människor.

De klär sig med kvinnorna som om de marscherade för islamiska staten med slöjor, de har en mallig uppsyn och domderar sig fram som om de ägde hela landet. Och för ett oväsen med trummor mm. så man inte ens kan vistas på samma gata utan att riskera tinnitus och uttalad hörselskada.

Fylls ni av värme och medkänsla när dessa exemplar från främmande kultur för oväsen, ser hatiska ut och ofredar på våra gator varje vecka sedan 2023?

Sen så undrar man ju när de kacklar emellanåt på arabiska, vad det är frågan om. Man kan väl anta antisemitiska kodord de inte vill att svenne ska förstå.

Det är det som är hela poängen med all media och alla protester för Palestina, det är meningen att vi ej ska gilla den sidan. Personerna som ligger bakom media förstår detta.

Av design.
Citera
2025-09-21, 10:21
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Judar ser man knappt röken av i Svea Riket. Men dessa eviga muslimer, de är framme och för oväsen och ofredar som om de vore värsta ganster zigenarna. Och så nån dåre som dig som yrar om skit som händer i mellanöstern där folkslagen gjort det til len tradition att kriga, dvs. utriket, sånt som inte angår Sverige ens.

Haha. Det är jobbigt för de koranska varelserna när "Guds vilja" drabbar dem själva.

De, som har gjort till en sport att öppet glädja sig och hylla när folk i Europa mördas av muslimer.

Men för all del. Judar är lika vidriga.

Jag hade en granne en gång som gick och skrek i varenda sådant där tåg på stan som anordnades varje gång det var krig i MÖ. Vilket ju är hela tiden. Och han tyckte att alla i fastigheten måste bry sig. Men jag/vi struntade fullständigt i deras efterblivna religiösa krig. Det som är synd är att de har släppts in i vackra Europa och förpestar vår tillvaro.
Senast redigerad av -GG 2025-09-21 kl. 10:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in