Citat:
Ursprungligen postat av
JeffDahmer
Är det bara jag som märker att det är accepterat/normaliserat med kvinnor som ställer skyhöga krav på män, men när en man ställer sina krav så blir det ett jävla liv? Det finns ex.vis en del singelgrupper på facebook där kvinnor dagligen lägger upp 10 sidors långa kravlistor på män & ingen rynkar på pannan.
Män lägger sällan upp såna kravlistor, men om någon väl gör det så blir han shame:ad till max av kvinnor OCH män (vilket jag tycker är jävligt skumt). Varför denna dubbelmoral? Är det så att man förväntar sig att män ska vara desperata och acceptera allt?
Innan du konstaterar detta till ett faktum kan du väl börja med att bevisa att det är så här.
Att kvinnor har ett tiotal krav (vilket jag tolkar ditt ”tiotals sidor” som) är inget konstigt eller förvånande. Kanske det rent av beror på att de blir överösta av män på sådana sidor, och behöver sålla bort de mest ointressanta…? Och lägg upp ett exempel där en man har publicerat en kravlista som har fått kvinnor att rage:A och shame:a honom. Glöm inte att censurera namn och profilbilder.
Obs att män också ”shame:ar” kvinnor som har minsta lilla självklara och högst tänkbara kravet på de som skriver. Om du kan lägga upp exempel så återkommer jag med exempel på det, om du inte tror mig…
Kan du inte lägga upp något ex. är det bara helt ovetenskapligt
gnäll du kommer med.