Citat:
Ursprungligen postat av
Graavarg
Sant. Men somliga skulle kanske hävda att "åsikter" är viktigare än "klädsel" i Sveriges riksdag. Och andra skulle kanske t.o.m. gå så långt att de skulle påstå att "bara åsikter" inte ens duger, det ska vara underbyggda åsikter förankrade i verkligheten. Med "Sveriges bästa" som utgångspunkt, förstås.
Ebba är en hejare på kläder och utseende, men där tar det liksom också slut. Vilket, enligt mig, förklarar varför Ebba inte gillar en något slappare klädkod.
Nej. Håller inte med dig. Jag tycker Ebba står för sunt förnuft och att hon förklarar varför och hur. Däremot gillas ju inte hennes åsikter av vänstern. Men det beror ju oftast inte på hennes person utan på hennes ideologi.
På tal om stil:
Jag tycker att Magdalena A. verkar vara en vidrig person men hennes åsikter kan vara bra. Exempelvis synen på friskolor. Tvärtom med Nooshi D. Trevlig person med vidrig ideologi. Övriga partiledare anser jag vara bleka och innehållslösa med undantag för Jimmy Å. Han säger vad han tycker och står för det.
Slutligen, att tro att någon medvetet väger upp bristen på åsikter med utvecklad klädstil är bara för dumt och konspiratoriskt. Skojar du? Du kan inte själv tro på detta. Tror du alla välklädda människor är välklädda bara för att de har dumma eller innehållslösa åsikter? Har Nobelpristagare frack bara för att dölja sin inkompetens?
I din värld borde väl alla gå klädda i jutesäckar. Om du ska på bröllop tar du då på dig de fulaste kläder du har bara för att bevisa att du är den smartaste killen i gänget? Jag lovar dig, din tilltänkta brud skulle dumpa dig direkt och din mor och moster skulle gråta och undra om du var ett hittebarn
Skämt åsido, kläder spelar roll!