2025-09-19, 20:46
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tallholm
Men skjut ner ett par stridsflygplan "av misstag" och som hamnade där "av misstag". Ska man markera så ska man markera tydligt. Då blir det inga misstag framöver.

Det är precis det som det handlar om. Mesa inte.

Enligt uppgift ska de tre ryska MIG-31 befunnit sig i Estniskt luftrum i 12 minuter, och kommit relativt nära Tallin. På 12 minuter flyger denna typ av plan ca 100 km i låg marchfart, eller mer än avståndet mellan Tallin och Helsingfors.

Så om Estland och NATO tar det säkra för det osäkra så är det inte alls orimligt att skjuta ner planen "av misstag". Ryssland skulle knappast kunna klaga på detta. Nästa gång, gör detta för helvete.

Hur skulle Ryssland ha agerat om NATO-stridsplan flög några minuters avstånd från Moskva?
Citera
2025-09-19, 20:46
Medlem
oditnemeuxors avatar
Omni skriver att NATO-rådet ska sammanträda i början av nästa vecka. Man förstår verkligen allvaret i det här när rådet måste sammanträda direkt efter helgen.
Citera
2025-09-19, 20:48
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oditnemeuxor
Omni skriver att NATO-rådet ska sammanträda i början av nästa vecka. Man förstår verkligen allvaret i det här när rådet måste sammanträda direkt efter helgen.
Som vanligt är det bara teater.
Citera
2025-09-19, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Om det här upprepas hoppas jag NATO markerar på tydligast tänkbara sätt.

Att ett svenskt Gripen skjuter verkanseld och förvandlar kränkande flygföretag till metallskrot är ett sådant tydligt sätt. Det är det språket Kreml förstår. Att kalla upp ambassadörer och fördöma är lönlöst.

Andra länders krigsmakt ska ge fan i att kränka suveräna staters luftrum.

Håll gränsen!!
Varför kalla upp ambassadören? Stäng ambassaden och sänd hem spionen.
Citera
2025-09-19, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
https://www.youtube.com/watch?v=ONCt-_OL5l0
times radio.

Hur orkar ni lyssna på blajjet?

Börja försvara det ni anser är erat, annars fuck off.
Citera
2025-09-19, 20:49
Medlem
Citat:

Artikel 4 är otroligt cringe.
Citera
2025-09-19, 20:50
Medlem
Citat:

Att ett svenskt Gripen skjuter verkanseld och förvandlar kränkande flygföretag till metallskrot är ett sådant tydligt sätt. Det är det språket Kreml förstår. Att kalla upp ambassadörer och fördöma är lönlöst.

Håll gränsen!!

Gott så! Står 100% enig med dig om detta.

1) Det är absolut osannolikt att detta skulle vara ett "misstag" av Ryssland.
2) MIG-31'orna var så nära Tallin så att de hade kunnat beskjuta staden inom några minuter, och alltså 3 plan inne på Estniskt territorium.

Vad gör varje vaken försvarsmakt då? Skjuter ner hoten givetvis. Det är klart som korvspad.
Citera
2025-09-19, 20:51
Medlem
Citat:

Håll gränsen!!

OM? När det upprepas.
Citera
2025-09-19, 20:52
Avstängd
StojanVlatkovichs avatar
Hög tid för Nato att förbereda för krig.
Vi kan ju börja med internering/utvisning av alla potentiella femtekolonnare i allt från rysstroll på flashback till exilryssar.
Citera
Medlem
Dags att övriga natoländer tar efter Turkiet och skjuter ned ryska stridsflyg eller spaningsplan som inskränker på vårt territorium. Vi i Europa är sådana jävla mesar! Det är sjukt många händelser som Ryssland står bakom som bara låter sig passera.. Eller dom kallar upp en ambassadör och säger ajabaja..
Citera
Medlem
Citat:

Det är ju precis detta Ryssland vill uppnå, och visa. Ett NATO som är obeslutsamt, inte sätter hårt mot hårt, diskuterar, vrider och vänder.

Jag vågar påstå: Vill NATO behålla trovärdigheten gentemot den egna befolkningen så är det skarp stål och granater som gäller nästa gång. MIG'sen ska ligga på havets botten. Det finns inget annat.
Citera
2025-09-19, 20:55
Medlem
Tratten52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är ju precis detta Ryssland vill uppnå, och visa. Ett NATO som är obeslutsamt, inte sätter hårt mot hårt, diskuterar, vrider och vänder.

Jag vågar påstå: Vill NATO behålla trovärdigheten gentemot den egna befolkningen så är det skarp stål och granater som gäller nästa gång. MIG'sen ska ligga på havets botten. Det finns inget annat.

NATO styrs av ett gäng sinnesklena kärringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in