2025-09-20, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Lite av en click-bait rubrik, fast något är på gång. Jag har sedan den fullskaliga invasionen av Ukraina följt kriget dagligen och i början av kriget så kunde man se massiva militära rörelser i Baltikum, Polen, Moldavien och Rumänien på Flightradar24, MarineTraffic och i sociala medier. Nu har jag de senaste veckorna kunnat observera än mer massiva rörelser med transportplan, både civila och militära som transporterar utrustning både till alla Baltländer och Polen. Även mängder med plan avsedda för att transportera soldater. Vi talar om tusentals soldater.

Även mängden av AWACS och andra typer av signalspaningsplan har ökat i denna region. Spaningsplan för U-båtar flyger i intervaller över Östersjön i en allt större omfattning. Kollar man på MarineTraffic så ser man NATO WARSHIP, SWEDISH WARSHIP o.s.v. Insatsen att patrullera Östersjön och en beredskapsinsatsen i Polen startade i början i året som svar på ett sabotage och ett ökat hot. Det jag ser nu själv och genom OSINT källor är något helt annat i en helt annan skala, det är främst de två senaste veckorna som trafiken ökat massivt.

Så något är på G, frågan är vad. Eller är det bara ett kallt krig för att markera emot Ryssland? Denna massiva förflyttning och materiell och trupp på så kort tid måste kosta enorma summor. Min magkänsla är att något är på gång i.a.f. Jag har inte heller sett media rapportera något om det.

Något annat jag noterat är att det inte sker någon förflyttning till Finland eller Nordnorge. Ej heller samma massiva trafik i Finska viken. Några enstaka fartyg, dock inte i samma skala som runt Kaliningrad och i vatten runt östra Baltikum. Det verkar vara landgränsen emot Ryssland från Baltikum och runt Kaliningrad den mesta av aktiviteten sker.

Teorier på vad som kommer ske och varför man bygger upp all trupp i det här området?

NATO trupp in i Ukraina och man förberedelser? Underrättelser på att Ryssland kommer göra något just i det här området?

Tidigare har Ryssland hotat att gå in militärt om man skulle stänga Suwałkikorridoren, så är det vad man planerar och bygger upp trupp för det och i.s.f. kommer Ryssland verkligen svara militärt?

Jag ser det som mest troligt med tanke på de massiva rörelserna de senaste veckorna att svaret på de senaste veckornas händelser är att man kommer stänga Suwałkikorridoren och därför bygger upp all trupp och har ökat närvaron i området.

Vad tror ni? Disskutera.

Att baltiska staterna står på kö efter Ukraina har varit känt sedan 90-talet. Vad är det för teorier du menar att du vill ha?
Citera
2025-09-20, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin
Om några år kommer vi skratta gott åt den här tråden och hur dumma vi var som trodde att det skulle bli krig.

Eller så kommer vi skratta åt hur dumma i huvudet vi var som inte förberedda oss bättre innan kriget utbröt. Precis som vi idag tycker idioter pre-WW2 var dumma i huvudet som intte såg det komma.
Citera
2025-09-20, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin
Om några år kommer vi skratta gott åt den här tråden och hur dumma vi var som trodde att det skulle bli krig.

Hoppas d
Citera
2025-09-20, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DmtLaser
Frankrike har beodrat sjukhusen att vara beredda för krig i Mars nästa år.

Isrsels och Usa's plan att förstöra både Ryssland och Europa genom att hetsa de båda mot varandra.. Det är magiskt snyggt orkestrerat.

Det funkade trots att alla ledare i Europa vet om det.. De skickar de siata europeerna mot slakt, sen när inga ljusa män finns kvar så kommer usrael och Usa låta islam löpa amok.

För att sen landa örnen och styra upp det hela. Vinsten är kontrollen över råvarorna i slutet.
De flesta vägrar se detta scenario. Även fast vi fått se Tyskland applådera när deras industris energiförsörjning slogs ut när USA sprängde gasledning.
Citera
2025-09-20, 16:29
Medlem
Citat:
Lite av en click-bait rubrik, fast något är på gång. Jag har sedan den fullskaliga invasionen av Ukraina följt kriget dagligen och i början av kriget så kunde man se massiva militära rörelser i Baltikum, Polen, Moldavien och Rumänien på Flightradar24, MarineTraffic och i sociala medier. Nu har jag de senaste veckorna kunnat observera än mer massiva rörelser med transportplan, både civila och militära som transporterar utrustning både till alla Baltländer och Polen. Även mängder med plan avsedda för att transportera soldater. Vi talar om tusentals soldater.

Även mängden av AWACS och andra typer av signalspaningsplan har ökat i denna region. Spaningsplan för U-båtar flyger i intervaller över Östersjön i en allt större omfattning. Kollar man på MarineTraffic så ser man NATO WARSHIP, SWEDISH WARSHIP o.s.v. Insatsen att patrullera Östersjön och en beredskapsinsatsen i Polen startade i början i året som svar på ett sabotage och ett ökat hot. Det jag ser nu själv och genom OSINT källor är något helt annat i en helt annan skala, det är främst de två senaste veckorna som trafiken ökat massivt.

Så något är på G, frågan är vad. Eller är det bara ett kallt krig för att markera emot Ryssland? Denna massiva förflyttning och materiell och trupp på så kort tid måste kosta enorma summor. Min magkänsla är att något är på gång i.a.f. Jag har inte heller sett media rapportera något om det.

Något annat jag noterat är att det inte sker någon förflyttning till Finland eller Nordnorge. Ej heller samma massiva trafik i Finska viken. Några enstaka fartyg, dock inte i samma skala som runt Kaliningrad och i vatten runt östra Baltikum. Det verkar vara landgränsen emot Ryssland från Baltikum och runt Kaliningrad den mesta av aktiviteten sker.

