2025-09-20, 13:00
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 991ESS
Visst är det så, klokt sagt. Har man standards som var självklara för 50 år sedan blir det dock närapå omöjligt att hitta en lämplig kvinna som är värd ens uppoffring. Du uppstår istället, vad kan jag blunda för, eller ska jag leva ensam... vilka könssjukdomar är ok att hon bär på. Hur många tidigare aborter är rimligt. Vad i denna persons historia tyder på att hon är pålitlig.. Har hon värderingar som gör henne till en bra mor eller kommer hon försöka klä min eventuella son i klänningar, vill hon hellre till jobbet eller vara en mor, osv osv..

Med tanke på utbudet blir det ganska snabbt orimligt att ha några krav.

Ja, har man kommit över en punkt där man är över 30 år utan en fast partner/gift med barn så är det antagligen av en anledning. Man får erkänna sig besegrad helt enkelt.
Sen får man lära sig att leva ensam.
Jag är kvinna över 30 och jag erkänner mig besegrad. Jag söker inte längre efter någon utan jobbar på att acceptera min situation. Alla människor var inte menade att ha familj eller relation. Om du accepterar det så lovar jag dig att det kommer kännas bättre.
Citera
2025-09-20, 13:02
Medlem
Pripps0.0s avatar
Att sheama kvinnor som har krav verkar inte vara en big deal?
Citera
2025-09-20, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Kvinnor är sexuellt selektiva av sin natur och har relativt kort fertil period i livet, men lång tid då hon är havande. Och riskerar liv, kropp och hälsa vid graviditet och förlossning. Hon behöver därmed ställa höga krav på den som hon kanske ska alstra barn med.

Män kan i princip göra 100 kvinnor gravida under samma månad. Han riskerar inte liv, kropp och hälsa vid graviditet. Det är inte lika stora risker han tar, när han inte är så selektiv av sig. Även om han också givetvis behöver vara selektiv för att få en bra mor till sin avkomma.

Men utifrån de biologiska skillnaderna mellan könen. Så är det fullt rimligt att kvinnor ställer höga krav på män. Men samtidigt irriterar sig på när män ställer höga krav på kvinnor och därmed aldrig kommer till skott med kvinnan (det vill säga slösar med kvinnans reproduktiva år).

Handlar inte om dubbelmoral. Utan handlar om biologiska skillnader. Läs vad jag skrivit här ovan till Jeff.

Det är bara det att män inte gör 100 kvinnor gravida under samma månad nuförtiden.
Du kan inte applicera det resonemanget på en moderns kvinna värderingar?

Det du förespråkar är att män ska vara gammeldags i sitt levanadssätt medans kvinnorna ska få vara moderna.
Det du förespråkat har lett till att vi har rekordhög barnlösa 30+ kvinnor i väst 2025.
Knappast mäns fel.
Citera
2025-09-20, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Både kvinnor och män är fria att ha hur höga krav som helst på en person för att bli tillsammans med den. Om de inte hittar en person som motsvarar kraven och som samtidigt är intresserad av kravställaren så är det upp till kravställaren att antingen förbli singel eller sänka kraven.

Den största skillnad jag märker mellan könens kravställningar är att kvinnor oftast säger vad hon vill ha eller inte ha hos SIN man, medan mäns kravställning oftare omfattar kvinnor som grupp, och det är ofta DET som kvinnor protesterar mot.

Jämför:
”Jag vill ha en man som är så här och ser ut så här.”
med
”Kvinnor ska vara så och se ut så, kvinnor som gör si är inte bra och kvinnor som gör så är inte bra, kvinnor över en viss vikt är inte bra och kvinnor över en viss ålder är inte bra, och kvinnor som haft sex är inte bra och kvinnor som har barn är inte bra.”

Förstår verkligen inte vitsen med det sistnämnda sättet att uttrycka sig, varför neggq de man inte vill ha?

Jo, du är nog något på spåren här.

Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Det är bara det att män inte gör 100 kvinnor gravida under samma månad nuförtiden.
Du kan inte applicera det resonemanget på en moderns kvinna värderingar?

Det du förespråkar är att män ska vara gammeldags i sitt levanadssätt medans kvinnorna ska få vara moderna.
Det du förespråkat har lett till att vi har rekordhög barnlösa 30+ kvinnor i väst 2025.
Knappast mäns fel.

Kvinnor är av naturen sexuellt selektiva. Det är alltså inget modernt påfund. De har alltid varit det. Men nu slipper de iaf i väst tvingas gifta sig med någon de inte är attraherade av. Nu får de gå efter vem de blir attraherade av. Och de kommer ställa krav. För det är kvinnor som riskerar liv, kropp och hälsa vid graviditet.

Män är av naturen, inte lika sexuellt selektiva. Så uppfyller han inte kraven hos 95 av de kvinnor han vill ha. Så står där 5 åter, som vill ha honom. Och som han också vill ha eller iaf "kan tänka sig".

