2025-09-18, 14:22
Avstängd
Severlohs avatar
Jag bor i Norge, och jag har märkt att jag har mycket lättare för att ragga upp kvinnor här än i Sverige. Senast igår låg jag med en ny.

Då jag knappast skiljer mig utseendemässigt från norska män så ser jag bara två möjliga förklaringar till detta. Antingen är norska kvinnor generellt slampigare än svenska kvinnor (denna teori stöds av att alla norska kvinnor har klamydia), eller så tänder de till på att jag talar svenska. Vilket är det?
Citera
2025-09-18, 15:36
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Hon kanske också var en psyop!
Citera
2025-09-18, 17:35
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Jag bor i Norge, och jag har märkt att jag har mycket lättare för att ragga upp kvinnor här än i Sverige. Senast igår låg jag med en ny.

Då jag knappast skiljer mig utseendemässigt från norska män så ser jag bara två möjliga förklaringar till detta. Antingen är norska kvinnor generellt slampigare än svenska kvinnor (denna teori stöds av att alla norska kvinnor har klamydia), eller så tänder de till på att jag talar svenska. Vilket är det?

Tjejer får bara för sig sånt, att det hade varit en grej att "ligga med en spännande norsk", eller i detta fallet en svensk då. Dom tycker väl din svenska är charmig och spännande.
Citera
2025-09-18, 17:55
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Är det mycket klamydia i Norge?

Ja de har mest klamydia i Europa, efter Danmark tydligen.
Citera
2025-09-18, 17:56
Medlem
Sagodjurs avatar
klart att dom gillar svenska män.

norska män är ju skrattretande.

glada och käcka, talar i falsett med högt tonläge.

dom låter och ser ut som byfånar hela bunten
Citera
2025-09-18, 18:10
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Exotism lockar alltid kvinnor.

Det är inte särskilt exotiskt att komma från grannlandet men du är ändå mer exotisk än hemmaguttarna.
Citera
2025-09-19, 04:05
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:

Jag tror inte det handlar om utseende framförallt, utan om historiska, kulturella och geopolitiska faktorer. Delvis kanske också om språket, som vissa norrmän beskrivit som lite coolt.

Finskor gillar svenska män, det vet jag av egen erfarenhet. Sverige, som en före detta stormakt, ägde Finland en gång kan det spela roll? När det gäller Norge så kan Sverige kanske kännas lite mer spännande för norskor. Sverige, har jag hört, betraktas lite som nordens USA hos norrmän och finnar, och svenskar betraktas lite som nordens amerikaner.

Sverige är det folkrikaste landet i norden, med större städer, multikulturellt till tusen, kriminellare och farligare, lite mer kontinentalt. Många lagliga och olagliga skjutvapen per capita. Dessutom medlem i EU, med mycket billigare mat, tobak och alkohol (lite som Tyskland för oss).

En svensk politiker beskrev en gång Norge som "den sista Sovjetstaten". Inte för att Sverige är fritt, men allt är relativ. Norge är ett enormt förbudsland. Norge och Finland är lite "kusinerna från landet" när allt kommer omkring. Inget ont i detta, bra broderfolk! Lite som relationen mellan Kanada och USA.

Det var min sammanfattning, och glöm inte att kvinnor är känslostyrda och intuitiva i grunden. Sverige anses vara nordens alfa.
Senast redigerad av WordWarrior 2025-09-19 kl. 04:19.
Citera
2025-09-19, 09:30
Medlem
halaltarzans avatar
Tänker jag tillbaka på de i bekantskapskretsen som jobbat i Norge så var väl i princip alla unga och starka, och dessutom lite typ äventyrslystna drömmare. Egenskaper som drog till sig kvinnor. Sen att språken är snarlika kan säkert ses som lite gulligt också. Men att åka dit som en tråkig slökuk och tro att ens svenska vara musöppnare är nog döfött.
Senast redigerad av halaltarzan 2025-09-19 kl. 09:34.
Citera
2025-09-19, 15:00
Medlem
Adelsdams avatar
Det kanske är din personlighetstyp som attraherar flickorna i Norge snarare än språket?
Citera
2025-09-19, 15:17
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:

Ja.

Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
klart att dom gillar svenska män.

norska män är ju skrattretande.

glada och käcka, talar i falsett med högt tonläge.

dom låter och ser ut som byfånar hela bunten

Igenkänningsfaktor
Det finns dock väldigt många riktiga män i Norge, det ska man ha klart för sig.

Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jag tror inte det handlar om utseende framförallt, utan om historiska, kulturella och geopolitiska faktorer. Delvis kanske också om språket, som vissa norrmän beskrivit som lite coolt.

Finskor gillar svenska män, det vet jag av egen erfarenhet. Sverige, som en före detta stormakt, ägde Finland en gång kan det spela roll? När det gäller Norge så kan Sverige kanske kännas lite mer spännande för norskor. Sverige, har jag hört, betraktas lite som nordens USA hos norrmän och finnar, och svenskar betraktas lite som nordens amerikaner.

Sverige är det folkrikaste landet i norden, med större städer, multikulturellt till tusen, kriminellare och farligare, lite mer kontinentalt. Många lagliga och olagliga skjutvapen per capita. Dessutom medlem i EU, med mycket billigare mat, tobak och alkohol (lite som Tyskland för oss).

En svensk politiker beskrev en gång Norge som "den sista Sovjetstaten". Inte för att Sverige är fritt, men allt är relativ. Norge är ett enormt förbudsland. Norge och Finland är lite "kusinerna från landet" när allt kommer omkring. Inget ont i detta, bra broderfolk! Lite som relationen mellan Kanada och USA.

Det var min sammanfattning, och glöm inte att kvinnor är känslostyrda och intuitiva i grunden. Sverige anses vara nordens alfa.

Det stämmer väldigt bra med min erfarenhet också.

Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Tänker jag tillbaka på de i bekantskapskretsen som jobbat i Norge så var väl i princip alla unga och starka, och dessutom lite typ äventyrslystna drömmare. Egenskaper som drog till sig kvinnor. Sen att språken är snarlika kan säkert ses som lite gulligt också. Men att åka dit som en tråkig slökuk och tro att ens svenska vara musöppnare är nog döfött.

Norska flickor tycker svenska språket är elegantare och vackrare. Det är många norskor som är intresserade så fort man börjar prata med dem.
Citera
2025-09-19, 17:02
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelsdam
Det kanske är din personlighetstyp som attraherar flickorna i Norge snarare än språket?

Varför gör den inte det i Sverige lika mycket då?
Citera
2025-09-20, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior

Det var nog så forut, men efter N fick olje har det vänt. Norge är betydligt rikare än Sverige nu.

När det gäller kvinnor, så är det alltid litt mera spännande med det utlänska (själv om det bara är grannlandet). När jag kom hit til Sverige för över 30 år sedan, tyckte jag dom Svenska tjejerna var mycket hetare än hemma i N. Och själv kände jag mig mer populär bland kvinnor. Men det vände efter en tid, nu är det ingen skillnad alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in