2025-09-20, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Väldigt mycket sånt i småorterna i Hälsingland. Nån sa att är inte unga killarna där intresserade av hockey eller jakt så finns väldigt lite att göra. Mycket droger och psykisk ohälsa och mycket suicid/försök.

Ja, det är nog ofta många faktorer som påverkar och som kanske inte alltid går att förstå sig på. Oavsett vad, så har vi dock alltid våra egna val och beslut över hur vi vill hantera situationen och hurvida vi väljer att blunda eller inte för dom eventuella konsekvenser som följer i olika beslut vi tar.
Citera
2025-09-20, 22:31
Medlem
VEM vill arbeta inom ambulanssjukvården efter detta? Det är ett otroligt utsatt jobb och jag skulle inte längre vilja att min dotter (sjuksköterska) valde att arbeta där, trots att jag länge föreslagit att hon skulle vara perfekt för en sådan tjänst.
Citera
2025-09-20, 22:31
Medlem
Chipsochcolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandida.loca
Lärare i 50årsåldern enl MrKoll.

Lärare inom vård. Komiskt nog...
Citera
2025-09-20, 22:37
Medlem
Chipsochcolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muttfisen
Namn? Vill kolla om de finns något på Facebook på han. Skicka i pm om du inte vill lägga ut

Jessic@ L!ndberg
På profilbilden är det en tatuering med en häst på hennes vad.
Citera
2025-09-20, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pr0fess0rn
Är hela familjen känd i byn eller är det bara LH?
Kan inte låta bli att undra, förutom näraliggande incidenter med sin bror och sitt mående har det varit några andra tecken? Tänker på om han härjat i alla år och detta bara var en tidsfråga?

Sett kommentarer på Facebook där flera inte förstår att han kunnat göra det här (någon på min vänlista bor i närheten och han har vänner som tydligen känner till L*am , men jag känner inte honom alls). Så då verkar han inte alltid varit såhär om det kommer som en chock men har också läst två kommentarer om att han mått väldigt dåligt psykiskt och missbrukat. ”Blivit galen” uttryckte någon det. Får hoppas någon som vet mer kan klargöra vad han är för sorts person.
Citera
2025-09-20, 22:40
Medlem
Någon som vet om den mördade kvinnan var sjuksköterska eller undersköterska? Ganska relevant i sammanhanget….Media skriver ’anbulanssjukvårdare’ så jag antar att hon var undersköterska eller vårdare.

Det är stor skillnad på att vara sjuksköterska och undersköterska i arbetet. Sjuksköterskor har högskoleutbildning och kan bedöma situationer på ett annat sätt än undersköterskor. Och då pratar vi också om hur man bemöter och närmar sig människor som mår dåligt. Man måste läsa av och får inte pusha en sådan människa, för då kan det trigga aggression och situationen kan urarta. Nu vet jag inte vad som hände för jag var inte där men jag vet att många undersköterskor är för pushiga eller dominanta när det gäller psykpatienter och det kan trigga våld. Jag gissar att hon var nyanställd, svensk och ung och att hon inte var sjuksköterska.

Den som bär ansvar för ambiulansvårdarens död är den läkare som släppte ut mannen. Vad var det för läkare?
Citera
2025-09-20, 22:41
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-traktorforever
VEM vill arbeta inom ambulanssjukvården efter detta? Det är ett otroligt utsatt jobb och jag skulle inte längre vilja att min dotter (sjuksköterska) valde att arbeta där, trots att jag länge föreslagit att hon skulle vara perfekt för en sådan tjänst.

Väldigt många unga tjejer verkar vilka det. Sett mycket på Tredje skiftet, ER osv. Det är ju egentligen samma sak som inom polisen. Ett ambulanspar kollegor är numera ofta två små jäntor på typ 1,60. Märkligt att det inte händer mer skit för vilken chans har ett par av sådana mot en påtänd pundare?
Citera
2025-09-20, 22:45
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inteeviktigt
Vad kan man sätta för åtgärder så att detta aldrig mer ska hända?
Den som verkar för att en sån här person släpps ut får ses som medskyldig till kommande brott.
Citera
2025-09-20, 22:47
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddy Picker
Har han körkort? Står som registrerad ägare till fyra fordon. Nu säger jag inte nödvändigtvis att man måste vara värsta geniet för att klara av att ta det.

Man behöver inte ha körkort för att stå som ägare till ett fordon.
Citera
2025-09-20, 22:48
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Det är väl den här snubben på instagram www.instagram.com/liamhasth/ Luktar asperger lång väg om det utseendet.

Småkonstigt namn? Li*m H*st (*=a).
Citera
2025-09-20, 22:51
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-traktorforever
Detta är ett undantag utan dess like. Har väl aldrig hänt tidigare? Dessutom skall polisen alltid säkra området innan ambulansen åker in till platser där det är minsta misstanke om stök.
Citera
2025-09-20, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flb3455
Någon som vet om den mördade kvinnan var sjuksköterska eller undersköterska? Ganska relevant i sammanhanget….Media skriver ’anbulanssjukvårdare’ så jag antar att hon var undersköterska eller vårdare.

Det är stor skillnad på att vara sjuksköterska och undersköterska i arbetet. Sjuksköterskor har högskoleutbildning och kan bedöma situationer på ett annat sätt än undersköterskor. Och då pratar vi också om hur man bemöter och närmar sig människor som mår dåligt. Man måste läsa av och får inte pusha en sådan människa, för då kan det trigga aggression och situationen kan urarta. Nu vet jag inte vad som hände för jag var inte där men jag vet att många undersköterskor är för pushiga eller dominanta när det gäller psykpatienter och det kan trigga våld. Jag gissar att hon var nyanställd, svensk och ung och att hon inte var sjuksköterska.

Den som bär ansvar för ambiulansvårdarens död är den läkare som släppte ut mannen. Vad var det för läkare?

Jobbar själv som sjuksköterska och skulle absolut inte säga att vi inom utbildningen hade alltför stor del riktat mot just psykiatripatienter. Oftast är det en kurs på typ 7,5 Hp som härrör allt som behövs kring psykiatriska sjukdomar etc, verkligen inte bara bemötande.

Undersköterskor har dessutom liknande upplägg kring bemötande när de läser ex. demens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in