Men skulle han då börja ställa en massa krav på dessa 5 och nobba dem alla. Fast han egentligen kan tänka sig dem. Då beter han sig inte längre som en man. Då beter han sig som en sexuellt selektiv kvinna som riskerar liv, kropp och hälsa vid barnalstrande. Och han kommer förmodligen bli shaemad av en och annan för att han beter sig som en sexuellt selektiv kvinna.

Blev det tydligare så?

Läs i övrigt Neverhesitates svar. Hon är nog något på spåret.
Citera
2025-09-20, 15:16
Medlem
Citat:

Kvinnor är av naturen sexuellt selektiva. Det är alltså inget modernt påfund. De har alltid varit det. Men nu slipper de iaf i väst tvingas gifta sig med någon de inte är attraherade av. Nu får de gå efter vem de blir attraherade av. Och de kommer ställa krav. För det är kvinnor som riskerar liv, kropp och hälsa vid graviditet.

Män är av naturen, inte lika sexuellt selektiva. Så uppfyller han inte kraven hos 95 av de kvinnor han vill ha. Så står där 5 åter, som vill ha honom. Och som han också vill ha eller iaf "kan tänka sig".

Men skulle han då börja ställa en massa krav på dessa 5 och nobba dem alla. Fast han egentligen kan tänka sig dem. Då beter han sig inte längre som en man. Då beter han sig som en sexuellt selektiv kvinna som riskerar liv, kropp och hälsa vid barnalstrande. Och han kommer förmodligen bli shaemad av en och annan för att han beter sig som en sexuellt selektiv kvinna.

Blev det tydligare så?

Det är ingen som påstår att kvinnor inte ska vara selektiva..
Det som påstås är att kvinnor HAR BLIVIT för selektiva och spelar oftast i klasser de inte tillhör för att de har sett det på tiktok.
Citera
2025-09-20, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Det är ingen som påstår att kvinnor inte ska vara selektiva..
Det som påstås är att kvinnor HAR BLIVIT för selektiva och spelar oftast i klasser de inte tillhör för att de har sett det på tiktok.

Klasser de inte tillhör?

Kvinnor väljer efter attraktion. Känner de ingen attraktion, väljer de bort den mannen. Vilket är vettigt gjort. De ska givetvis inte riskera liv, kropp och hälsa för en man de inte ens känner attraktion för.

Men blir lite märkligt när män är attraherade av en kvinna, men ändå börjar ställa krav på henne. Som vore han en sexuellt selektiv kvinna som inte ens nöjde sig med att känna attraktion.
Citera
2025-09-20, 17:10
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscularTension
Du måste vara jävligt fet och sitta ensam i mammas källare utan jobb, trots att du har passerat dödhalvan. Annars hade folk inte reagerat så starkt med hat på ditt uttalande.

Tror du är förvirrad. Bara du och hästballemannen har svarat mig.
Du förväxlar mig med TS.

Jag har magrutor och lätt för kvinnor. TS har ändå rätt i att det han påstår om krav.
Citera
2025-09-20, 17:44
Medlem
Citat:

Blev det tydligare så?

Jo vi som har fått ligga mycket är sexuellt selektiva. Visst att män kan tänka med kuken, men återkommer han inte eller om han inte hör av sig efter ett par ligg så har han ångest.

Det är därför inte tex nätdaeting fungerar så bra. Kvinnan får hybris av alla män och väljer män över sin liga. Jag klandrar dem inte hade troligtvis själv fått hybris i deras situation. Men när män tänker med kuken så vill han ligga , sedan mår han dåligt och får ångest och hon mår dåligt över att ingen vill ha henne i längden.
Så många kvinnor skulle behöva att välja män som inte är så heta för att få till det i längden, visst att de inte skulle tända så mycket på dem.

Men det är då det antagligen skulle fungera bäst i längden
Citera
2025-09-20, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Jo vi som har fått ligga mycket är sexuellt selektiva. Visst att män kan tänka med kuken, men återkommer han inte eller om han inte hör av sig efter ett par ligg så har han ångest.

Det är därför inte tex nätdaeting fungerar så bra. Kvinnan får hybris av alla män och väljer män över sin liga. Jag klandrar dem inte hade troligtvis själv fått hybris i deras situation. Men när män tänker med kuken så vill han ligga , sedan mår han dåligt och får ångest och hon mår dåligt över att ingen vill ha henne i längden.
Så många kvinnor skulle behöva att välja män som inte är så heta för att få till det i längden, visst att de inte skulle tända så mycket på dem.

Men det är då det antagligen skulle fungera bäst i längden

Du blandar ihop manlig och kvinnlig sexualitet.

- Män kan få hybris om de får ligga med den ena snyggare kvinnan än den andra snyggingen.

- Kvinnor är sexuellt selektiva och vill helst kvarstanna med en man hon är attraherad av och intresserad av. Hon är då inte intresserad av att fortsätta leta efter en bra man. Hon har ju hittat en! Men om han dumpar henne (för att han har hybris och vill ha snyggare och snyggare kvinnor samt ångest för att han låg med henne, som inte höll måttet i hans ögon). Så blir hon så illa tvungen att leta vidare. Och hon kommer fortsatt vara sexuellt selektiv. Vilket i sig kan innebära att hon åter väljer män som är snyggare etc än henne själv.

