• 2
  • 3
2025-09-21, 08:22
Medlem
MrWins avatar
Kyrkoval förekommer väl endast i Sverige?

Religion skall vara fri från politik.
Sport skall vara fri från politik.

Tyvärr skall maktberusade politiker lägga sig i och förstöra
Citera
2025-09-21, 10:46
Medlem
Konstnarren5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
POSK ser jag inte som motvikt till dagens politiska trender i Svenska kyrkan, tvärtom brukar de vara väldigt entusiastiska över såväl HBTQ som Gretakult.

Nej, AFS, SD och i viss mån Frimodig Kyrka är nog det som finns att välja på.
Kanske. Har du källor på det påståendet, det står annat på deras hemsida. Men jag antar att du är en insider och vet mer än de själva.
Citera
2025-09-21, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konstnarren5
Kanske. Har du källor på det påståendet, det står annat på deras hemsida. Men jag antar att du är en insider och vet mer än de själva.

Så här säger de på sin egen blogg

Citat:
Vad säger man om HBTQ arbetet i kyrkan?

POSK menar att alla personer har samma rättigheter och att de ska mötas med kärlek och respekt när de kommer till kyrkan. Vi står helt bakom det beslut som Svenska kyrkan tog 2009 när det gäller vigsel av samkönade par. Vi står också bakom beslutet att alla arbetsplatser inom Svenska kyrkan bör sträva efter att HBT-certifieras. Svenska kyrkan har valt en processmodell, Regnbågsnyckeln, framtagen av Ekho (riksförbundet för kristna hbtq-personer), Sensus och och Växjö stift.

https://www.posk.se/2017/09/fragor-och-svar/

"Alla arbetsplatser inom Svenska kyrkan bör sträva efter att HBT-certifieras" !!

Det tycker jag ganska tydligt visar att det är som jag säger att de inte är ett alternativ för alla vi som vill ha mindre wokeness och mer kristendom i kyrkan.
Citera
2025-09-21, 15:11
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Så här säger de på sin egen blogg

https://www.posk.se/2017/09/fragor-och-svar/

"Alla arbetsplatser inom Svenska kyrkan bör sträva efter att HBT-certifieras" !!

Det tycker jag ganska tydligt visar att det är som jag säger att de inte är ett alternativ för alla vi som vill ha mindre wokeness och mer kristendom i kyrkan.
Det är väl bara lämna kyrkan om du inte gillar den?
Om du inte gillar bögar kanske du är mer muslim än trogen svenska kyrkan?
Svenska kyrkan verkar inte ta bibelns ord på allvar, sällan de stenar bögar och bränner häxor nuförtiden men inom islam sker det ofta.
Jag tror att du är muslim innerst inne, garderobsmuslim.
Citera
2025-09-21, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Om du inte gillar bögar kanske du är mer muslim än trogen svenska kyrkan?
Svenska kyrkan verkar inte ta bibelns ord på allvar, sällan de stenar bögar och bränner häxor nuförtiden men inom islam sker det ofta.
Jag tror att du är muslim innerst inne, garderobsmuslim.

Hellre muslim än HBTQ-certifierad.

Citat:

Många gör det.
Citera
2025-09-21, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Fler är väl muslimer än kristna i Sverige så vore logiskt.

Men invällarna skulle inte bli glada.
"Omvänd rasism" alltid - d.v.s vanlig rasism.

Det är ju det som hade varit roligt, att få se tex dragqueen story hour i moskéer för att C eller MP vann moské valet!
Citera
2025-09-22, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torteras78
Det är ju det som hade varit roligt, att få se tex dragqueen story hour i moskéer för att C eller MP vann moské valet!

Värt ett par miljarder.

Synagog-valet resulterar i att judar rensas och byts ut mot muslimer och att det blir moskéer istället.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in