2025-09-19, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aMember99
Hur ska de veta att jag har tillgångar. De vet inte att plånboken är min. Jag kan ha köpt en cykel eller mat för krypton.
Jag berörde inte bevisningen, utan utgick från fallet att det går att bevisa.

Men du har fel när du säger att de måste kunna bevisa saker till 100%. Det beviskravet finns inte någonstans. Inte ens i straffrätten där kravet är "bortom allt rimligt tvivel".
Citera
2025-09-19, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Och dessa saker har du köpt från en och samma person eftersom du har skickat alla krypto till en plånbok, men du kan inte på något sätt styrka vad du har köpt, inga kvitton, ingen cykel och vem säljer mat på det sättet? Du borde förstå hur löjligt det låter. Det är uppenbart hur det ligger till och det räcker.

Inte alls samma plånbok. Det går att ha flera vet du. Det spelar verkligen ingen roll vad de tror. Det måste gå att leda i bevis också.
Citera
2025-09-19, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Jag berörde inte bevisningen, utan utgick från fallet att det går att bevisa.

Men du har fel när du säger att de måste kunna bevisa saker till 100%. Det beviskravet finns inte någonstans. Inte ens i straffrätten där kravet är "bortom allt rimligt tvivel".

Det går inte bevisa, eftersom plånböcker är anonyma.
Citera
2025-09-19, 13:17
Medlem
Citat:
Det går inte bevisa, eftersom plånböcker är anonyma.
Får jag fråga vad din poäng med den här tråden är?
Citera
2025-09-19, 13:20
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Inte alls samma plånbok. Det går att ha flera vet du. Det spelar verkligen ingen roll vad de tror. Det måste gå att leda i bevis också.

Du förstår verkligen inte beviskraven, det krävs aldrig bevis till 100%. Du har en skyldighet att styrka din sak också, detsamma gäller mot skatteverket.
Citera
2025-09-19, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Får jag fråga vad din poäng med den här tråden är?

Samma som övriga har.
Citera
2025-09-19, 13:21
Medlem
Citat:
Du förstår verkligen inte beviskraven, det krävs aldrig bevis till 100%. Du har en skyldighet att styrka din sak också, detsamma gäller mot skatteverket.

I det här fallet inte ens 1 procent, så där går de bet.
Citera
2025-09-19, 13:25
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
I det här fallet inte ens 1 procent, så där går de bet.

Nej när du inte kan styrka varför du har skickat krypto till denna plånbok är sannolikheten 99% att det är din. Det räcker och bli över för att utgå från att det är din.

Du måste kunna styrka varför du har skickat krypto till olika wallets. Banker kan t.o.m.frysa dina pengar på en ren misstanke trots att sannolikheten för brott är bara 1%.
Citera
2025-09-19, 13:28
Medlem
Citat:
Nej när du inte kan styrka varför du har skickat krypto till denna plånbok är sannolikheten 99% att det är din. Det räcker och bli över för att utgå från att det är din.

Du måste kunna styrka varför du har skickat krypto till olika wallets. Banker kan t.o.m.frysa dina pengar på en ren misstanke trots att sannolikheten för brott är bara 1%.

Jag har inte gjort något fel. Jag får inte mer pengar än andra bidragstagare, så att jag använder en del av bidraget till att köpa krypto är inget som de skall dra in bidraget för. Kom ihåg att det finns de som super upp pengarna.
Citera
2025-09-19, 13:30
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Jag har inte gjort något fel. Jag får inte mer pengar än andra bidragstagare, så att jag använder en del av bidraget till att köpa krypto är inget som de skall dra in bidraget för. Kom ihåg att det finns de som super upp pengarna.

Varför är du orolig för att de får kännedom om dina krypto då?
Citera
2025-09-19, 13:31
Medlem
Citat:
Varför är du orolig för att de får kännedom om dina krypto då?

För att de eventuellt ser det som en inkomst. Jag anser att jag inte har gjort något fel, men det kanske inte de gör.
Citera
2025-09-19, 13:32
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
För att de eventuellt ser det som en inkomst. Jag anser att jag inte har gjort något fel, men det kanske inte de gör.

Med andra ord så inser du att det kan ha betydelse, tvärtom mot vad du påstod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in