Kvinnor har alltså inte hybris. Utan det är deras sexuellt selektiva sida som feltolkas som att de "har hybris över sitt eget värde och ställer för höga krav". Kvinnor feltolkas alltså.

Och kvinnor ska ställa höga krav, det ingår i deras av naturen sexuella selektivitet. För även om mannen är snyggare etc än henne. Så är det hon som ska riskera liv, kropp och hälsa för att föda hans barn... Hon tar en större risk än vad mannen gör.

Ställer mannen en massa krav, så beter han sig mer som en sexuellt selektiv kvinna än som en man... Och vissa shaemar ju män som beter sig som kvinnor.
Citera
2025-09-20, 19:16
Medlem
Citat:
Du blandar ihop manlig och kvinnlig sexualitet.

- Män kan få hybris om de får ligga med den ena snyggare kvinnan än den andra snyggingen.

- Kvinnor är sexuellt selektiva och vill helst kvarstanna med en man hon är attraherad av och intresserad av. Hon är då inte intresserad av att fortsätta leta efter en bra man. Hon har ju hittat en! Men om han dumpar henne (för att han har hybris och vill ha snyggare och snyggare kvinnor samt ångest för att han låg med henne, som inte höll måttet i hans ögon). Så blir hon så illa tvungen att leta vidare. Och hon kommer fortsatt vara sexuellt selektiv. Vilket i sig kan innebära att hon åter väljer män som är snyggare etc än henne själv.

Kvinnor har alltså inte hybris. Utan det är deras sexuellt selektiva sida som feltolkas som att de "har hybris över sitt eget värde och ställer för höga krav". Kvinnor feltolkas alltså.

Och kvinnor ska ställa höga krav, det ingår i deras av naturen sexuella selektivitet. För även om mannen är snyggare etc än henne. Så är det hon som ska riskera liv, kropp och hälsa för att föda hans barn... Hon tar en större risk än vad mannen gör.

Ställer mannen en massa krav, så beter han sig mer som en sexuellt selektiv kvinna än som en man... Och vissa shaemar ju män som beter sig som kvinnor.

Det verkar som att du är fördomsfull eller bara känner konstiga kvinnor.
Självklart så kan en kvinna tänka logiskt och inse att någon är över hennes liga om det nu inte bara handlar om sex.
De kvinnor som jag vet om som har hybris kan inte ens få barn och då handlar det mest om dåligt omdöme och om fåfänga.
De få ggr man har fått ragg av någon som är alldeles för ung och snygg så är jag helt hundra på att dom bara vill ligga, är även säker på att de inte vill ha barn med mig
Citera
2025-09-20, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Det verkar som att du är fördomsfull eller bara känner konstiga kvinnor.
Självklart så kan en kvinna tänka logiskt och inse att någon är över hennes liga om det nu inte bara handlar om sex.
De kvinnor som jag vet om som har hybris kan inte ens få barn och då handlar det mest om dåligt omdöme och om fåfänga.
De få ggr man har fått ragg av någon som är alldeles för ung och snygg så är jag helt hundra på att dom bara vill ligga, är även säker på att de inte vill ha barn med mig

Men folk attraheras av dem de attraheras av. De attraheras ju inte utifrån hur de själva ser ut etc.

Tex. Om Arne är ful, så kommer han ju fortsatt attraheras av snygga kvinnor. Det är ju ibte så att han helt magiskt börjar tända på fula kvinnor.

Och så är det ju för kvinnor också.
Citera
2025-09-20, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Okej, då tar vi frågan igen:

Kan du beskriva exakt hur det går till när en man blir "shamead" för något liknande?

Är det någon som ringer upp dig och säger att du är för kräsen? Är det någon som skriver till dig på messenger typ "Du ska inte ha en massa krav!"?

Vet du, jag tror att den där "kortslutning" är mest någon sorts fantasi du har, när du ligger på natten på mer täcket uppdraget till hakan och tänker "Fy fan tjejer har såna jävla krav asså! LOVAR att det skulle få spelet totalt om JAG ställde lite krav!". Det är i ditt huvud bara.

Sedan är det klar att om du skriver någonstans offentligt om hur du vill att en kvinna ska vara, så kommer du provocera kvinnor. När jag läser inlägg om vilka krav/önskemål kvinnor har på män, så är den omedelbara reaktionen förstås ilska och irritation, eftersom jag då känner mig avvisad och ratad. Men sitter man och läser sånt, så har man ju valt det själv.

Har du någonsin lyckats avvisa en kvinna utan att bli kallad bög? För det har då aldrig jag lyckats med...

Det är väl inte konstigt om kvinnor använder shame iom att "kvinnligt våld" är just ryktesspridning och attacker på folks anseende.

Räcker att säga att man inte är intresserade av promeskiösa kvinnor så får man massa "oj vad osäker du måste vara" efter sig.

Och nej, jag är inte tillräckligt social osmidig för att säga just det IRL. Men det spelar knappt någon roll vilken preferens en man har, alla försök att uttrycka preferenser leder till att feministerna går i taket.

Självklart händer det mest online eftersom inga vettiga människor umgås med feminister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in