2025-09-20, 10:24
Avstängd
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
Men räkna ut det själv Israel stat 1948 palestina stat 1988

Fast i en diskussion kan jag ju inte själv räkna ut vad det är min motståndare försöker säga 😆

Nu har jag redan tappat bort hela vår konversation här, men vad jag minns handlade min fråga absolut inte om vilka årtal de respektive länderna blev en stat (!!!) utan frågan löd gissningsvis:

Gav Palestinierna upp landomrpdet frivilligt, eller var det något annan som snodde det och gav bort till judarna?

Det har ju INGENTING med enskilda årtal att göra 😆

Att svara med ett årtal, på en fråga som inte ens gäller ett årtal är ju snudd på schizofrent kan jag tycka...
Citera
2025-09-20, 11:01
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nollpunktnoll
Gav Palestinierna upp landomrpdet frivilligt, eller var det något annan som snodde det och gav bort till judarna?

Landet tillhörde inte palestinierna. Det fanns palestinier som ägde mark i området men det är inte den marken som diskuteras utan den offentligt ägda marken som tillhörde Storbritannien. Den marken hade Storbritannien bestämt i enlighet med ett juridiskt bindande beslut i Nationeras Förbund skulle tillfalla judarna. Araberna skulle ges ett annat land som skulle heta "Jordanien" som skulle bli betydligt större. Sen fick FN Storbritannien och Israel att gå med på att erbjuda araberna i Palestinamandatet en del av området till en ytterligare arabisk stat, vilket de gick med på. Men araberna gick inte med på det. Det var alltså en gåva till araberna som Israel inte behövde ge enligt beslutet och araberna nekade. Nu vill araberna inte bara ha gåvan, utan kräver den som om de har en juridisk rätt till en gåva som de blev erbjudna 80 år sen.
Citera
2025-09-20, 11:09
Avstängd
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Landet tillhörde inte palestinierna. Det fanns palestinier som ägde mark i området men det är inte den marken som diskuteras utan den offentligt ägda marken som tillhörde Storbritannien. Den marken hade Storbritannien bestämt i enlighet med ett juridiskt bindande beslut i Nationeras Förbund skulle tillfalla judarna. Araberna skulle ges ett annat land som skulle heta "Jordanien" som skulle bli betydligt större. Sen fick FN Storbritannien och Israel att gå med på att erbjuda araberna i Palestinamandatet en del av området till en ytterligare arabisk stat, vilket de gick med på. Men araberna gick inte med på det. Det var alltså en gåva till araberna som Israel inte behövde ge enligt beslutet och araberna nekade. Nu vill araberna inte bara ha gåvan, utan kräver den som om de har en juridisk rätt till en gåva som de blev erbjudna 80 år sen.

Det låter som bullshit i mina öron faktiskt. Att araberna skulle "ges ett annat land", de har väl för fan redan ett land?? Eller gissningsvis flera.

Judarna är det enda folkslaget jag känner till som inte tycks förstå var de hör hemma på världskartan - alla andra tycks ju ha fattat det utan att behöva nån hjälp utifrån.

Undantaget resandefolk och kurder möjligen, men det är ju en helt annan sak.

Man vet väl för fan vilket land man hör hemma i, man ska väl inte behöva köpa sig ett land på andra sidan jorden???? Nej, allt detta är för suspekt för att jag ska köpa nånting av den officiella storyn.

Kanske Elon Musk löser problemet genom att skicka dem till Uranus.
Senast redigerad av Nollpunktnoll 2025-09-20 kl. 11:14.
Citera
2025-09-20, 11:22
Medlem
Citat:
Fast i en diskussion kan jag ju inte själv räkna ut vad det är min motståndare försöker säga 😆

Nu har jag redan tappat bort hela vår konversation här, men vad jag minns handlade min fråga absolut inte om vilka årtal de respektive länderna blev en stat (!!!) utan frågan löd gissningsvis:

Det har ju INGENTING med enskilda årtal att göra 😆

Att svara med ett årtal, på en fråga som inte ens gäller ett årtal är ju snudd på schizofrent kan jag tycka...

