2025-09-18, 11:15
Medlem
https://www.storabiodagen.se/

Den 21 sep firas den Stora Biodagen i hela landet med halva priset på alla filmer.

Har priset någon betydelse?

Vilken film vill du se?
Senast redigerad av ViSocialModerater 2025-09-18 kl. 11:20.
Citera
2025-09-18, 11:25
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViSocialModerater

Visst har det det. En familj på fyra så hamnar biobesöket på närmare tusen kronor, vilket känns rätt ovärt, särskilt om det är en kass film.
Citera
2025-09-18, 11:31
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViSocialModerater

Den 21 sep firas den Stora Biodagen i hela landet med halva priset på alla filmer.

Vilken film vill du se?

Priset har ingen betydelse för mej.
Har inte varit på en biosalong på 10 år.
Sist var det ett 10 tal babbeungar som pratade i telefon och med varandra under filmen,
kastade popcorn och levde fan.
I garaget var Polisens avspärrningsband kvar efter en skjutning kvällen innan.

Trevlig kväll ? nejdu
Citera
2025-09-18, 11:34
Medlem
Riksreptilens avatar
Japansk dubbelfeature för min del:

Min granne Totoro (1988)
Demon Slayer Infinity Castle 1 (2025).

Den senare blir det andra gången då jag även gick på premiär men vill åter njuta av de olika sorts animering de använt, inkl CGI för det galet stora demonslottet.
Citera
2025-09-18, 11:56
Medlem
laughingducks avatar
Priset spelar väl alltid in ?

Såg bion där Jag bor tar 130kr st 🤔
Senast redigerad av laughingduck 2025-09-18 kl. 11:59.
Citera
2025-09-18, 12:54
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Priset har absolut betydelse men också de andra biobesökarna som inte kan hålla käften men framförallt utbudet av filmer.

Just nu är en stor del av utbudet barnfilmer och sen lite skräck som är uppföljare nr 10 i någon halvsunkig serie.
För en gång skull så hittar jag ingen Marvelfilm iallafall och det är väl ett stort plus.

Jag kommer inte gå på bio även om det är halva priset.
Citera
2025-09-19, 14:32
Medlem
Finns knappt något att se på biografen i staden man bor i. De är inte snabba på att ta in nya filmer för den delen heller utan visar en ny film någon/några veckor efter att den har haft premiär och då har de flesta sett den i grannstaden redan.

Film är bäst hemma, längesedan film var bäst på bio. Kollar man inte på film via projektorn här hemma så kollar man på film i ens Apple Vision Pro.

Jag har dock inget emot att gå på bio så länge det inte är störande folk på bion. Har råkat ut för detta någon gång och personalen borde då gå in och slänga ut dessa vilket aldrig lär ske.
Citera
2025-09-19, 14:51
Medlem
Geomeisters avatar
Det är klart priset spelar roll.

Jag tror biografer MÅSTE dra ner priserna generellt för att dra folk igen.

Caught Stealing
David Gilmour Live at the Circus Maximus, Rome
Eddington
The Naked Gun

Det är filmerna jag skulle kunna tänka mig se.
Citera
2025-09-21, 08:50
Medlem
Riksreptilens avatar
Min lokala Filmstaden kör verkligen kampanj att locka in barnfamiljer i blandade åldrar med både halvgamla animerade och senaste Bert-filmen som har officiell premiär om ca 5 veckor.

Svulstiga filmer som folk skjutit upp att se borde de nog kört i större salonger och mer än en eftermiddagsvisning då det är enstaka platser kvar till Jurassic 7, Superman och Fantastic Four när jag kollade upp till morgonteet.
Citera
2025-10-04, 17:36
Bannlyst
Bojkotta bio. Zita bio är lite kul, men Filmstaden är bara skit
Citera
2025-10-12, 22:54
Medlem
argaangelicas avatar
En känner sig osäker när en går på bio. Ungdomar som stör och ibland är det hotfull stämning. Inte ens halva priset skulle övertyga mig att gå. Väntar till filmen släpps på andra plattformar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in