2025-09-19, 18:03
Medlem
SosseIslamisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Tillåter mig att svara i hans ställe.

Jag har arbetat och betalt skatt i ett helt liv. Njuter nu av frukten från mitt arbete, en förjävla pissig pension. Som tur är har jag sparat och investerat under större delen av mitt yrkesverksamma liv så jag lever gott och flott i alla fall. Kunde tom. pensionera mig vid 55år, 10 år tidigare än staten tänkt sig.

Tror TS har fel där, de kriminella babbarna vet mycket väl att de är oönskade här av vanligt folk, det är bara politikerna och batikhäxorna på SIF, Soc, Migrationsverket osv. som vill ha dem här.
Det skiter i att de är oönskade, de är här för att ta/stjäla så mycket de bara kan innan de dör gangstadöden. De föraktar oss för vi är svaga och ger dem allt de pekar på. I Sverige är det bara morot, ingen piska.

Ja, de grovt kriminella borde förstå att de inte är önskade av vanliga svenskar (förutom de du nämnde). Även om jag är tveksam till deras förmåga till att kunna tänka klart.

Om man ser på den stora gruppen som inte arbetar och vägrar bli en del av samhället, så verkar tacksamheten vara på minus. Svenskfientligheten verkar omfattande även i denna grupp.
Citera
2025-09-19, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grobil
Det mest intressanta är att om man kommer till ett nytt land som hjälper dig i din strävan att erhålla ett fritt liv i västvärlden.

Så kommer de att hata dig och allt vad du står för. De vill gärna döda dig också.
Hahaha vart fan får ni alt ifrån
Invandrare här och vill inte döda svenskar vad är det här hahahaa
Citera
2025-09-19, 18:24
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SosseIslamism
Hur kommer det sig?

Jag tror att allt det där bara finns i dit huvud. Precis som alla de där skötsamma invandrarna som du tror finns.

I verkligheten struntar de flesta invandrare fullständigt i om svenskarna vill ha dem här. De vet att svenskarnas politiker, till och med SD, aldrig kommer att skicka ut dem och alltid kommer släppa in fler av dem. Så varför skulle de bry sig om vad svenskarna tycker?
Citera
2025-09-19, 18:47
Medlem
SosseIslamisms avatar
Citat:
Tror TS har fel där, de kriminella babbarna vet mycket väl att de är oönskade här av vanligt folk

Förutom de kriminella så handlar tråden även om den stora gruppen som inte arbetar och lever på bidrag. Vad tror du om denna grupp då? Tror du att de lever i villfarelsen att de är önskade av gemene svensk?

Citat:
Många invandrare som kommer till Sverige verkar tro att de är en resurs för Sverige oavsett om de är grovt kriminella eller inte arbetar och lever på bidrag.
Citera
2025-09-19, 18:51
Medlem
SosseIslamisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Jag tror att allt det där bara finns i dit huvud. Precis som alla de där skötsamma invandrarna som du tror finns.

I verkligheten struntar de flesta invandrare fullständigt i om svenskarna vill ha dem här. De vet att svenskarnas politiker, till och med SD, aldrig kommer att skicka ut dem och alltid kommer släppa in fler av dem. Så varför skulle de bry sig om vad svenskarna tycker?

Självklart har det betydelse om man känner sig önskad eller inte. Tänk dig själv om du kommer till ett land och känner att du är oönskad. Visst fan har det betydelse. Frågan är var kommer deras svenskfientlighet ifrån? Är det för att de ställer för höga krav (vill ha serverad Porsche, blondiner osv utan motkrav) eller för att de känner sig oönskade? Eller hade de svenskfientligheten med sig i bagaget från början, dvs fientligheten till västvärlden, som är omfattande i deras egna hemländer. För mig är svaret uppenbart.
Citera
2025-09-19, 18:52
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDonuts
Vilka är "vi" vem pratar du för egentligen?
Du och resten av whitetrashet som skyller sin misär på invandrarna? haha
Ta och titta på våra tre tyngsta anstalter hur många där som har utländsk härkomst Vs. hur stor procent de utgör i samhället övrigt.

Titta på vilka som kan leva 10-20 år utan att lära sig svenska i Sverige, bidragsberoende efter 20år! Procentuellt är de en övervägande andel utlänningar.

Inga av ovanstående av ovanstående tror vi behöver eller vill ha dem här (Annat än politikerna och batikhäxorna) De enda som möjligen känner sig behövda är de flera hundra tusen pizzabagarna, bakfulla svenska ungar skulle ju svälta ihjäl utan deras heroiska insatts.
Citat:
Förutom de kriminella så handlar tråden även om den stora gruppen som inte arbetar och lever på bidrag. Vad tror du om denna grupp då? Tror du att de lever i villfarelsen att de är önskade av gemene svensk?
Se ovan.
Senast redigerad av Onanikrem 2025-09-19 kl. 18:54.
Citera
2025-09-19, 19:03
Medlem
SosseIslamisms avatar
Citat:
Ta och titta på våra tre tyngsta anstalter hur många där som har utländsk härkomst Vs. hur stor procent de utgör i samhället övrigt.

Titta på vilka som kan leva 10-20 år utan att lära sig svenska i Sverige, bidragsberoende efter 20år! Procentuellt är de en övervägande andel utlänningar.

