• 1
  • 2
2025-09-19, 11:41
Medlem
Krappfiskarns avatar
Jag känner en som gör reklam för liknande produkt Maxulin (same shit, different name) och vet att personen inte använder det så mycket som denne hävdar. Låt oss också säga att han använder andra produkter för att hålla sig pigg och fräsch (ingen doping såvitt jag vet).

Du kan nog köpa de viktigaste ämnena separat i bulk och blanda själv, till betydligt billigare pris.
Citera
2025-09-19, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Detta medel verkar ineffektivt. Det är bättre att gå in på det man verkligen behöver.

Jag är ålderspensionär men tränar stenhårt var tredje dag. På morgonen tar jag till vatten en tablett taurin 500 mg även om vissa utredningar säger det kan främja cancerceller. Det får man motverka med andra näringsämnen.

Tillsammans med frukosten tar jag 25 mg zink ( den sort som innehåller flera zinkföreningar).

Till kvällsmaten tar jag magnesium i låg dos.

Min sömn har blivit något bättre men kosten är inte tillräckligt bra. Jag vill helst gå ut och äta stora buffeer vid dagens lunch men det blir tyvärr att jag och frun mixtrar ihop en dagens lunch för det mesta. Idag får jag i alla fall lite spenat. Till lunchen hemma dricker jag ren granatäpplejuice och varje dag äter jag någon frukt.
Den ost jag äter till mackan på kvällen skall vi inte förrakta, där finns vissa B-vitaminer. D-vitamin behöver inte intas, folk är lurade, det räcker att vara ute i solen då och då.
Det är också stor reklam kring "Maxulin" men det är onödigt.

Det hade varit kul att höra din reaktion på om du under en hel månad bara åt sådant din kropp var designad för. Du får gärna äta oxfilé varje dag, bara du äter som du borde. Vissa får en stor aha upplevelse. Mina resultat i gymmet var bra innan men när jag slutade med att äta ca 20-30‰ fel varje dag så jobbar kroppen enbart med bra grejer och det märktes tydligt även på så kort tid som 2-3 månader.
Anledningen att jag undrar är för att det fungerar tvärtom. Vi blir oftast inte "sjuka" av det vi inte äter utan av det vi äter. Så att äta ännu mer kosttillskott i form av detta hopkok kommer inte hjälpa ett dugg.
Senast redigerad av JohnWicks 2025-09-19 kl. 13:21.
Citera
2025-09-19, 16:23
Medlem
Mannen bakom Manclear

---

Sammanställning – Johan Andersson, Sundsvall

År Bolag/Varumärke Händelse

2003 United Care Förlust ca 8 mkr.
2004 – Farmett Läkemedel AB stämmer Johan Andersson.

2005 United Care Sålt till norskt bolag för ca 130 mkr.
2005 Macronova Stäms av Miss Universum (Yvonne Ryding) i varumärkestvist.
2009 Datura Trading Stäms av Team Shakti AB (spikmattor).
2009–10 Datura Trading Säljer ”Yantramattan”, över 500 000 exemplar.
2011–12 Datura Trading KO kritiserar vilseledande reklam för träningsprodukter.
2011–12 Datura Trading Tullverket kräver 607 533 kr för olaglig import (värde ca 3,5 mkr).
2013 Attract AB Elsäkerhetsverket beslutar om säljstopp för promenadband.
2014 Attract Sweden Bolaget går i konkurs.
2017 Cura of Sweden Grundas, lanserar tyngdtäcken.
2021 Cura of Sweden Riskkapitalbolaget Verdane blir delägare.
2022 Cura of Sweden Felräkning – underskott ca 71 mkr (mot förväntade −3,5 mkr).
2023 Cura of Sweden Rekonstruktion beviljas (Sundsvalls tingsrätt).
2025-01 Cura of Sweden Ansöker om konkurs (12 anställda berörs).
2025-01 Cura of Sweden Venture Design (stödda av eEquity) köper tillgångarna
---
https://www.resume.se/marknadsforing...-vilseledande/

Mönster i bolagshistoriken

Återkommande tvister: flera stämningar (Farmett, Miss Universum, Shakti).

Myndighetsingripanden: KO, Tullverket, Elsäkerhetsverket.

Snabba kast: bolag med stark tillväxt som snabbt kollapsar eller säljs.

