• 1
  • 2
2025-09-20, 11:21
Medlem
Messials avatar
Hej!
Vad är det för människor som klagar på "tvångsblandning" som Socialdemokraterna vill införa?
Dom som är Sverigedemokrater, är inte det ändå positivt att mångkulturen kommer till exempelvis Örgryte i Göteborg och till Djursholm, Östermalm i Stockholm, jätte gärna till Södermalm i flera kvarter nära journalister och kändisar, Lomma med flera platser och städer.

I dessa områden röstade man mycket på Moderaterna år 2010 när Fredrik Reinfeldt och Miljöpartiet började importera mängder av MENA människor och i dessa områden har man "rätt värdegrund" och "rätt värderingar". Är det inte mer än rätt att människorna i fina områden också får uppleva mångkulturen och att man skickar en signal om att man inte kan köpa sig fri från mångkulturen?

Jag ser också gärna att man bygger minst tio nya bostadshus några meter ifrån Annie Lööfs villa och placerar ungdomsgäng och deras familjer ifrån exempelvis Rinkeby där. Då får Annie Lööf mångkulturen runt hörnet bokstavligt talat. Inte kommer väl Annie Lööf delta i protest mot detta?
Citera
2025-09-20, 11:27
Medlem
DenverAirports avatar
Du har en poäng Magdalena Andersson vägrar flytta till mångkulturen så då får mångkulturen flytta till Magdalena Andersson.
Citera
2025-09-20, 11:31
Medlem
Messials avatar
Av någon anledning skall inte området där Magdalena Andersson bor inte "tvångsblandas" och inte heller områden där andra ledande Socialdemokrater bor heller. Vad kan det bero på?

Citat:
Ursprungligen postat av DenverAirport
Du har en poäng Magdalena Andersson vägrar flytta till mångkulturen så då får mångkulturen flytta till Magdalena Andersson.
Citera
2025-09-20, 11:47
Medlem
Segregationen är det enda som håller ”Sverigebilden” flytande. Blanda på ni, sossar.
Citera
2025-09-20, 11:59
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenverAirport

Jo det vore något det.
Citera
2025-09-20, 12:01
Medlem
DeValeras avatar
Det är väl rimligt att även Djursholm genomgår en tvångsblandning. Vad jag kan se så har invånarna där röstat på politiska partier som genomfört massinvandringen till Sverige. Då är det väl också då rimligt att dessa är med och delar konsekvenserna av sitt röstande.
Citera
2025-09-20, 12:10
Medlem
sommarlovs avatar
Vi kan trycka upp miljarder med sedlar också, och dela ut till alla, vi blir alla rika!

Fungerar verkligen resonemanget?
Citera
2025-09-20, 12:40
Avstängd
Sagodjurs avatar
mångkultur har vi överallt och det är ingenting vi i allmänhet känner av eller märker av.

vi har det i skolorna, vi har det på arbetsplatserna, vi har det på tunnelbanan, vi har det på fotbollsarenorna, vi har det på idrottsplatserna, vi har det på gator och torg.

så vad som menas med "mångkulturen kommer till djursholm" eller att någon ska få "känna av mångkulturen" är oklara begrepp.
Citera
2025-09-20, 13:48
Medlem
Europes avatar
Det som oroar mig mest är man återigen kommer att pumpa tiotals till hundratals miljarder med skattekronor i ett projekt som uppenbarligen inte kommer uppnå något av det man förespeglar att det kommer uppnå. Hur vore det att sluta skinna hederliga arbetare på deras sista slantar och istället låta dem lägga sina egna pengar på det de själva tycker är värt att satsa på?
Senast redigerad av Europe 2025-09-20 kl. 13:51.
Citera
2025-09-20, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
mångkultur har vi överallt och det är ingenting vi i allmänhet känner av eller märker av.

vi har det i skolorna, vi har det på arbetsplatserna, vi har det på tunnelbanan, vi har det på fotbollsarenorna, vi har det på idrottsplatserna, vi har det på gator och torg.

så vad som menas med "mångkulturen kommer till djursholm" eller att någon ska få "känna av mångkulturen" är oklara begrepp.

Märker vi inte av mångkulturen? Hur ser det nu ut i Sverige jämfört med tidigare? Fina områden som Limhamn och Sandviken har nu stora problem med kriminalitet.

Och "white flight" Det svenska folket flyttar när det kommer för mycket invandrare, och det har blivit för mycket stök i skolorna. Har bott i tre områden i Linköping som var bra, men nu är det skjutningar och kriminalitet. Vi vill inte få in en massa kaos i svenska områden med oro för sprängningar.

Hur ser det nu ut i tunnelbanan? Det finns ju ett TV-program om detta, och vilka är det som hela tiden skapar problem?
Citera
2025-09-20, 14:58
Medlem
Paris24s avatar
Blandning är mot människans kultur. Redan på 1960-talet försökte man i USA blanda vita och färgade, men det slutar alltid med att området får dålig status och alla vita flyttar ut. Det är i princip omöjligt för en svart att ha det bra i ett vitt område. Jag har inte riktigt svaret på varför det är så, antagligen litar vi inte på människor som inte ser ut som oss, men jag kan se på statistiken att vi inte behöver prova mer.

Har noterat en väldigt tydlig sak, den som föreslår blandning t.ex med bostäder eller elever i skolor tänker alltid att det är bra för ANDRA. Själva bor de helst kvar på sin ort med barnen i sin skola. Åsikten är ju äkta Vänster, det är bara Vänstern som anser att de vet bäst åt andra.
Citera
2025-09-21, 23:07
Medlem
Vill juden tvångsblanda så vill juden tvångsblanda. Vad är det som är så svårt att förstå. Enda anledningen att det går "trögt" där uppe är att det inte riktigt finns plats att bygga nytt. Och jag var faktiskt däruppe och observera hur det faktiskt ser ut och det ser inte bra ut alls ur svenska ögon. Riktigt mycket invandrare och konstiga människor överallt.

Med detta sagt så respekterar jag varken Svenskar, invandrare eller juden och jag hoppas på en framtid där ni alla är puts väck.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in