Inga av ovanstående av ovanstående tror vi behöver eller vill ha dem här (Annat än politikerna och batikhäxorna) De enda som möjligen känner sig behövda är de flera hundra tusen pizzabagarna, bakfulla svenska ungar skulle ju svälta ihjäl utan deras heroiska insatts.

Citat:
De föraktar oss för vi är svaga och ger dem allt de pekar på. I Sverige är det bara morot, ingen piska, ingen motprestation. Bara få, aldrig ge.

Antagligen blir det en kombination av det hela på grund av det du skriver: att de ser det som en svaghet att vi ger dem en massa saker, och denna kontrast blir desto starkare ju mer svinaktiga de är. Det vill säga föraktet ökar ju mer de går emot våra lagar, regler och kultur. Det blir som en ond spiral. Resultatet blir ju som illusionen att vi vill ha dem här, och deras förakt mot oss ökar.
Citera
2025-09-19, 19:04
Avstängd
MrDonutss avatar
Citat:

Se ovan.

Det går nog selektivt välja ut 3 andra fängelser med majoritet etniskt svenska fångar (ex. pedofil fängelset i Norrtälje), likt man kan dra en jämförelse att SD har flesta dömda politiker i sitt parti.
Din statistik är bara propaganda. Du är som ett dåligt kassettband som går på repet.

Men wow du har jobbat tills du blev 55.. ärligt tror jag inte du är en dag över 30 och inte arbetat mer än 1 år, resten som en bidragsparasit.
Senast redigerad av MrDonuts 2025-09-19 kl. 19:07.
Citera
2025-09-19, 19:13
Avstängd
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDonuts
Det går nog selektivt välja ut 3 andra fängelser med majoritet etniskt svenska fångar (ex. pedofil fängelset i Norrtälje), likt man kan dra en jämförelse att SD har flesta dömda politiker i sitt parti.
Din statistik är bara propaganda. Du är som ett dåligt kassettband som går på repet.

Men wow du har jobbat tills du blev 55.. ärligt tror jag inte du är en dag över 30 och inte arbetat mer än 1 år, resten som en bidragsparasit.

vilka fängelser har majoritet etniska svenskar?
Citera
2025-09-19, 19:17
Avstängd
MrDonutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
vilka fängelser har majoritet etniska svenskar?

Förlåt, finns inga etniska svenskar i fängelse. De är alla 15% Irländare, WT eller psyksjuka.
Jag hade fel, jag står för det...
Citera
2025-09-19, 19:17
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Många invandrare som kommer till Sverige verkar tro att de är en resurs för Sverige oavsett om de är grovt kriminella eller inte arbetar och lever på bidrag.

De verkar tro att de flesta svenskar vill ha dem här oavsett om de är grovt kriminella, att vi svenskar ska buga och bocka för dem och vara tacksamma oavsett om de missköter sig?

Detta feltänk verkar vara omfattande och de lever i en villfarelse att svenskar är elaka om vi mot förmodan ställer lite krav på dem, och där börjar deras svenskfientliga tänkande gro, i kombination med att de kräver att vi svenskar ska ändra oss för dem, och inte tvärtom.

Självklart finns det även många invandrare som sköter sig och är en resurs. Dessa måste vara förbannade på de som inte sköter sig.

Varför verkar detta så vanligt att många verkar ha ett enormt ego, att de tror de är gjorda av guld, oavsett hur illa de beter sig.

Även att när illusionen brister när vi svenskar inte serverar dem den nyaste Teslan och Porschen, blondiner och lyxhus, börjar deras svenskfientlighet gro istället. Många verkar ha enorma krav utan någon motprestation alls.

Hur kommer det sig?

Måste erkänna att de invandrare jag pratat med (vilket är en hel del), har varit smärtsamt medvetna om att de är en belastning för samhället.
Det där snacket om att "invandrarna behövs" hör man mest från vita kvinnor och politiker.
Citera
2025-09-19, 19:23
Moderator
OYs avatar
Citat:

De verkar tro att de flesta svenskar vill ha dem här oavsett om de är grovt kriminella, att vi svenskar ska buga och bocka för dem och vara tacksamma oavsett om de missköter sig?

Detta feltänk verkar vara omfattande och de lever i en villfarelse att svenskar är elaka om vi mot förmodan ställer lite krav på dem, och där börjar deras svenskfientliga tänkande gro, i kombination med att de kräver att vi svenskar ska ändra oss för dem, och inte tvärtom.

Självklart finns det även många invandrare som sköter sig och är en resurs. Dessa måste vara förbannade på de som inte sköter sig.

Varför verkar detta så vanligt att många verkar ha ett enormt ego, att de tror de är gjorda av guld, oavsett hur illa de beter sig.

Även att när illusionen brister när vi svenskar inte serverar dem den nyaste Teslan och Porschen, blondiner och lyxhus, börjar deras svenskfientlighet gro istället. Många verkar ha enorma krav utan någon motprestation alls.

Hur kommer det sig?

Det är ingen illusion, de har uppfattat saken så som det är.

De flesta svenskar vill uppenbarligen ha dom här annars skulle de röstat på alternativ som förhindrat att de kom in i landet och som sett till att de utvisas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in