Teorier på vad som kommer ske och varför man bygger upp all trupp i det här området?

NATO trupp in i Ukraina och man förberedelser? Underrättelser på att Ryssland kommer göra något just i det här området?

Tidigare har Ryssland hotat att gå in militärt om man skulle stänga Suwałkikorridoren, så är det vad man planerar och bygger upp trupp för det och i.s.f. kommer Ryssland verkligen svara militärt?

Jag ser det som mest troligt med tanke på de massiva rörelserna de senaste veckorna att svaret på de senaste veckornas händelser är att man kommer stänga Suwałkikorridoren och därför bygger upp all trupp och har ökat närvaron i området.

Vad tror ni? Disskutera.

vi kommer aldrig hamna i krig över fucking ukraina , ingen normal människa kommer offra livet eller sina ära och kära över några zigenare i urkaina. kommer ingen krig dock kommer Ukraina önska att dom förhandlat tidigare
Citera
2025-09-20, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Ja ryssens provokationer verkar öka och det gäller att svara upp.

Obegripligt att ryssen tror de är nån som kan hota Nato?
ryzzzarna vet ju att NATO inte kommer påbörja kriget så att vifta med armarna och ropa ”luften är fri” är riskfritt fr deras sida.
Citera
2025-09-20, 17:47
Medlem
Adelsdams avatar
Nej det kommer inte komma något storkrig i närtid. Vem tror att Ryssland är fit for fight just nu? Deras armé är totalt sönderkörd i Ukraina.
Citera
2025-09-20, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TotaltOK
Ja det vore kanske rätt läge nu att stänga Belarus, just som Trump och hans vän Putler enats om att använda Belarus som pengatvätt så att Trump kan fortsätta stötta Putlers imperium. Luftrummet över Belarus hoppas jag också är stängt för ryssen eller snart blir. Tanken var väl att Trump skulle förse Putler med civilflygplan eller iallafall reservdelar till de flygplan Putler stal från västerländska flygbolag. Jag bedömer att Lukaschenko går att köpa bort från Putler. Även han bör ju vid det här laget inse att det är kört för bunkerdvärgen. Vill Luka behålla livhanken gör han nog klokast i att inte surra sig alltför hårt vid Putlers lilla ådriga påle.
Finns ingen chans att USA med sin pyttelilla produktion av nästan allting kan behålla sin forna ställning som någon slags dominant!
Men vad som blir istället utan någon solklar världsledare är dock svårt att förutspå?
Det klart troligaste är att den "multipolära världsordning" som främst Kina men även Ryssland förespråkar kommer leda till många krig och konflikter?
Det finns en väldig massa "småpåvar" som är sugna på att utöka sin regionala makt, detta är helt säkert!
Citera
2025-09-20, 18:01
Medlem
svampdamps avatar
Vilka idioter ni är. Ryssland sliter mot Ukraina och ni menar de ska utmana en samlad kraft som innehåller bl.a. nationer som USA, Tyskland, Storbritannien, och Frankrike.

Hur kan man ens tro på något sådant? Är det vapenlobbyn som nestlat sig in här på Flashback?
Citera
2025-09-20, 18:10
Medlem
Citat:

Vad tror ni? Disskutera.
Något krig i egentlig bemärkelse kommer det inte att bli. Men, väst verkar vara hell bent att provocera fram ett kärnvapenkrig.
Det är extremt tur att Ryssland visar återhållsamhet. Men till slut kommer nog bägaren att rinna över och då kommer det att skickas kärnvapenmissiler.
Detta är helt provocerat av väst.
Citera
2025-09-20, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Vilka idioter ni är. Ryssland sliter mot Ukraina och ni menar de ska utmana en samlad kraft som innehåller bl.a. nationer som USA, Tyskland, Storbritannien, och Frankrike.

Hur kan man ens tro på något sådant? Är det vapenlobbyn som nestlat sig in här på Flashback?

Det stora problemet är att opinionen i USA, Tyskland, Storbritannien, och Frankrike ser inte alls likadan ut som bland rysshatande svenskar!
Det finns i nämnda länder en klar majoritet som anser, -"Ukraina angår inte oss, därför skiter jag i vilket hur det blir eller går med Ukraina"!
Även om många ledande politiker stödjer Ukraina, mest för att bevara sammanhållningen och enigheten inom NATO och EU.
Senast redigerad av Ljungbybon 2025-09-20 kl. 18:40.
Citera
2025-09-20, 18:17
Medlem
Förbereder sig gör man åtminstone. Nyheterna om förstärkning till baltstaterna har duggat tätt efter Rysslands återkommande inskränkningar av NATOs luftrum. Förstärkningar till området är en markering på Rysslands provokationer. Om det blir krig eller inte, det väljer Ryssland. Antingen direkt genom anfall eller indirekt efter en ny kränkning av NATOs luftrum där skrothögarna till ryska flygplan skjuts ned.

Citat:
Ursprungligen postat av Lennisa
Något krig i egentlig bemärkelse kommer det inte att bli. Men, väst verkar vara hell bent att provocera fram ett kärnvapenkrig.
Det är extremt tur att Ryssland visar återhållsamhet. Men till slut kommer nog bägaren att rinna över och då kommer det att skickas kärnvapenmissiler.
Detta är helt provocerat av väst.

Jaja, då förintas USA, Europa såväl som Ryssland. Kör på. Ingen är rädd för era kärnvapenhot. Vi har också kärnvapen, och våra lär fungera i högre utsträckning och vara betydligt träffsäkrare. Du dör, jag dör, Putin dör och din familj som består av prostituerade vodkahoror dör de också.
Senast redigerad av MpunktM 2025-09-20 kl. 18:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in