2025-09-19, 11:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Att be någon att bara realistiskt är inte att skambelägga.
Om jag rekommenderar någon för deras egna bästa att spela i samma liga så hjälper jag den.

Det är som jag sagt till dig.
Vissa kvinnor får för sig att bara för att de har haft ett ONS med en kille av högre värde att de förtjänar att bilda en relation med en sådan.
Det är två helt olika saker.

Jag har själv stött på kvinnor som sålt in sig på ett sätt sedan helt plötsligt ändrat casual till seriöst så fort de trodde att jag var investerad i de. Det är inte så det fungerar.
Jaha, men det är inte vad jag diskuterade här. Läs vad jag skrev i slutet igen så får du en bra hint om vad jag diskuterar. Alla kvinnor skambeläggs hur de än gör 😂. Och även din bitterhet lyser igenom.

Jag skiter väl i hur sådana kvinnor (som du definierar) resonerar och gör.
Citera
2025-09-19, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDahmer
Är det bara jag som märker att det är accepterat/normaliserat med kvinnor som ställer skyhöga krav på män, men när en man ställer sina krav så blir det ett jävla liv? Det finns ex.vis en del singelgrupper på facebook där kvinnor dagligen lägger upp 10 sidors långa kravlistor på män & ingen rynkar på pannan.

Män lägger sällan upp såna kravlistor, men om någon väl gör det så blir han shame:ad till max av kvinnor OCH män (vilket jag tycker är jävligt skumt). Varför denna dubbelmoral? Är det så att man förväntar sig att män ska vara desperata och acceptera allt?

Hur många trådar behöver ni egentligen för att den berömda poletten ska trilla ner? En i veckan verkar inte räcka.
Citera
2025-09-19, 12:54
Medlem
Bassplays avatar
Bara dubbelstandard som kvinnor är expert på.

Stå på dig!
Citera
2025-09-19, 13:49
Medlem
Både kvinnor och män är fria att ha hur höga krav som helst på en person för att bli tillsammans med den. Om de inte hittar en person som motsvarar kraven och som samtidigt är intresserad av kravställaren så är det upp till kravställaren att antingen förbli singel eller sänka kraven.

Den största skillnad jag märker mellan könens kravställningar är att kvinnor oftast säger vad hon vill ha eller inte ha hos SIN man, medan mäns kravställning oftare omfattar kvinnor som grupp, och det är ofta DET som kvinnor protesterar mot.

Jämför:
”Jag vill ha en man som är så här och ser ut så här.”
med
”Kvinnor ska vara så och se ut så, kvinnor som gör si är inte bra och kvinnor som gör så är inte bra, kvinnor över en viss vikt är inte bra och kvinnor över en viss ålder är inte bra, och kvinnor som haft sex är inte bra och kvinnor som har barn är inte bra.”

Förstår verkligen inte vitsen med det sistnämnda sättet att uttrycka sig, varför neggq de man inte vill ha?
Citera
2025-09-19, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Både kvinnor och män är fria att ha hur höga krav som helst på en person för att bli tillsammans med den. Om de inte hittar en person som motsvarar kraven och som samtidigt är intresserad av kravställaren så är det upp till kravställaren att antingen förbli singel eller sänka kraven.

Den största skillnad jag märker mellan könens kravställningar är att kvinnor oftast säger vad hon vill ha eller inte ha hos SIN man, medan mäns kravställning oftare omfattar kvinnor som grupp, och det är ofta DET som kvinnor protesterar mot.

Jämför:
”Jag vill ha en man som är så här och ser ut så här.”
med
”Kvinnor ska vara så och se ut så, kvinnor som gör si är inte bra och kvinnor som gör så är inte bra, kvinnor över en viss vikt är inte bra och kvinnor över en viss ålder är inte bra, och kvinnor som haft sex är inte bra och kvinnor som har barn är inte bra.”

Förstår verkligen inte vitsen med det sistnämnda sättet att uttrycka sig, varför neggq de man inte vill ha?