Senaste åren: Cura of Sweden blev den största satsningen – men slutade i konkurs 2025, trots riskkapital och uppmärksamhet.
Senast redigerad av Smileyface7305 2025-09-19 kl. 16:28. Anledning: Mer info
Citera
2025-09-19, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Det hade varit kul att höra din reaktion på om du under en hel månad bara åt sådant din kropp var designad för. Du får gärna äta oxfilé varje dag, bara du äter som du borde. Vissa får en stor aha upplevelse. Mina resultat i gymmet var bra innan men när jag slutade med att äta ca 20-30‰ fel varje dag så jobbar kroppen enbart med bra grejer och det märktes tydligt även på så kort tid som 2-3 månader.
Anledningen att jag undrar är för att det fungerar tvärtom. Vi blir oftast inte "sjuka" av det vi inte äter utan av det vi äter. Så att äta ännu mer kosttillskott i form av detta hopkok kommer inte hjälpa ett dugg.

Tyvärr är jag för dålig på matlagning eller i vart fall inte beredd att lägga så stor tid. Och min fru har också tappat intresset. Jag äter mestadels det som är gott och äter jag onyttligt försöker jag kompensera med nyttiga mellanmål som frukt eller bär. Tyvärr gillar jag inte äpple.
Den mat jag själv lagar (eller frun) är inte tillräckligt allsidig. Jag behöver komma ut på bra lunchrestauranger och njuta av att kunna få det jag vill ha och dessutom sitta i lugn och ro. Jag tror jag vet vad min kropp är designad för ty jag känner vad jag mår väl av.

Det kosttillskottet som tråden handlar om tror jag inte ger mig så mycket, jag föredrar att göra punktinsatser som med zink och magnesium. Tror jag får i mig tillräckligt med B-vitamin. Förmodligen behöver jag tillskott med Omega 3 men det finns ett motstånd inom mig mot det.
Citera
2025-09-20, 16:40
Medlem
Tack för alla bra svar. Särskild eloge till Smileyface7305 som visade vilken skojjare det är som ligger bakom denna bluffprodukt.

Förhoppningsvis hittar folk denna tråden via google/osv.
Citera
2025-09-21, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smileyface7305
---

Sammanställning – Johan Andersson, Sundsvall

År Bolag/Varumärke Händelse

2003 United Care Förlust ca 8 mkr.
2004 – Farmett Läkemedel AB stämmer Johan Andersson.

2005 United Care Sålt till norskt bolag för ca 130 mkr.
2005 Macronova Stäms av Miss Universum (Yvonne Ryding) i varumärkestvist.
2009 Datura Trading Stäms av Team Shakti AB (spikmattor).
2009–10 Datura Trading Säljer ”Yantramattan”, över 500 000 exemplar.
2011–12 Datura Trading KO kritiserar vilseledande reklam för träningsprodukter.
2011–12 Datura Trading Tullverket kräver 607 533 kr för olaglig import (värde ca 3,5 mkr).
2013 Attract AB Elsäkerhetsverket beslutar om säljstopp för promenadband.
2014 Attract Sweden Bolaget går i konkurs.
2017 Cura of Sweden Grundas, lanserar tyngdtäcken.
2021 Cura of Sweden Riskkapitalbolaget Verdane blir delägare.
2022 Cura of Sweden Felräkning – underskott ca 71 mkr (mot förväntade −3,5 mkr).
2023 Cura of Sweden Rekonstruktion beviljas (Sundsvalls tingsrätt).
2025-01 Cura of Sweden Ansöker om konkurs (12 anställda berörs).
2025-01 Cura of Sweden Venture Design (stödda av eEquity) köper tillgångarna
---
https://www.resume.se/marknadsforing...-vilseledande/

Mönster i bolagshistoriken

Återkommande tvister: flera stämningar (Farmett, Miss Universum, Shakti).

Myndighetsingripanden: KO, Tullverket, Elsäkerhetsverket.

Snabba kast: bolag med stark tillväxt som snabbt kollapsar eller säljs.

Senaste åren: Cura of Sweden blev den största satsningen – men slutade i konkurs 2025, trots riskkapital och uppmärksamhet.

https://www.st.nu/2025-09-05/foretag...t-rattfylleri/

"När polisen dyker upp säger företagaren att han har druckit alkohol under kvällen och han uppskattar mängden till fem glas vin. Hans egen bedömning är då att han har en alkoholhalt på över 1 promille i blodet."

"Mannen är en namnkunnig entreprenör som har drivit företag större delen av sitt liv."

Gissa vem.
Citera
2025-09-21, 09:49
Medlem
Han har väl åkt dit flera ggr för rattfylla bla 2012 och flera domar för fortkörning i tätbebyggt område seriös kille som också äger ett Bryggeri i Sundsvall
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in