• 1
  • 2
2025-09-18, 22:52
Medlem
Youtube algorithmen gav mig av någon konstig anledning denna kanal.
Victoria Lilljedahl
https://www.youtube.com/watch?v=58wWFcqkjZQ

Kände jag blev lite illamående, ställde en fråga i kommentarsfältet som hon tog bort.
"Varför arbeta emot det kvinoor kämpat för i 100 år? Jämlikhet och kvinnors rätt när man inom islam är mannens ägodel.

"Sura 4:34: Männen skall ha ansvar för och omsorg om kvinnorna med (den styrka och) de andra företräden som Gud givit dem, och i egenskap av (kvinnornas ) försörjare [...]."

Mannen har rätt att tukta sina hustrur om de uppsåtligt försummar de äktenskapliga plikterna.
Sura 4:34: […] Om ni ser tecken på illvilja hos dem, förmana dem då och varna dem och [om detta inte hjälper] håll er borta från deras nattläger och [som sista utväg] tillrättavisa dem handgripligen. Om de sedan visar sig medgörliga, sök då inte sak med dem.
"

att man inte ens ta diskusionen utan bara radera inlägg är yklitg, jag vill begrippa i varför fria kvinoor väljer denna väg?
Citera
2025-09-18, 22:55
Avstängd
Sagodjurs avatar
dina koran-citat kanske inte praktiseras och i så fall spelar det ju ingen roll.
Citera
2025-09-18, 22:57
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
dina koran-citat kanske inte praktiseras och i så fall spelar det ju ingen roll.

Sant, och den som söker kan hitta liknande citat ur/i bibeln.
Citera
2025-09-18, 23:03
Medlem
BewilderedHulders avatar
Stackars sate som fastnat i ett religöst vanföreställnings syndrom och behöva springa runt i en tomteluva resten av livet.
Citera
2025-09-18, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Sant, och den som söker kan hitta liknande citat ur/i bibeln.
Detta

Och vad är det med människor som tycker att alla människor alltid ska vara beredda att "ta diskussionen" i alla sammanhang?

En inte alltför vild gissning är att TS inte alls tycker det är lika viktigt att "ta diskussionen" när militanta veganer skriver "mördare" när Mannerström tillagar en ryggbiff
Citera
2025-09-18, 23:18
Medlem
Går det inte emot att vara rättstrogen muslim ocj tävla i Idol?
Citera
2025-09-19, 00:15
Jag brukade reta mig på just svenska tjejer som börjat använda hijab på tiktok dom gör sig till åtlöje
.dom sitter i live och bara säger löjliga ord i deras mun .
Faktum är att jag brukade blocka såna tjejer .däremot blockade jag inte arabiska muslimer .
Det väldigt jobbigt hur kan dom sjunka så lågt att be om förtryck .dom borde förlora medborgarskapet.
Citera
2025-09-19, 01:28
Medlem
StoreSvartes avatar
Hon är ju helt körd i huvudet. Man undrar ju vilka diagnoser hon har.

Vilken religion det är blev har nog mindre betydelse. Om det inte skulle bli den kebabianska religionen skulle det nog bli nån självmordssekt eller kanske scientologi.

Synd att hon inte upptäckte drogmissbruk istället. Det skulle vara ett mer hälsosamt alternativ.
Citera
2025-09-19, 06:27
Avstängd
Molekyl3ns avatar
Tragisk människa, sjunka så pass lågt.
Citera
2025-09-19, 06:35
Medlem
DeValeras avatar
Citat:

Jo det praktiseras, i de flesta muslimska länders lagstiftning som baseras på sharian, den islamiska lagen. Som är allt annat än fördelaktig för kvinnor...
Citera
2025-09-19, 07:29
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Koranen betraktas som helt sann, bokstavligen, och har inte reviderats som t ex bibeln.

Är man muslim gäller varenda ord som står i koranen.
Citera
2025-09-19, 07:47
Medlem
Fullkomligt obegripligt!
Jag tycker att det är få kvinnor i Europa som är så känsliga som svenskor till att surna till på män om något lite som de anser är förtryckande.
Säg till en svensk kvinnan att du är hungrig och förväntar dig mat på bordet inom en kvart, så får du liksom se hur reaktionerna blir och hur lång tid det tar innan kläderna flyger ut från fönstret och sedan finns det en allt större kategori som liksom ändå kan gå rätt in i detta.
Denna såg ju dessutom bra ut.
Annars så brukar merparten se ut som att valet låg mellan att hitta en muslimsk man eller bli lesbisk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in