Tycker att det är klockrent att skriva i detalj om man vill ha & INTE vill ha så att det inte uppstår en massa missförstånd senare.
Citera
2025-09-19, 14:25
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Är det bara jag som märker att det är accepterat/normaliserat med kvinnor som ställer skyhöga krav på män, men när en man ställer sina krav så blir det ett jävla liv? Det finns ex.vis en del singelgrupper på facebook där kvinnor dagligen lägger upp 10 sidors långa kravlistor på män & ingen rynkar på pannan.

Män lägger sällan upp såna kravlistor, men om någon väl gör det så blir han shame:ad till max av kvinnor OCH män (vilket jag tycker är jävligt skumt). Varför denna dubbelmoral? Är det så att man förväntar sig att män ska vara desperata och acceptera allt?

Du verkar isåfall se det du vill se. Dessa singelgrupper på Facebook har dykt upp i mitt flöde också och enligt mina observationer är det snarare tvärtom.
Majoriteten på dom sidorna är män som dessutom blir extremt kränkta när dom inte når upp till ”kraven”, då måste det alltid kommenteras i stil med ”-Lycka till med dom kraven!
Citera
2025-09-19, 14:29
Medlem
Citat:
Tycker att det är klockrent att skriva i detalj om man vill ha & INTE vill ha så att det inte uppstår en massa missförstånd senare.
När det gäller den kvinna DU vill ha ja, men det oförståeliga många män gör är att säga hur kvinnor som grupp ska vara och se ut, och ondgöra sig över när kvinnor inte motsvarar det den mannen vill ha.
Citera
2025-09-19, 15:38
Medlem
halaltarzans avatar
Roligt att TS verkar ge sig på kvinnor generellt nu, förut var det väl bara svenskor som var åt helvete. Vad har hänt?
Citera
2025-09-19, 15:42
Medlem
Det tragiska är att dessa kvinnor som lägger upp sådana kravlistor på singelsidor ändå får tusen likes och kommentarer från kåta och desperata män.
Om män kunde ha lite mer integritet och stolthet så kanske dessa kvinnor tas ner på jorden.
Men så länge det finns högvis med män som tar allt som har två ben och en pussy så kommer dessa kvinnor fortsätta att leva i en fantasivärld.
Citera
2025-09-19, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Roligt att TS verkar ge sig på kvinnor generellt nu, förut var det väl bara svenskor som var åt helvete. Vad har hänt?

På vilket sätt "ger jag mig på kvinnor" i det här inlägget? Är du en av dessa kvinnor som tråden handlar om tro?
Citera
2025-09-19, 15:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mrstardust
Det tragiska är att dessa kvinnor som lägger upp sådana kravlistor på singelsidor ändå får tusen likes och kommentarer från kåta och desperata män.
Om män kunde ha lite mer integritet och stolthet så kanske dessa kvinnor tas ner på jorden.
Men så länge det finns högvis med män som tar allt som har två ben och en pussy så kommer dessa kvinnor fortsätta att leva i en fantasivärld.
Tanken har aldrig slagit dig att de bara skriver så på dejtingsidor för att på riktigt kunna sålla bort de mest ointressanta männen? Av tusen likes blir det ju en hel del som inte är ens typ…
Citera
2025-09-19, 16:04
Bannlyst
Citat:

Innan du konstaterar detta till ett faktum kan du väl börja med att bevisa att det är så här.

Att kvinnor har ett tiotal krav (vilket jag tolkar ditt ”tiotals sidor” som) är inget konstigt eller förvånande. Kanske det rent av beror på att de blir överösta av män på sådana sidor, och behöver sålla bort de mest ointressanta…? Och lägg upp ett exempel där en man har publicerat en kravlista som har fått kvinnor att rage:A och shame:a honom. Glöm inte att censurera namn och profilbilder.

Obs att män också ”shame:ar” kvinnor som har minsta lilla självklara och högst tänkbara kravet på de som skriver. Om du kan lägga upp exempel så återkommer jag med exempel på det, om du inte tror mig…

Kan du inte lägga upp något ex. är det bara helt ovetenskapligt gnäll du kommer med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in