Aldrig tillhört palestinierna
Citera
2025-09-20, 11:23
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Det låter som bullshit i mina öron faktiskt. Att araberna skulle "ges ett annat land", de har väl för fan redan ett land?? Eller gissningsvis flera.

Läs dokumentet, så jävla många bokstäver är det inte:
https://digitallibrary.un.org/record/829707?v=pdf

Citat:
Judarna är det enda folkslaget jag känner till som inte tycks förstå var de hör hemma på världskartan - alla andra tycks ju ha fattat det utan att behöva nån hjälp utifrån.

Ska du säga som skaffat flera ungar med flera araber. Titta på världskartan tills du fattar var Arabien ligger.
Citera
2025-09-20, 11:23
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFourthTurning
Du utgår inte från den objektiva verkligheten. I ditt hat mot muslimer så skapar du dig en alternativ verklighet och i den kanske det är så att Hamas har uttalat det du påstår och där en etnoreligös apartheidstat är detsamma som en sekulär demokrati. I den objektiva verkligheten är det inte så.

Det blir svårt att nå fram till någon som är så desillusionerad.

Ha en fin helg

Vad fan yrar du om? För det första så har jag inget hat mot muslimer så sluta hitta på trams. Din fula metod är det ingen som går på.

Att muslimska Hamas har uttalat det jag påstår är inget jag har hittat på. Det är ju trots allt väldigt många som hört exakt samma sak. Att de aldrig tänker underteckna ett fredsavtal utan endast en vapenvila så de kan bygga upp sig igen så de kan återupprepa 7-okt-dådet igen och igen och igen.
Citera
2025-09-20, 11:34
Avstängd
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Läs dokumentet, så jävla många bokstäver är det inte:
https://digitallibrary.un.org/record/829707?v=pdf

Ska du säga som skaffat flera ungar med flera araber. Titta på världskartan tills du fattar var Arabien ligger.

Ett DOKUMENT med den officiella förklaringen av hur judarna stal sitt land??? Nej tack. Jag läser hellre Magdalena Anderssons memoarer.
Citera
2025-09-20, 11:35
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ett DOKUMENT med den officiella förklaringen av hur judarna stal sitt land??? Nej tack. Jag läser hellre Magdalena Anderssons memoarer.

Nej dokumentet som beskriver det juridiskt bindande beslutet som fattades i Nationeras Förbund om att bilda två stater, en judisk stat (Israel) och en arabisk stat (Jordanien). "Juridiskt bindande" är viktigt fatta innebörden av i sammanhanget idag.
Citera
2025-09-20, 11:36
Avstängd
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
Aldrig tillhört palestinierna

Om Palestina aldrig har tillhört palestinierna: varför bor de då där nu? 🙂
Citera
2025-09-20, 11:36
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Om Palestina aldrig har tillhört palestinierna: varför bor de då där nu? 🙂

Hört talas om squatters? Israel har inte laglig rätt att fördriva dem. Det betyder dock inte att de inte är squatters.
Citera
2025-09-20, 11:37
Avstängd
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Nej dokumentet som beskriver det juridiskt bindande beslutet som fattades i Nationeras Förbund om att bilda två stater, en judisk stat (Israel) och en arabisk stat (Jordanien).

Precis. AKA den officiella förklaringen över hur det gick till när judarna snodde Israel. Nej tack!
Citera
2025-09-20, 11:38
Avstängd
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Hört talas om squatters? Israel har inte laglig rätt att fördriva dem. Det betyder dock inte att de inte är squatters.

Nej nu lämnar jag den här diskussionen. Alla vet ju för fan att Palestina tillhör palestinierna, det vet t om jag som aldrig varit i närheten av gazaremsan.

Tack för en god match! Jag abdikerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in